Mijlen spenderen soms om moedeloos van te worden? Kansen op succes op waitlist paasvakantie?

ExtraMile
ExtraMile

Ik begin soms de moed te verliezen met het spenderen van de zuur verdiende miles.
Ik heb een gezin en wil ze uiteraard mee laten profiteren. Wil je met het gezin op reis, wat uiteraard tijdens de schoolvakanties moet, is de kans op award space echt klein.

Hetzelfde voor hotels, zelden een familiekamer, dan maar 2 kamers via SPG gereserveerd met annulatie mogelijkheid. Dat kost ook heel wat mijlen.

Was van plan week Faro te doen met Brussels Airlines (TAP geeft niet dezelfde companion/kinder kortingen). De SEN hotline vertelde dat je als SEN op een waitlist kan geplaatst worden. Na 5 dagen zou er een 'beslissing' komen.

Net zoals mijn eerdere waitlist ervaring kreeg ik ook hier geen bericht (positief/negatief). Zelf gebeld en na een check bleek het Brussels Airlines Revenu department geen groen licht te hebben gegeven :neutral: . Jammer, heb ze al veel revenue bezorgd ;-).

Mijn vraag:

Heeft er al eens iemand succes gehad met een FlySmart? (2 weken op voorhand?). Ik kan mijn hotel vrij laat annuleren, dus dat is wel goed. Is mijn idee dat als er 2 weken voor de vertrek datum nog 4 zetels vrij zijn dat ze die dan toch eventueel vrij maken voor award space, of werkt het zo niet?
Zou mijn 'waitlist' boeking gewoon blijven bestaan of verdwijnt die vanzelf op de dag van vertrek?

Ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat je om echt te kunnen genieten van je mijlen, je het alleen moet doen of soms met 2. Met 4 en in een schoolvakantie is echt niet te doen.

Heb al ergens het idee gehad om me 1 jaar op Loops te richten (en het andere als qualify jaar gebruiken). Met Loops kan je gewoon boeken alsof het geld is.

1600 - 1800 Euro uitgeven voor 4 tickets voor amper een weekje doe ik principieel niet. Dat vind ik het niet waard.

Berichten

  • Frosch
    Frosch

    Ik vind wat je zegt nu ook niet echt onlogisch. Awardtravel is en blijft een goedkope manier voor airlines om hun vliegtuigen op te vullen, en logischerwijze proberen ze zo weinig mogelijk revenue te blokkeren.
    Je moet vooral flexibel zijn, anders lukt het inderdaad nooit. Ik zocht bijvoorbeeld I award space voor 3 personen naar Rio tijdens nieuwjaar, dat kan je bezwaarlijk een onpopulaire periode noemen. Heenvlucht geen probleem, terugvlucht niets te vinden. Maar wél vanaf GRU. Dus one way SDU-GRU geboekt met Delta mijlen bij GOL en het zo met elkaar verbonden.

  • ExtraMile
    ExtraMile

    Thanks Frosch.
    Mijn 'waiting list' booking was vandaag verdwenen. Heb dan maar voor het 'flexible' alternatief gekozen via TAP. Geraak er dus wel uiteindelijk maar helaas zonder companion and child award. Gokken op 'last minute' beschikbaarheid durfde ik niet echt (toch niet voor een gezins uitje), alleen uiteraard wel :).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!