Caïro transit

disillusionedTM
disillusionedTM
edited februari 2017 in Algemene discussies
Tagged:

Iemand hier ervaring mee.

TWOV mogelijk?

Wat met terminal wissel?

Langere geldigheid paspoort vereist dan periode in Egypte?

Tagged:

Berichten

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Ik denk dat er hier al iets over geschreven was bij EGP deal. Dat er ook 'een mogelijkheid' bestaat met fooi te switchen van terminal

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM said:
    Langere geldigheid paspoort vereist dan periode in Egypte?

    paspoort moet bijna overal 6 maanden geldig zijn...... niet alleen Egypte.

    maar zie EGP deal post als @Chrismeister aangeeft.

    ikzelf zit op de heen en terugweg een nacht in Le Meridien airport. ga niet een nacht op het vliegveld zitten :-) dus wel even erin en er uit helaas. 2x.......naja. mooie stickers weer in het paspoort erbij.

  • EK184
    EK184

    @Chris said:

    @disillusionedTM said:
    Langere geldigheid paspoort vereist dan periode in Egypte?

    paspoort moet bijna overal 6 maanden geldig zijn...... niet alleen Egypte.

    maar zie EGP deal post als @Chrismeister aangeeft.

    ikzelf zit op de heen en terugweg een nacht in Le Meridien airport. ga niet een nacht op het vliegveld zitten :-) dus wel even erin en er uit helaas. 2x.......naja. mooie stickers weer in het paspoort erbij.

    Net terug van EGP deal BKK.
    Visum 25eur/usd en IC Seminaris geboekt (zeer tevreden). Zeer drukke luchthaven met 3x bagchecks en druk verkeer! Vertrek op tijd

  • fbruno
    fbruno

    Ik had in oktober een transit van T3 naar T1 van 4,5 uur.
    Was op hetzelfde ticket, dus moest ze niet echt briben om airside te mogen transitten.

    Zou het echter afraden, in T3 moest ik al minstens een halfuur wachten voor de bus naar T1 (was wel nog een leuk busritje door de cargozone opzich), maar na aankomst in T1 begon de miserie pas.
    Alle transitpassagiers moeten blijkbaar geregistreerd worden bij de autoriteiten en bij de maatschappij van de aansluitende vlucht (EK in mijn geval).

    Ze haalden dus alle paspoorten en boarding passen/tickets van transitpassagiers op, liepen er mee weg en zeiden dat de registratie ongeveer een uur zou duren (ben sowieso al geen fan van mijn paspoort af te geven). Een uur later stond ik terug aan dat kantoor, en ze hadden nog geen paspoorten. Enige wat ik kon doen was wat ronddwalen in de terminal, de J lounge kon ik zelfs niet in omdat het transitpunt ook mijn boardingpass had. Nog een uur later hadden ze nog steeds mijn paspoort niet. Er zaten nog enkele andere transitpassagiers in dat zaaltje die dezelfde vlucht moesten hebben en die vonden het allemaal perfect normaal.
    Pas toen de vlucht al een tijdje aan het boarden was kwamen ze terug met alle paspoorten, er stond een transitstempel in en er zat ook een nieuwe boardingpass tussen op EK papier.

  • Frosch
    Frosch

    You pay peanuts, you get monkeys. Niet altijd geldig uiteraard, maar in geval van CAI wel toepasselijk.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Ik kom aan in T1, om 4,5 uur later te vertrekken uit T2. Aparte tickets.

    Ik twijfel nog om in transit t me blijven, of gewoon visa te nemen en zelf van terminal te wisselen. Geen checked luggage.

  • Chris
    Chris

    Ik heb in Augustus 2x overnacht daar. zodat ik nog volle dagen Cairo heb.
    is Multi visa nu duurder geworden? want wil graag een double of Multi kopen zodat 2de keer direct door kan.

    ik verblijf in Meridien airport......

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!