Xiamen en Xiamen airlines

Bucketqueen
Bucketqueen

Ik plan voor april een rondreisje in Bali en zag dat de goedkoopste manier om daar te geraken met Xiamen airlines (ik heb geen airline loyalties dus ga gewoon voor de beste prijs) is. Even gaan opzoeken waar in hemelsnaam Xiamen lag en wat daar te zien viel en zag er veel beter uit dan verwacht.
Dus heb ik een vlucht gevonden vanuit Amsterdam met tussenstop in Xiamen van donderdagmorgen tot zaterdagavond en dan door naar Bali en dan 2weken later retour (met weer 18u tussenstop in Xiamen) naar Amsterdam voor 520euri.

Nu wou ik vragen of er mensen zijn die al met Xiamen airlines gevlogen hebben en die de stad ook bezocht hebben, en dus tips kunnen hebben voor mij :-)
Ik zag ook dat er een gratis 72u-visum is voor Xiamen dus geen gedoe met visums kopen. Nu weet ik wel niet hoe het dan zit voor de terugreis, daar is er 18u tussenstop (van 6u smorgens tot middernacht) en aangezien ik op de heenreis al 72u in Xiamen ga zijn, weet ik niet of ik erna nog visumvrij binnen mag, en 18uur luchthaven lijkt me ook niet bepaald ontspannend... :-)

Tagged:

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Er is geen reden waarom je niet 2 keer TWOV mag gebruiken.

    Wel moet je nauwkeurig nagaan dat je aan alle voorwaarden van het programma voldoet.

    AMS-XMN-DPS, met max 72h in XMN is OK. (Maar check dat XMN in TIMATIC toegestaan is voor 72h TWOV.)

    Moest de vlucht ook nog ergens anders in mainland China een stop maken, ookal is dit maar een technische stop en zou je het toestel zelfs niet uitstappen, dan kan je geen TWOV aanvragen. Met bv AMS-XMN-PEK-DPS zou het onmogelijk zijn een TWOV aan te vragen.

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Dit is het vluchtschema, er staan geen andere tussenlandingen geplanned voor zo ver ik kan zien, maar kunnen ze ff random nog eentje inlassen dan...?
    Vraag ik die TWOV op voorhand aan of pas ter plaatse bij aankomst in Xiamen?

  • Chris
    Chris

    Xiamen is erg leuk!!! Je bent daar zo 72h verder. Net voor de kust een eiland met oude Europese huizen etc. Was ooit een handelszone. Xiamen is echt wel de moeite!

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Klinkt al goed, als de zeer ervaren wereldreizigers hier zoiets zeggen neem ik het graag aan :)

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!