Huurauto Alamo

Beau
Beau

Hallo allemaal,

Ik ben een leek wat betreft auto's huren dus alvast mijn excuses voor de vragen die eventueel simpel te beantwoorden zijn.

Deze zomer ben ik van plan om een auto te huren in Vancouver.
Alamo biedt een formule 'Alamo Gold' aan waarbij volgende zaken inclusief zijn:

  • ongelimiteerde kilometers
  • schadeverzekering
  • diefstalverzekering
  • aansprakelijkheidsverzekering
  • lokale toeslagen
  • lokale belastingen
  • luchthavenbelastingen
  • extra bestuurders
  • tank benzine

Het eigen risico is afkoopbaar (3,50euro per dag).

Alamo zelf zegt dat dit hun 'all in' pakket is en dat extra verzekeringen niet bestaan/niet nodig zijn.
Wanneer ik op internet lees over CDW, LDW en extended protection stel ik mij toch vragen.

Wanneer ik eigen risico afkoop: Stel dat ik de auto perte totale rij, betaal ik niets?
Stel dat ik bij een ongeval dat mijn fout is iemand anders zijn auto ernstig beschadig, betaal ik ook niets?

De horrorverhalen die je op internet kan vinden zijn niet bepaald hoopgevend. Daarom richt ik mij tot jullie; heeft iemand ervaring met Alamo? Of waar kan ik terecht om extra verzekerd te zijn?

Bedankt!
Beau

Berichten

  • Leo
    Leo

    Goeie brokers zoals sunnycars.de, drive-canada.de en cardelmar.de hebben vaak gelijkaardige formules waar afkoopsom eigen risico via hen zonder bijkomende kosten gedekt zijn. Ik heb reeds via alle drie gehuurd en was steeds tevreden, gewoon even checken welke het goedkoopst is voor jouw datums/bestemming.
    Ik verwijs ook telkens naar .de omdat die meestal goedkoper zijn dan de Belgische of Nederlandse zustersite.

  • Chris
    Chris

    Met sunnycars idd goede ervaring. die mailen ook expliciet dat je verder NIKS moet afsluiten. Alles is all-in.

  • Beau
    Beau

    Bedankt voor de snelle reacties!