Huurauto Alamo

Beau
Beau

Hallo allemaal,

Ik ben een leek wat betreft auto's huren dus alvast mijn excuses voor de vragen die eventueel simpel te beantwoorden zijn.

Deze zomer ben ik van plan om een auto te huren in Vancouver.
Alamo biedt een formule 'Alamo Gold' aan waarbij volgende zaken inclusief zijn:

  • ongelimiteerde kilometers
  • schadeverzekering
  • diefstalverzekering
  • aansprakelijkheidsverzekering
  • lokale toeslagen
  • lokale belastingen
  • luchthavenbelastingen
  • extra bestuurders
  • tank benzine

Het eigen risico is afkoopbaar (3,50euro per dag).

Alamo zelf zegt dat dit hun 'all in' pakket is en dat extra verzekeringen niet bestaan/niet nodig zijn.
Wanneer ik op internet lees over CDW, LDW en extended protection stel ik mij toch vragen.

Wanneer ik eigen risico afkoop: Stel dat ik de auto perte totale rij, betaal ik niets?
Stel dat ik bij een ongeval dat mijn fout is iemand anders zijn auto ernstig beschadig, betaal ik ook niets?

De horrorverhalen die je op internet kan vinden zijn niet bepaald hoopgevend. Daarom richt ik mij tot jullie; heeft iemand ervaring met Alamo? Of waar kan ik terecht om extra verzekerd te zijn?

Bedankt!
Beau

Berichten

  • Leo
    Leo

    Goeie brokers zoals sunnycars.de, drive-canada.de en cardelmar.de hebben vaak gelijkaardige formules waar afkoopsom eigen risico via hen zonder bijkomende kosten gedekt zijn. Ik heb reeds via alle drie gehuurd en was steeds tevreden, gewoon even checken welke het goedkoopst is voor jouw datums/bestemming.
    Ik verwijs ook telkens naar .de omdat die meestal goedkoper zijn dan de Belgische of Nederlandse zustersite.

  • Chris
    Chris

    Met sunnycars idd goede ervaring. die mailen ook expliciet dat je verder NIKS moet afsluiten. Alles is all-in.

  • Beau
    Beau

    Bedankt voor de snelle reacties!
    Ik kreeg elders het advies om het beter rechtstreeks bij Alamo te boeken omdat je (bij schade e.d) eerst moet betalen en pas nadien geld kan terugkrijgen via claim aan de broker.
    Maar het is het alleszins waard om het verschil in prijs te bekijken!

  • VDW
    VDW

    Ik heb de voorbije 2 jaar Alamo Gold gehuurd in de VS en ben het deze zomer ook van plan, eveneens in Vancouver. Ik heb gelukkig nog niks voor gehad dus kan niet uit ervaring spreken maar ik denk dat je met Gold + No Risk guarantee goed gedekt bent.

  • CXB
    CXB

    Hi,

    Met sunnycars autoke perte totale gereden, 3000 euro van visakaart afgehouden, werd terug betaald door sunny cars zeiden ze na invullen formulieren, na drie maanden wachten op terugbetaling ( want had idd gedekt eigen risico ) maar een advocaat genomen, een week later had ik mijn geld pas terug...
    Kortom gedekt wel maar miserie ook inclusief bij stukken, en wel drie maanden het geld moeten voorschieten dus !

    in USA altijd gehuurd met Alamo en hun gold versie, enkel krasjes erin gereden maar ze keken er niet naar en nooit problemen gehad !
    Gehuurd via Flamingo in Duitsland,Berlin... via usa mietwagen . de

    grtz

    cxb

  • Beau
    Beau

    @CXB said:
    Hi,

    Met sunnycars autoke perte totale gereden, 3000 euro van visakaart afgehouden, werd terug betaald door sunny cars zeiden ze na invullen formulieren, na drie maanden wachten op terugbetaling ( want had idd gedekt eigen risico ) maar een advocaat genomen, een week later had ik mijn geld pas terug...
    Kortom gedekt wel maar miserie ook inclusief bij stukken, en wel drie maanden het geld moeten voorschieten dus !

    in USA altijd gehuurd met Alamo en hun gold versie, enkel krasjes erin gereden maar ze keken er niet naar en nooit problemen gehad !
    Gehuurd via Flamingo in Duitsland,Berlin... via usa mietwagen . de

    grtz

    cxb

    Is 3000euro dan zogezegd uw eigen risico (als je het niet afkoopt)?
    Want 3000 oke, maar als het serieus is en je moet daar bij wijze van spreken 40.000euro neerleggen!

  • CXB
    CXB

    eigen risico was 1000 of 1500 euro die werden reeds geblokkeerd ter plekke, na aankomst thuis en rekening visa in de bus was het 3000 euro, en deden ze moeilijk want we zouden zogezegd fouten gemaakt hebben in de afhandeling en dat is dikke zever... alles correct gedaan, in geval van eigen fout dekt de waarborg niet heel het verzekerde bedrag blijkbaar... nu sunny cars wachtte zogezegd met de terugbetaling tot alles uitgeklaard was, toen ik na drie! maanden een advocaat onder de arm nam was alles blijkbaar wel snel uitgeklaard :) poging tot oplichting in mijn ogen dus....
    volgende keer, opnieuw sunny cars maar bij iets mis DIRECT advocaat op hun dak sturen :)
    je hangt dus wel af ter plekke van de werkelijke verhuurder want sunny is een tussenpersoon, maar het is nu eenmaal gemakkelijker een belgisch bedrijf te dag aarden dan iets verder weg :) die 40000 euro kan dus wel vermoed ik als ze zogezegd jouw eigen fout willen inroepen wat buiten eigen risico valt... bv. dronkenschap.... autoverhuurders altijd moeilijkheden mee ! in usa denk ik alamo beste optie hoor ! 1x dollar thrifty gehad... ook hoop papieren en moeilijk gedoe, nooit gehad bij alamo...
    alamo en national zijn beide betrouwbaar, daar waar geen alamo is eerder national nemen !
    cxb

  • Beau
    Beau

    Bedankt om jullie ervaringen te delen!
    Fingers crossed dat er niets gebeurt en anders niet te lang wachten met advocaat.. ;-)

  • Leo
    Leo

    @CXB said:

    Met sunnycars autoke perte totale gereden, 3000 euro van visakaart afgehouden, werd terug betaald door sunny cars zeiden ze na invullen formulieren, na drie maanden wachten op terugbetaling ( want had idd gedekt eigen risico ) maar een advocaat genomen, een week later had ik mijn geld pas terug...

    Gehuurd via Flamingo in Duitsland,Berlin... via usa mietwagen . de

    • In 2012 aanrijding (bumper en flank, dus geen totaal verlies) gehad met Alamo auto gehuurd via Sunnycars.de, lokale politie verslag laten opmaken (verplicht!) en verder geen probleem mee gehad, zelfs geen geld moeten voorschieten. YMMV natuurlijk.

    • usa mietwagen is idd net zoals drive-usa.de en drive-canada.de onderdeel van Flamigo reisen, toch kan het gebeuren dat er tussen onderlinge sites van dezelfde broker aanzienlijke prijsverschillen zijn.

  • JacobLambert79Tm0
    JacobLambert79Tm0

    Hallo, Ik had Verhuisbus huren Heerlen https://adremlimburg.nl/overige-paginas/verhuisbus-huren-heerlen/ nodig. De eerste keer dat ik hier een auto huurde. Aangename service, zeer snel werk. Als gevolg van problemen op de site, kon ik geen auto te boeken op de site, Ik schreef in de chat - Ik kreeg een telefoontje terug en werd aangeboden verschillende opties. We hebben u gevraagd om de documenten naar viber te sturen voor een snellere verwerking. Bij het uitgeven-onderzocht de auto, noteerde alle nuances (er waren een paar kleine krassen) uitgegeven alle documenten. Bij terugkomst hebben we de auto snel gecontroleerd en gecontroleerd of alles op zijn plaats was. Acceptatie / terugkeer kost zeer weinig tijd-een paar minuten, wat zeer aangenaam is. Een vrij grote selectie van auto ' s en gunstige ligging (verschillende benzinestations in de omgeving).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!