Auto verzekering die eigen risico etc bij huur dekt

2»

Berichten

  • mgo72
    mgo72

    Ja, vandaar mijn verwondering. Wist niet dat er kleinere paketten waren.

  • Darrow
    Darrow

    DUS. Nog eens aan jullie vragen voor de zekerheid. Ik heb de Worldwide Plus Bij icarhireinsurance genomen. Ik hoef NIKS extra te betalen bij het verhuurbedrijf? Ga straks de auto ophalen en wil niks teveel betalen dus.. :)

  • mgo72
    mgo72

    Ja dat dacht ik wel. Ben wel nietde persoon die kleine lettertjes leest. Dus hopelijk kan iemand anders mee bevestigen.

  • flrvt
    flrvt

    In tegenstelling tot de gewone Excess insurance heeft we Worldwidd Plus een CDW inclusief dus dan klopt het dat je voor alle genoemde schade aan de wagen verzekerd bent.

    Enkel opletten voor Burgerlijke Aansprakelijkheid, schade die je aanbrengt aan derden dan. In de meeste landen is dit verplicht en dus inclusief, maar ook hier weer niet overal ;-)

  • Matt
    Matt

    Kleine lettertjes ;) oftwel binnen Europees territory telt het enkel voor het eigen risico niet als totale vervanging van CDW

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Dus hoe verzeker je voor schade bij derden? Want als ik het goed begrijp is hier alleen nog maar de schade aan het eigen voertuig mee verzekerd..

  • flrvt
    flrvt

    Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid of "Liability Insurance" zorg ik altijd voor dat ik die heb via de verhuurmaatschappij zelf. In veel landen is die ook verplicht en dus standaard.

  • Klingsor
    Klingsor

    Begrijp ik nu goed, in mensentaal, dat ik door eenmalig nog geen 150 euro per jaar te betalen verzekerd ben voor iets waar ik anders voor een enkele reis van amper twee weken al een flink veelvoud van dat bedrag voor betaal?
    Klopt dat, want dan regel ik dit morgen?

  • Ken
    Ken

    Voor 125 euro per jaar kan je bij Allianz Global Assistance ook een "Excess Protection" afsluiten. Deze verzekering, die enkel via verzekeringsmakelaars verkocht kan worden (dus niet online), dekt het eigen risico bij de huur van een wagen/camper/moto en dat tot 1000 euro per huurcontract.

    Daarenboven is ook het eigen risico voor andere privé-verzekeringen (franchise omnium, franchise woningpolis, franchise familiale, ...) hier gedekt (onder bepaalde voorwaarde) én geniet je van een dekking van 12500 euro bij overlijden door ongeval.

    Wie meer info wenst, kan altijd een mailtje sturen naar info@naegels.be

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @Klingsor said:
    Begrijp ik nu goed, in mensentaal, dat ik door eenmalig nog geen 150 euro per jaar te betalen verzekerd ben voor iets waar ik anders voor een enkele reis van amper twee weken al een flink veelvoud van dat bedrag voor betaal?
    Klopt dat, want dan regel ik dit morgen?

    Deze verzekeringen slagen enkel op vergoedingen voor schade aan het verhuurd voertuig, niet voor schade aan 3den, maar dit zit meestal wel automatisch in het huurbedrag. Deze verzekering dekt je excess aka uw franchise / eigen risico.
    De CDW dekt bvb alle schade vanaf 1000 tot 100.000eur, de excess is dan 1000eur. Ben je voor beide verzekerd hoef je in geval van schade niets te betalen, indien niet betaal je max 1000eur

  • daruda
    daruda

    Sinds de brexit zijn bovengenoemde opties niet meer mogelijk, iemand nog alternatieven?

  • Ken
    Ken

    Dit is nog steeds mogelijk via Allianz Global Assistance en zit standaard inbegrepen in hun meest uitgebreide all-in reisverzekering 'Royal Service' dewelke annulatie, bijstand personen & voertuigen, bagageverzekering en dus ook 'franchise voor huurwagen en motor' dekt tot een maximum bedrag van 2000 euro.

    Daarnaast is het ook mogelijk via AG Insurance als optie op de familiale verzekering. Deze optie noemt Pack Carrenting en kost amper 60 euro extra (!) met dekking tot een bedrag van maximum 2500 euro.

    Wie meer info wenst, kan altijd een mailtje sturen naar info@naegels.be

  • daruda
    daruda

    ik heb de travel service world, hier zit die wel niet in.

    Familiale is bij Belfius.


    Heb er uiteindelijk apart één afgesloten via NL.

    Allianz kan dit vanuit NL, maar niet vanuit BE...


    https://www.allianz-assistance.nl/reisverzekering/eigen-risico-verzekering-autohuur.html#:~:text=De%20Eigen%20Risico%20Verzekering%20Autohuur,de%20ingehouden%20borg%20is%20verzekerd.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!