Hoe goed is jouw e-ticket beveiligd?

Stijn_A
Stijn_A

https://media.ccc.de/v/33c3-7964-where_in_the_world_is_carmen_sandiego#video&t=1104

Interessante presentatie, over de security achter uw vlucht of hotel reservatie.

Het beste stukje is rond 17:00, maar eigenlijk is de hele presentatie interessant.

Berichten

  • Frosch
    Frosch

    As a sidenote: je moet eens kijken op instagram en zoeken op #boardingpass. Sommigen zijn zo slim om bepaalde data onleesbaar te maken, maar verre van iedereen.

    Ongelofelijk hoeveel mensen op die manier wildvreemden toegang geven tot hun boeking.

  • michelvst
    michelvst

    Klopt, tot zelfs grote "media" bloggers toe met tienduizenden followers. Zich van geen kwaad bewust. Ga de presentatie eens volledig bekijken, ziet er erg interessant uit.

  • Katrien
    Katrien

    of mensen die e fout maken met DM , en daardoor hun volledig e-ticket nr op twitter gooien. Onlangs zag ik dat passeren: ik kon gewoon aan al die gegevens. Heb die persoon verwittigd. Hopelijk is zijn ticket door malafide persoon niet gewijzigd geweest.

  • fbruno
    fbruno

    Het jammere van deze presentatie is wel dat CheckMyTrip Classic nu offline is.
    Dat was heel bruikbaar om snel de farebasis/boekingsklasse van je ticket te vinden of om je boeking te openen op een smartphone (gewone CMT website verwijst je door naar de app).

  • michelvst
    michelvst

    @fbruno Klopt, gisteren ook nog gemerkt. Wist niet dat deze presentatie de directe aanleiding daarvoor was. Zijn er alternatieven? Of weet je soms of Amadeus van plan is deze nog terug online te brengen?

  • fbruno
    fbruno

    Ik weet niks van Amadeus, maar het zou mij verwonderen als ze dat snel weer online zouden zetten.
    Denk dat Amadeus het vrij serieus neemt en eens goed naar hun beveiliging gaat kijken.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @fbruno said:
    Het jammere van deze presentatie is wel dat CheckMyTrip Classic nu offline is.
    Dat was heel bruikbaar om snel de farebasis/boekingsklasse van je ticket te vinden of om je boeking te openen op een smartphone (gewone CMT website verwijst je door naar de app).

    "jammer" zou ik het sluiten van een beveiligingslek nu niet meteen noemen :p

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!