Overzicht toekomstige vluchten vd leden

Frosch
Frosch

Gezien ik (tenzij ik er over kijk) geen specifiek subforum vind voor forumgerelateerde vragen poneer ik ze hier maar.

Ik zou graag - net zoals op diverse andere fora gedaan wordt - een thread openen waarin iedereen die dat wil zijn/haar vluchten kan posten (bv. 01.02. FRA-LAX LX40 Frosch), die ik kan in de beginpost chronologisch oplijst. Zodoende kan er misschien af en toe een match komen waarbij een meet of een loungebuddy mogelijkheid ontstaat.

Echter, indien ik een thread start kan ik de beginpost, net zoals andere posts, maximaal 1 dag editen. @ de moderatoren: is er een mogelijkheid hier een uitzondering op te voorzien?
En @ de leden: is hier überhaupt animo voor?

Hoor graag jullie mening!

«1

Berichten

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Laten we het iets cooler aanpakken :)

    In de topic "loungebuddy gezocht" had @fbruno de site http://ba97.com/calendar.asp gepost.
    Ik heb eens in die code gedigged en uiteindelijk is dat maar een inlog portaal met https://fullcalendar.io/ er op gezwierd.

    Zelf heb ik wel wat kaas gegeten van javascript, html, API's en data access, maar aangezien .NET mijn niche is heb ik voor het PHP stuk toch hulp nodig. Ik wil liever gaan voor een geïntegreerde oplossing in Jumpseat dan een aparte app in .NET. Op het forum zijn we namelijk al ingelogd en adhv die user kunnen we de invoer veel gebruiksvriendelijker doen. Overigens ook less error-prone. Alleen maar voordelen dus :)

    @Rias of @flrvt of ..., hebben jullie zin om in 2017 eens enkele keren te "hacken" aan het forum?

    Ga in afwachting gerust hier al aan de slag @Frosch, want zo'n ontwikkeling en release is niet op 1 2 3 gedaan ;)

  • Frosch
    Frosch

    Ik begin met graagte meteen, maar de moderatoren zullen het forum dan wat moeten tweaken zodat ik de beginpost blijvend kan editen/updaten.

  • vincentjanv
    vincentjanv

    @Gigi2m02 said:
    Laten we het iets cooler aanpakken :)

    In de topic "loungebuddy gezocht" had @fbruno de site http://ba97.com/calendar.asp gepost.
    Ik heb eens in die code gedigged en uiteindelijk is dat maar een inlog portaal met https://fullcalendar.io/ er op gezwierd.

    Zelf heb ik wel wat kaas gegeten van javascript, html, API's en data access, maar aangezien .NET mijn niche is heb ik voor het PHP stuk toch hulp nodig. Ik wil liever gaan voor een geïntegreerde oplossing in Jumpseat dan een aparte app in .NET. Op het forum zijn we namelijk al ingelogd en adhv die user kunnen we de invoer veel gebruiksvriendelijker doen. Overigens ook less error-prone. Alleen maar voordelen dus :)

    @Rias of @flrvt of ..., hebben jullie zin om in 2017 eens enkele keren te "hacken" aan het forum?

    Ga in afwachting gerust hier al aan de slag @Frosch, want zo'n ontwikkeling en release is niet op 1 2 3 gedaan ;)

    Wil altijd meehelpen hoor, developer bij LemonCompanies.com hier.

  • Frosch
    Frosch

    Iemand een tip welke moderatoren 'actief' zijn, zodat ik ze eventueel via PM kan contacteren?

  • michelvst
    michelvst

    Ik vind je idee wel leuk en het lijkt wel dat er de nodige animo voor is. Ik heb het ook al eens bekeken met onze ontwikkelaars Flor en Rias en het is wel iets dat we goed kunnen realiseren als een soort kalenderfunctie. Ook Gaitano heeft al wat research gedaan hiernaar zie ik, super :)

    De vraag of het editen van posts op langere termijn kan moet ik even bekijken, misschien dat dit in de nieuwere versies van Vanilla iets verfijnder is af te stellen. Hierop kom ik nog terug!

  • Frosch
    Frosch

    Thanks Michel!

  • doddel
    doddel

    zou dat dan toch in een afzonderlijk afgeschermd iets doen (bijv enkel voor mensen met 100 posts, die expliciet toestemming geven). Dit is toch zwaar private info, niet?

  • claenen
    claenen

    @doddel said:
    zou dat dan toch in een afzonderlijk afgeschermd iets doen (bijv enkel voor mensen met 100 posts, die expliciet toestemming geven). Dit is toch zwaar private info, niet?

    Je kiest zelf of je info deelt of niet he. Daarom lijkt publiek me wel ok.

  • doddel
    doddel

    soms moeten mensen tegen zichzelf beschermd worden. Op een publiek forum, waar iedereen op kan, aangeven wanneer je naar waar weg bent? Hmmm

  • Jeroen
    Jeroen
    edited januari 2017

    Zolang dit uit vrije wil is ik zie ik geen probleem.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Er is een reden waarom men tot voor de opkomst van de social media geen echte namen gebruikte op fora..

  • Frosch
    Frosch
    edited januari 2017

    @doddel said:
    soms moeten mensen tegen zichzelf beschermd worden. Op een publiek forum, waar iedereen op kan, aangeven wanneer je naar waar weg bent? Hmmm

    Ik moet al een stevige hacker zijn om te weten te komen wie doddel is, waar hij/zij woont etc.
    En ALS je dat dat al vindt, dan moet je er ook van uit gaan dat er op dat thuisadres (dat je mijns inziens niet eens kan vinden) ook niemand thuis is, dat alle bewoners op dat vliegtuig stappen?

    Zoals anderen poneren: indien je dat niet wil delen, dan zet je dat niet online. Maar 'mensen tegen zichzelf beschermen', dat is hier naar mijn mening absoluut niet toepasselijk.

  • doddel
    doddel

    ik ben een totale IT leek, dus kan niet echt beschuldigd worden van een ervaren hacker te zijn. Het heeft mij welgeteld 47 seconden gekost om van 'michelvst' volledige naam en adres te vinden

    ik zeg niet dat je vluchtplannen niet mag delen, maar ik zou dat niet in een open gedeelte doen. Just my2cents

  • Frosch
    Frosch

    Ik begrijp je bezorgdheid, maar ik deel ze niet. Anyway - we zien wel hoe het evolueert. Als er effectief vraag naar is van een substantieel aantal leden, dan denk ik dat de moderatoren dat zeker zullen overwegen.

  • claenen
    claenen

    Again je kiest zelf of je info deelt of niet. Of het nu open of gesloten gedeelte is... iemand met x posts heeft niet perse betere of slechtere bedoelingen dan een ander. Je hebt alles zelf in de hand door te kiezen om info te delen of niet. Voel je je niet veilig, deel het niet. Just my 5 cents

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @michelvst said:
    Ik vind je idee wel leuk en het lijkt wel dat er de nodige animo voor is. Ik heb het ook al eens bekeken met onze ontwikkelaars Flor en Rias en het is wel iets dat we goed kunnen realiseren als een soort kalenderfunctie. Ook Gaitano heeft al wat research gedaan hiernaar zie ik, super :)

    De vraag of het editen van posts op langere termijn kan moet ik even bekijken, misschien dat dit in de nieuwere versies van Vanilla iets verfijnder is af te stellen. Hierop kom ik nog terug!

    Misschien moet er eerst gekeken worden of er wel van die functie gebruik zou worden gemaakt, alvorens er aan het coderen geslagen wordt?
    Een evaluatieperiode als het ware

  • vkpeter
    vkpeter

    Misschien kunnen instellen welke users wel of niet aan je flightgegevens mogen

  • Nico_T_
    Nico_T_

    Ik ben voorstander. Help met plezier iemand id lounge wanneer ik alleen reis ! Exact vluchtnummer en dergelijke online plaatsen ben ik dan weer geen voorstander voor. Ik denk dat data en tijdstip aanwezig id lounge volstaat?

  • Glenn
    Glenn

    Ik weet niet of we hier het warm water opnieuw moeten voor uitvinden. Er bestaan namelijk al apps waarmee je je upcoming flights kunt delen en vrienden toevoegen. Deze is er een mooi voorbeeld van: http://followme.aero/. Just my 2 cents...

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ok, maar dan neem je weer wat afstand van dit forum als medium natuurlijk. Ik weet dat er nu al een hoop leden met elkaar contact hebben, los van dit forum, maar zonder daar zelf in uitgenodigd te worden, zal ik daar niet snel in betrokken geraken.

    Ik blijf ook wel voorstander van een afgesloten deel, waar iets gevoeliger materie kan gedeeld worden

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!