Airline status kopen?

Antoine
Antoine

Zijn er luchtvaartmaatschappijen die je toelaten om Status echt te kopen?

Ik wil weten of je Gold of Plantinum echt kan kopen.
Ik ben dus niet op zoek naar een statusmatch, een challenge of de zin of onzin van de aankoop van de status. Ik wil alleen weten of het bestaat, bij wie en tegen welke prijs :-)

Berichten

  • doddel
    doddel

    Waarom zou een airline dat doen?

  • Nico_T_
    Nico_T_

    Als ik me goed herinner kon je enige tijd terug star alliance gold status kopen.

  • Frosch
    Frosch

    Je kan vaak tegen betaling verlegen, maar status an sich kopen is me eigenlijk onbekend

  • fbruno
    fbruno

    Bij US airways kon dit vroeger.

    Er zijn nu nog airlines waar je tier miles kunt kopen, en als daar geen limiet op is kun je zo in principe status kopen. Zal wel een dure grap zijn.

    Tot een tijdje terug vond je ook heel gemakkelijk TK status op eBay, maar sinds die hun statusmatchprogramma gewijzigd hebben is het grootste deel van die eBay advertenties verdwenen (verwonderlijk ;) )

  • Koja78
    Koja78

    Misschien moeten we eens een challenge doen om de goedkoopste leg voor star* te vinden en zo te kwalificeren bv via het aantal legs van M&M. :)

  • Koja78
    Koja78

    btw skyteam is grappig BRU-PRG = 0.5 leg!!! PRG-OSR = 1 leg
    euh qué?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    @Koja78 said:
    Misschien moeten we eens een challenge doen om de goedkoopste leg voor star* te vinden en zo te kwalificeren bv via het aantal legs van M&M. :)

    De prijs van een segment is niet het meest kostelijke, wel de tijd om het nodige aantal segmenten uit te voeren.

  • Tim
    Tim

    Als AAdvantage platinum heb ik twee weken geleden volgende mail gekregen:

  • xaerts
    xaerts

    Ik meen in m'n M&M SEN portaal ooit gelezen te hebben dat je SEN verleging kan kopen voor 2000 Euro. Dat is erg goedkoop in vgl. hoeveel je moet uitgeven om 100K status miles te vliegen.

  • Nico_T_
    Nico_T_

    @xaerts said:
    Ik meen in m'n M&M SEN portaal ooit gelezen te hebben dat je SEN verleging kan kopen voor 2000 Euro. Dat is erg goedkoop in vgl. hoeveel je moet uitgeven om 100K status miles te vliegen.

    Dacht wel slechts voor één jaar i.p.v. twee zoals bij een 'normale' herkwalificatie.

  • doddel
    doddel

    Er is echt wel een groot verschil tussen betalen om te behouden of net van tier te verhogen, of vanaf nul status te kopen.

    Overigens, bij M&S kan je status Miles kopen, maar niet als je een status match challenge hebt ;)

  • LTW
    LTW

    @Tim said:
    Als AAdvantage platinum heb ik twee weken geleden volgende mail gekregen:

    Misschien best ook even melden hoeveel EQM je hebt want het aanbod wordt in functie daarvan aangepast. AA biedt dit automatisch aan op het einde van het EQY maar je moet wel al een zeker aantal EQM bereikt hebben. Wel interessant om te zien dat ze zelfs Platinum aanbieden terwijl jij zelfs nog niet aan Gold komt. Vermoed dat dit enkel is omdat je vandaag nog Platinum hebt.

    Die AA optie is alleszins duur. EXP kan je bijv kopen aan ongeveer 2500 USD als ik het mij goed herinner en dat wordt aangeboden van zodra je minstens 90k EQM hebt (kan zelfs 95k EQM zijn).

    Bij AA kan je alleszins ook elite challenge kopen. Geen status match challenge dus niet op basis van status bij een andere carrier. Iedereen kan dit doen (wel maar 1 keer).

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/01/05/how-to-do-an-american-aadvantage-status-challenge/

    Dacht dat op het forum ook al een thread stond.

  • Tim
    Tim

    @LTW said:

    @Tim said:
    Als AAdvantage platinum heb ik twee weken geleden volgende mail gekregen:

    Misschien best ook even melden hoeveel EQM je hebt want het aanbod wordt in functie daarvan aangepast. AA biedt dit automatisch aan op het einde van het EQY maar je moet wel al een zeker aantal EQM bereikt hebben. Wel interessant om te zien dat ze zelfs Platinum aanbieden terwijl jij zelfs nog niet aan Gold komt. Vermoed dat dit enkel is omdat je vandaag nog Platinum hebt.

    Die AA optie is alleszins duur. EXP kan je bijv kopen aan ongeveer 2500 USD als ik het mij goed herinner en dat wordt aangeboden van zodra je minstens 90k EQM hebt (kan zelfs 95k EQM zijn).

    Bij AA kan je alleszins ook elite challenge kopen. Geen status match challenge dus niet op basis van status bij een andere carrier. Iedereen kan dit doen (wel maar 1 keer).

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/01/05/how-to-do-an-american-aadvantage-status-challenge/

    Dacht dat op het forum ook al een thread stond.

    Ik heb welgeteld 0 EQM dit jaar :)

  • LTW
    LTW

    Dan is die 1299 USD voor Plat (OW Sapphire) een koopje, vergeleken met de qualificatie-vereisten!

    Good info! Denk dat ze dit pas het eerste jaar aanbieden (in dusdanige context) en heb een flauw vermoeden dat hun FFP "enhancements" hier voor iets tussen zitten ;)

    Als je volgend jaar voldoende OW vluchten hebt gepland, zou ik het alleszins overwegen (bonus mijlen en lounge acces).

  • Darrow
    Darrow

    Sommigen lijken hier absoluut geen besef van geld te hebben, of geld teveel te hebben :/

  • LTW
    LTW

    Vermoed dat je commentaar op mijn post bedoeld is?

    1299 USD is een koopje voor AA Plat als je 0 mijlen hebt gevlogen.

    Qualificatievereisten zijn: 4 AA segmenten en als je enkel economy zou vliegen dan moet je hetzij 50k mijlen op AA marketed flights hetzij 100k mijlen op OW partners bijeen harken. Krijg je al moeilijk voor mekaar met 1299 USD.

    En denk dat ieder best zijn eigen rekening maakt.

  • fbruno
    fbruno

    Voor 'gewoon' platinum te worden moet je vanaf volgend jaar dan ook nog eens 6000 EQD's verzamelen.

    Dat is op partner airlines (in de laagste boekingsklasses) 120K butt-in-seat miles in Economy of 30K butt-in-seat miles in Business. Ook niet vanzelfsprekend!
    (Of gewoon 6K uitgeven aan 001- tickets natuurlijk).

  • flrvt
    flrvt

    Het is een koopje als je het vergelijkt met puur mileage runnen.

    Ik ben echter van mening dat je het daar niet voor moet doen. Mileage runnen (zonder dat je iets hebt aan de reis of bestemming) is veel te duur voor wat je krijgt. Status moet een gevolg zijn van (strategische keuzes bij) het maken van reizen, maar geen doel op zich imho.

  • doddel
    doddel

    bwa, hangt ervan af hé; als je pakweg 1000 of 2000 miles tekort komt op het einde van het jaar op status te halen/behouden, en je weet dat je het jaar erna veel zult vliegen (in economy, want als je meestal business vliegt heeft status minder nut, vind ik), kan het de moeite zijn om een mileage run te doen

    vergeet niet dat het voor sommige mensen gewoon een hobby is, en daar is ook niets verkeerds mee ;-)

  • claenen
    claenen

    Je hebt een verschil tussen mileage runs om opnieuw/net je status te behalen en echt enkel op runs status halen.
    Zelfs als je veel business vliegt is status nog belangrijk ivm upgrades, earnings, bagage allowance op je eco flights, upgrade vouchers...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!