1 uur incheck-tijd garantie op Brussels airport

Bucketqueen
Bucketqueen

Ik heb volgende week om 8.20u een vlucht (Ryanair) vanuit Brussel en dacht er over na de dag ervoor een nachtje in de HI Brussels airport te boeken. Ik verneem dat hun ontbijt start vanaf 6.30u en dat de shuttle bus naar de luchthaven +- 15min duurt. Ik heb een tijdje terug gehoord dat Brussels airport zou garanderen dat iedereen ingechecked en aan boord geraakt binnen het uur na aankomen aan de luchthaven (ik heb wel nog 1 stuk bagage in te checken). Dus vroeg me af of het de moeite is ontbijt bij te boeken of niet... en uiteraard hoe het juist zit met de haalbaarheid van die 1uur-garantie ?

Berichten

  • fbruno
    fbruno

    Die garantie (dacht zelfs dat het 45 min was voor intra Schengen) is nog niet ingevoerd, was eerder iets waar de marketing van Brussels Airport aan dacht, wat dan gretig overgenomen is door de media voor er ook maar iets concreet was.

  • daruda
    daruda

    Vergeet ook niet dat Ryanair meestal het boarden half uur vroeger afsluit

  • mdsmt
    mdsmt

    De 45 minuten garantie is er nog niet. Dit is iets wat ze met de tijd gaan willen invoeren, maar al wel door de media overgenomen.

  • Callum
    Callum

    Om dus je originele vraag te beantwoorden, neen ik zou geen ontbijt boeken in de holiday inn. Rechtstreeks naar de luchthaven vertrekken rond 6 u - 6.30

    (zorgen dat je wat speling hebt aangezien je check-in bagage hebt) en rustig op de luchthaven ontbijten

  • Bucketqueen
    Bucketqueen

    Ok, dan gaan we best niet voor het ontbijt gaan, met bovenstaande info ga ik dat hier nooit verkocht krijgen :-)
    Benieuwd wanneer het zo ver is met die 45min-garantie en hoe smooth dat gaat verlopen :-)

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Talk is cheap. Geldt zeker ook voor BRU.

  • Jeroen
    Jeroen

    @daruda said:
    Vergeet ook niet dat Ryanair meestal het boarden half uur vroeger afsluit

    In mijn ervaring (veel vluchten naar Berlijn om 13u) start de boarding pas rond de normale vertrektijd. De verschrikkelijke préboarding start vroeger, maar die is echt belachelijk. Nog nooit om 13u vertrokken denk ik. Maar zal afhangen van de gate vermoed ik.

  • fbruno
    fbruno

    Enige moment dat ik ze de boarding echt al heb weten sluiten stipt 30 minuten voor vertrek was in Budapest bij een vlucht om 6h 's morgens met een busgate.

    Op andere momenten is dat gewoon niet mogelijk, omdat het vliegtuig vaak pas land 5 minuten nadat de gate 'sluit'.

  • daruda
    daruda

    ik heb ooit zelfs half uur in de bus gezeten terwijl boarding gesloten was en vliegtuig nog niet aangekomen was.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ryanair, heerlijk :) in Berlijn zelf ga je ook al naar buiten als de passagiers net aan het uitstappen zijn. Maarja, als ze zo werken zal dat wel zo blijven.

  • mgo72
    mgo72

    Heb ooit eens in LOndon, Ryanair een lint achter mij weten spannen. Zij die toen later kwamen, mochten hun ticket gaan omboeken.

    Heb zelf nog 35 minuten staan aanschuiven om te in te checken. Was wel 10 jaar geleden.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!