heen economy , terug in business.

schorvoort
schorvoort

zijn er airlines die wanneer je een retour boekt , bv heenreis in economy vliegt en terug komt in business ? welke airlines laten dit toe?

Berichten

  • fbruno
    fbruno

    Bijna alle airlines laten dit toe, het is meestal wel heel lastig/onmogelijk om dat op hun website te boeken.

    Best de airline bellen als je dat wilt boeken of naar een reisbureau gaan.

    Via ITA Matrix kun je ook de prijs zelf berekenen, maar dan moet je handmatig de boekingsklasse gaan selecteren waarvoor wel wat ervaring vereist is. Er is hierover wel veel op het internet te vinden.

  • Jelle
    Jelle

    best zeker niet zelf 2 singles boeken (1 in economy en dan een andere in business) aangezien een single ticket in economy naar Azië bijvoorbeeld bijna evenveel kost als een return.

  • Chris
    Chris

    volgens mij kan je beste via matrix zoeken en dan ita powertools gebruiken? Heb niet zelf geprobeerd.

  • Gert
    Gert

    Dan kan er ook bv op de terugvlucht een upgrade worden toegepast?

    Of moet dit steeds op de 2 vluchten?

  • steeve321
    steeve321

    Bij Emirates kun je dit via de telefoon boeken.
    Als je aangeeft dat een online boeking niet mogelijk is hoef je geen boekingskosten te betalen.

  • doddel
    doddel

    Is wel handig richting de US: op heenvlucht (dag) vind ik economy prima. Terugvlucht in J is toch wel een must (al ben ik dit weekend van EWR naar BRU gevlogen in C met UA; heb het overleefd...)

  • Frosch
    Frosch

    Op zich is het niet héél moeilijk. Zoals enkelen hierboven vermeld hebben, ITA MATRIX gebruiken en powertools (https://www.flyertalk.com/forum/travel-tools/1623427-ita-matrix-powertools-userscript-orbitz-dl-ua-aa-ba-cz-ib-la-lh-lx-tk.html) installeren.

    Ik geef even een werkwijze weer voor LH, er zijn natuurlijk talloze varianten waar je zelf wat op moet variëren.

    Stel je wenst vluchten met Lufthansa van FRA naar LAX en je wil heen in eco maar absoluut terug in in biz.
    Je kan dan via meilenrechner.de kijken wat de goedkoopste eco booking codes zijn en wat de goedkoopste biz booking codes zijn.
    Je kan dan ingeven:
    FRA
    routing codes: LH+ / f bc=K|bc=L|bc=T|bc=Q|bc=S|bc=V|bc=W|bc=Y
    LAX
    routing codes: LH+ / f bc=P|bc=Z

  • Antoine
    Antoine

    @schorvoort said:
    zijn er airlines die wanneer je een retour boekt , bv heenreis in economy vliegt en terug komt in business ? welke airlines laten dit toe?

    Op website Air France en Emirates en Qatr kun je dit gemakkelijk zelf doen

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!