Reiscamera

2»

Berichten

  • Jelle
    Jelle
    Ja oké ma da ga nooit hetzelfde zijn als van een dslr
  • Koja78
    Koja78

    @Jeroen said:
    Mijn Oneplus One kan dat haha

    Ik ben eigenlijk niet zo tevreden van de camera daarop... maar het kan ook aan mijn "kunde" liggen natuurlijk. Wat zijn jouw ervaringen?

  • claenen
    claenen
    Oneplus is gekend om slechtere camera. iPhone 6(s) heeft een van de betere (slechter in low light en zoom) samen met Samsung Galaxy S6 en dacht Laatste van LG.
  • daruda
    daruda

    Zet de camera van Iphone 6 aub niet langs de galaxy 6. Galaxy veel sterker.

    Cfr http://www.tomsguide.com/us/galaxy-s6-vs-iphone-6-cameras,review-2704.html

    Neem daarbij nog de overpricing omdat er een appel logo opstaat en de keuze is snel gemaakt :)

    Er zijn momenteel veel goede betaalbare android modellen op de markt met een goede camera, dus een iphone kopen met de camera in het achterhoofd is uw geld weg gooien (iphone kopen is eigenlijk altijd €200 a 300 weg gooien ;) )

  • claenen
    claenen

    Bwa ik heb ook al goede reviews gelezen over de iPhone 6 ze, waar deze sterker is dan de Galaxy 6 (uiteraard niet op alle punten). Persoonlijk vind ik de kwaliteit ook zeer goed, alleen zoomen en low light zijn zeker geen sterke punten. Daar is de Galaxy beter in. Nu zijn reviews altijd gelinkt aan de persoon die de review doet en zal hij/zij andere nuances leggen of belang hechten aan andere zaken. Wat vaststaat is dat beide smartphones goede camera's hebben.
    Denk dat discussie iPhone/Android geen goed idee is, want daar heeft iedereen altijd een mening over :d ik ben er tevreden over, over mijn iPhone (zelfs tegen de meerprijs die ik met plezier betaal). Maar ik apprecieer zeker bepaalde features van een Samsung.

    Ik heb even getwijfeld om volledig mobiel te gaan, maar omat ik graag sunset of blue hour foto's neem, ga ik toch voor een Sony RX100IV gaan. Mijn Fuji, die ik verkocht heb, zal ongetwijfeld beter zijn maar als ik mezelf de vraag stel waarvoor ik foto's gebruik( social media vooral), dan hoef ik niet de beste kwaliteit, maar eerder prijs/kwaliteit (die nog steeds hoog is bij Sony :s)

  • Dennis
    Dennis

    Ik heb de Sony RX100M3. Redelijk content van. Alleen past hij nog steeds niet in m'n broekzak of zomerjas. Dus ik sleur nog steeds een zakje mee... :)

  • deesistim
    deesistim

    Ik heb de Sony RX100M1 voor 350 gekocht op amazon.de wat toch wel drie maal goedkoper is dan de RX100 IV. Ben er zeker heel tevreden van!
    Maar ik moet zeggen dat ik wel nog niets zo mooi als @Darrow er heb uitgekregen, ligt aan de camera of aan de fotograaf. Ik denk beide.

  • claenen
    claenen
    Mag altijd gedeeld worden @darrow :)
    altijd op zoek naar goede instagram met inspiratie?
  • l_154
    l_154

    @Tim said:
    De tijd van de zware spiegelreflexen is voor mij voorbij. Ik reis al 10 jaar rond met een zware Canon Eos, maar ik ben hem helemaal beu. Hebben jullie advies voor een geschikte camera, goede kwaliteit en niet te groot om mee op reis te nemen?

    Ik was zelf aan het denken aan een Fujifilm XT 10. Iemand daar al ervaring mee? Of eventueel met de XT 1?

    Ik ben zelf fotograaf, dus weet wat het is om met zware toestellen te sleuren... Een andere optie dan een niet-spiegelreflex toestel aankopen kan ook zijn om eens te kijken of er geen lichtere en kleinere lenzen zijn die aan je eisen voldoen. Zo moet je niet inboeten aan beeldkwaliteit.

    Ik keer zelf altijd terug naar mijn DSLR omdat ik teleurgesteld ben over de scherpte, resolutie,... van alle andere toestellen. Mijn zus kocht onlangs een tamron lens en die was verbazingwekkend licht en klein, ondanks het grote zoombereik. Ik denk dat ik me voor mijn volgende vakantie zo een ga aanschaffen. Uiteraard niet even goed als mijn pro lenzen, maar die meenemen is ook altijd een risico.

  • Jeroen
    Jeroen

    @Koja78 said:
    Ik ben eigenlijk niet zo tevreden van de camera daarop... maar het kan ook aan mijn "kunde" liggen natuurlijk. Wat zijn jouw ervaringen?

    Van de beelden ben ik tevreden maar geluid is gewoon niet goed, kraakt heel veel. Maar gebruik het vooral voor foto's.

  • Chris
    Chris

    @l_154 zelfde hier.
    Ik heb lange tijd compact camera gehad (voorlopers van de sony hierboven ook). Na mijn analoge tijd. Heb in 2014 weer opgepakt en een Canon 6D gekocht met 4 lenzen.
    Ja het is zwaarder.... en soms neem ik nog steeds wel een compact camera mee of slechts de camera met 1 lens erop eventueel de tele erbij. De tele is de Canon 70-300mm DO lens. die is mega compact (klein). Heeft voor en nadelen. Kwa beeld heeft Canon zelf misschien wel betere zelfs alleen deze is compact en dus voor op reis veel handiger. plus, op straat zien mensen niet dat je met een grote tele staat.
    Ben er ERG tevreden mee.

  • Rias
    Rias

    Ik heb al 3 jaar ondertussen een Sony NEX-5R (zowat het basismodel van de mirrorless) met ondertussen 3 verschillende lenzen. Is een pak kleiner en lichter dan een DSLR maar heeft dezelfde sensor dus de foto's zijn qua kwaliteit vergelijkbaar. Maar zelfs hiermee heb ik soms het gevoel dat het te zwaar en te veel werk is om mee te nemen en dan neem ik gewoon foto's met de iPhone.

    Ondertussen is deze reeks wel hernoemd naar de Sony α.

  • claenen
    claenen

    Iemand ervaring met de Panasonic Lumix DMC-LX100? Al gezien dat dze de voorkeur krijgt op RX100 III en zelfs tov de IV doet hij het goed. Aangezin de prijs wat lager is tov de RX100 IV heb ik wel interesse. Hou wel van de extra draaiknoppen bovenop de camera.

  • Jelle
    Jelle

    Ik heb per ongeluk 2 sigma's 17-70 2.8 besteld.

    Moet dus 1 terugsturen maar ik dacht als iemand hem hier wil overkopen? Prijs was net geen 400 euro. Let me know, anders stuur ik hem volgende week terug.

  • Chris
    Chris

    @Jelle said:
    Ik heb per ongeluk 2 sigma's 17-70 2.8 besteld.

    Moet dus 1 terugsturen maar ik dacht als iemand hem hier wil overkopen? Prijs was net geen 400 euro. Let me know, anders stuur ik hem volgende week terug.

    Euhm voor Canon? Nikon? anders?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!