Ik heb een brief gekregen van amex om te vragen of ik mijn laatste transacties wil bekijken.
Indien ik die transacties zelf heb uitgevoerd dien ik de fraud unit te bellen.
Ik zie helemaal niets vreemd in mijn transacties.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn kaartnummer in de brief verkeerd is?! Er is een cijfer verkeerd lol.
Ik zal amex eens bellen, maar ik zou graag weten of iemand van jullie ooit al zo een brief heeft gekregen?
Ik vind het een rare brief. Maar de envelop en lay out ziet er wel legit uit.
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Berichten
Amex heeft me ooit verteld, dat het enige nummer dat je moet bellen vanachter op je kaart staat.
staat dat nummer ook op de brief?
Al minstens 4 keer en de laatste keer was er sprake van fraude.
Wel bizar dat je kaartnummer niet overeenkomt.
Het nummer van de fraude preventiedienst is een ander nummer dan het algemene IIRC. Maar als je twijfelt bel dan het algemene nummer en vraag naar de dienst.
Ik had dit ook een paar weken geleden. Het ging daar nog over mijn Amex zonder chip die dus al maanden niet meer actief is wegens omzetting naar één met chip. Heb ze maar gebeld voor de zekerheid maar zeiden dat dit niet van hen kwam aangezien de kaart niet meer bestond in hun systeem en ook alles oke was geen fraude te detecteren in hun systemen ofzo.
Dammit. Heb ook gebeld naar het nummer in de brief. Vroegen de beveiligignsvragen, dus die hebben ze nu! Ze wisten wel alles van mijn transacties, dus toch in mijn geval een correcte brief? Zal voor de zekerheid bellen...
Enkel mijn laatste kaartnummer is fout. Maar het is wel een nummer dat naast het correcte ligt op het klavier. Dus het kan een typo zijn. Naast mijn adresgegevens is het kaartnummer de enige referentie in de brief, dus het zou wel zeer onprofessioneel zijn moesten ze bij Amex een typo hebben in zo iets belangrijks. De brief bevat slechts 4 zinnen lol.
Ik bel morgen het algemene nummer voor info. Ik houd jullie op de hoogte.
Amex gebruikt de laatste nummers opvolgend bij de groene Amex corporate kaarten. Elke nieuwe kaart na verlies of andere schade zal 1 nummer hoger hebben.
Ik heb gebeld naar het nummer achteraan de kaart.
De brief was echt van hen we hebben samen een aantal dingen overlopen.
Zij zag nog iets van google die ik niet zag. maar voor de rest was alles ok.
Bij mij was de brief ook legitiem
Voor ieders referentie en voor alle nuttige doeleinden: het nummer dat AMEX achterlaat indien je de fraudepreventie moet bellen is 02/6762380. Dit is een ander nummer dan hetgeen achterop de kaart.
Een beetje off topic.
Als je milesandmore creditcard voor fraude wordt geblokkeerd, moet je aan de helpdesker vragen om OOK dit op te heffen in hun bedrijfskaart-applicatie.
En waarom?
Omdat die Anders geblokkeerd blijft :-)
Bij mij waren ze dit vergeten en dus kaart bleef onbruikbaar.
Altijd? Of enkel als je bedrijfskaart hebt?
Miles and More zit bij de bedrijfskaarten.