Hello Jumpseat team,
Ik ben deze week aan het werken voor een hotelketen (which one, I cannot say ), dat op zoek is naar manieren om de reiservaring van hun klanten te verbeteren. Liefst met hyper-innovatie technologie, maar daar moeten jullie niet bij stilstaan.
Om daar aan te kunnen beginnen, heb ik input nodig van ervaren globetrotters. That's where you come in! Kunnen jullie mij helpen bij deze vragen? Alle opmerkingen, antwoorden en suggesties die jullie mij kunnen geven, kunnen mij helpen om jullie reiservaring in de toekomst te verbeteren (en om mij hoge puntjes te geven na mijn recommendatie, tiens).
Denk eraan dat het mij vooral om de reiservaring op vlak van HOTEL te doen is, maar opmerkingen over vliegmaatschappijen zijn ook altijd welkom.
__
SPECIFIEK:
ANDERZIJDS:
EN OOK NOG:
Veel vragen, hé? I know. Maar zelfs al kies je ervoor om maar op één vraag te antwoorden of om een heel algemeen antwoord te geven: ik kom er echt een eind ver mee.
Dikke merci alvast aan iedereen die mij wil helpen en nog heel veel reisplezier met Jumpseat!
Groeten kussen knuffels en dergelijke,
Emily
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
=> verborgen/onduidelijke cancellation terms
Waar erger jij je aan tijdens de reis?
=> member check in balies die totaal nutteloos zijn omdat iedereen er toch gaat staan
Waar erger jij je aan na de reis?
=> terug gaan werken
Wat de meeste hotels nog steeds niet snappen is dat in 2016 iedereen gemakkelijk bereikbare stopcontacten wil, naast het bed + een master switch die de oplaadpunten niet uitschakelt.
Voor mij onderscheid een hotel zich vooral in hoe het omgaat met het goedmaken na een mishap.
Volledig mee akkoord. Ik blijf verrast hoe dikwijls ik op zoek moet naar een stopcontact, laat staan dat er een te vinden is naast het bed.
geluidsisolatie in een hotel en een goed bed, dat zijn voor mij de 2 belangrijkste zaken
pre-reis: Een goed hotel vinden op een goede locatie voor een zachte prijs
tijdens de reis: idd slaapcomfort: bed groot genoeg, matras en kussens liggen goed, goed geisoleerd van geluid en licht. Snelle en stabiele wifi
Uit en inchecken mag vlot verlopen. Een grote glimlach en welkomstdrankje (bij onthaal of op de kamer) zijn pluspunten
na de reis: geen probleem mee als ze vragen een survey in te vullen en een opt in voor een niieuwsbrief. standaard inschrijven voor een nieuwsbrief is niet gewenst omdat je misschien niet meer op die locatie terugkomt.
wat je mist bij het boeken: misschien als de booking engine vraagt wat je allemaal gaat doen. bv. afspraak bij x en x, wil zeker x en x zien, kom met transportmiddel x op locatie x en wil maximum x per nacht betalen. en dat hij dan een voorstel van een aantal hotels doet die een goeie ligging / verbinding hebben met alle plaatsen waar je moet zijn
Ik vind het vervelend als je in een hotel zelf de kamer moet zoeken. De echte goede hotels onderscheiden zich als de receptioniste de eerste keer meeloopt.
Waar ik dan weer een hekel aan heb is dat ze overdreven pusherig zijn om bagage te dragen en mee naar kamer gaan om uitleg te geven, puur voor fooi..
Waar ik me aan erger tijdens verblijf:
Waar ik echt blij van wordt is service. Luisteren naar de klant en daar op in spelen. Intercontinental Manama is daar een prachtig voorbeeld van. Qua hotel niet meer de meest moderne kamers maar de service maakt dat dubbel en dik goed. Bij check-in vragen ze wanneer ik vertrek en ook al is dit 20u, dan geven ze me proactief een check-out om 18u. Het zijn ook de simpele dingen: Vriendelijk zijn, oprecht geïnteresseerd zijn, als er iets fout loopt een oplossing zoeken...
WiFi waarbij je om de zoveel uur opnieuw moet inloggen, zeer irritant!
Zoals eerder gezegd ook de stopcontacten naast het bed.
Hotels die geen flesje water geven op plaatsen waar het leidingwater niet drinkbaar is of naar ijzer smaakt
Een roomkaart die om 12u stopt met werken terwijl je late checkout hebt
Die holds van een paar duizend euro, en dan nieuwe betaling zonder hold te reversen zijn idd hatelijk. Vooral in EU een probleem. Als ze mij bij check out opnieuw kredietkaart vragen, dan wijs ik er hun altijd eerst op dat ze die autorisatie al hebben genomen.