12 landingsbanen die uw vliegangst enkel zullen aanwakkeren

Antoine
Antoine
edited november 2016 in Algemene discussies

Wie is er al geland op één van deze 12 landingsbanen? Heb je andere gevaarlijke/gekke landingsbanen in je hoofd?

Ik heb alleen 10 gedaan : Honduras

  1. Barra (Schotland)
  2. Sao Paolo (Brazilië)
  3. Courchevel( Frankrijk)
  4. Gibraltar (UK)
  5. Osaka (Japan)
  6. Madeira (Portugal)
  7. Lesotho (Lesotho)
  8. Marigot/Philipsburg (Sint Maarten)
  9. Lukla (Nepal)
  10. Tegucigalpa (Honduras)
  11. Kai Tak (oude luchthaven Hong Kong)
  12. Antarctica

volledig artikel hier :
https://nl.express.live/2016/02/26/12-landingsbanen-die-uw-vliegangst-enkel-zullen-aanwakkeren-exp-186627/

Berichten

  • oldgrumpy
    oldgrumpy
    edited november 2016

    voor mij was landen/opstijgen in tioman anders ook wel 1 van de betere.
    Staat blijkbaar ook in andere lijstjes:

    http://www.tvokm.com/2014/05/the-most-dangerous-airports-in-world.html

  • kristof
    kristof

    Sao Paolo vond ik nog meevallen. Madeira heb ik tientallen keren gedaan en is soms wel een beetje tricky. Zeker als er felle wind staat.

    Ajaccio met wide body is ook best sportief!

    Francisco de Orellana Airport in Ecuador was in 1995 ook de moeite. Was in die tijd de enige strook asfalt in het "stadje" waardoor het een ideale plaats was om de markt te houden. Bij aankomst loeide dus een sirene waardoor iedereen effe alles ad kant schoof en we konden landen. Toen werd onze bagage ook nog gewogen op een weegschaal met countergewichten....crazy times! Zal nu hopelijk wel wat moderner zijn geworden.

    Quito, eveneens in Ecuador is wel de moeite om te landen dankzij de immense bergen rondom.

  • Chris
    Chris

    Sao Paulo snap ik niet dat die erin staat.
    Gibraltar: geniaal; kende ik niet zo.
    Kansai in december!

    JZH was ook tof vorige week! Op een plateau 3600 meter maar toch met pieken eromheen. Opstijgen gaat met een circle omhoog voordat koers ging naar Chengdu. Aan het einde van de bergketen een stijle "duik" richting Chengdu. Leuke vlucht van circa 40 minuten!

  • gregorycop
    gregorycop

    Saba & Paro (Bhutan) zijn toch ook geen lachertjes :smiley:

  • Koja78
    Koja78

    .

    Quito, eveneens in Ecuador is wel de moeite om te landen dankzij de immense bergen rondom.

    Was bij de oude luchthaven zo.. die midden in het stad lag.... ben daar ook nog geland .. spectaculair... ik weet niet of de nieuwe nog zo spannend is.

    Van het lijstje enkel Madeira gedaan.. en dat valt wel mee na hun baanverlenging.

  • doddel
    doddel

    Madeire vond ik niets spannends aan

    Quito was vroeger zalig. Wide body vleugels kwamen boven de hutjes uit naast de landingsbaan...

    Ik vond BaKelalan (Sarawak) toch ook de moeite, maar dat geldt volgens mij voor elke miniscule airstrip. Bagage werd daar overigens met een kruiwagen opgehaald...

  • Koja78
    Koja78
    edited november 2016

    Met klm vloog je naar quito na guayaquil over de vulkaansnelweg :) Met die heerlijke MD-11

  • CXB
    CXB

    Hi,
    kai tak was zalig met CX B747 en A333 , el Portillo op de dominicaanse vond ik persoonlijk de spectaculairste in Cessna Caravan , net boven de palmbomen uit ! Barra wordt ingepland in 2017 ! Gibraltar al gespot niet zelf geland, mss easyJet goedkoop tripje toch eens doen !
    Blijft leuk lijstje !

    CXB

  • kristof
    kristof

    @Koja78 said:
    Met klm vloog je naar quito na guayaquil over de vulkaansnelweg :) Met die heerlijke MD-11

    Vloog toen met iberia, maar dat was met DC-10 via Santo-Domingo.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    In juni opgestegen vanuit Kansai.
    Ferm stukje civil engineering!

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kansai_International_Airport

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!