Toronto

Jeroen
Jeroen

Ik zit deze maand een week in Toronto, is dat te lang voor de stad zelf? Zoja, wat moet ik dan zien in de omgeving?

Verdere tips en must do's zeker welkom.

Tagged:

Berichten

  • Chris
    Chris

    Ow ja een week is wel lang :-)

    Ga naar Toronto Island is leuk. Verder kan je naar Niagara regio rijden (uurtje) voor de ijswijn! echt een aanrader. met wat geluk is de harvest nu maar ik denk dat dat pas in late november is.

    http://www.christravelblog.com/canada-tasting-the-best-ice-wine-around-niagara-on-the-lake/

  • Jeroen
    Jeroen

    Ja denk ook dat het te lang is voor de stad zelf, zou 2 nachten doen, 3 of 4 nachten ergens anders en dan nog een nacht Toronto. Maar wat moet ik dan nog zien in de buurt? Ben niet van plan om een auto te huren, bussen of treinen zijn geen probleem.

  • claenen
    claenen

    Hockey wedstrijd volgen!

  • Jeroen
    Jeroen

    Heb het al bekeken, zou $50 zijn voor een wedstrijd, is het dat waard?

  • claenen
    claenen

    Wil het graag eens doen, dus voor mij is het dat wel waard. Hoe vaak krijg je kans om topploegen aan het werk te zien als Belg zijnde?

  • kristof
    kristof

    Niagara Falls moet je zeker gezien hebben.
    Verder zou je perfect de trein kunnen nemen naar Montréal. Is een kleine 5 uur op de trein maar wel door mooi landschap en Montréal moet echt de moeite zijn!

  • Jeroen
    Jeroen

    1 nacht/2 dagen genoeg voor Niagara Falls en omgeving?

  • wimbor
    wimbor

    Best een auto huren zodat je enkele kronkels en draaikolken in de buurt van de Niagara Falss kan bezoeken. Bezoek zeker Niagara-on-the-Lake, een heel klein maar gezellig stadje vlakbij. Je kan er lekker eten en met een beetje geluk zie je Toronto liggen vanuit het park aan de oever van het meer. 1 nacht 2 dagen zou voldoende moeten zijn mits goed gepland.

  • Jeroen
    Jeroen

    Ok, plan ligt vast en (standby) vluchten liggen vast. Gaat wel plezant zijn denk ik.

    19 - 21 Toronto
    21 - 22 Vlucht naar Ottawa
    22 - 24 Trein naar Montreal
    24 Vlucht naar Montreal en bus naar Niagara Falls, daar in de buurt ook wat hiken denk ik.
    25 - 26 Toronto -> Brussel

  • Koja78
    Koja78

    @claenen said:
    Wil het graag eens doen, dus voor mij is het dat wel waard. Hoe vaak krijg je kans om topploegen aan het werk te zien als Belg zijnde?

    Ge kunt altijd eens naar Praag gaan :)

  • flrvt
    flrvt

    @Koja78 said:
    Ge kunt altijd eens naar Praag gaan :)

    Ik heb op Twitter gelezen dat het daar Praagtig is, dus inderdaad goeie tip!

  • mdsmt
    mdsmt

    @flrvt said:
    Ik heb op Twitter gelezen dat het daar Praagtig is, dus inderdaad goeie tip!

    Ze kunnen er niet over zwijgen, volgens mij is Praag de place to be.

  • Koja78
    Koja78

    @flrvt said:
    Ik heb op Twitter gelezen dat het daar Praagtig is, dus inderdaad goeie tip!

    De icehockey was in ieder geval leuk

  • Jeroen
    Jeroen

    Iemand een idee hoelang immigration duurt in Toronto bij aankomst? Ik heb niet zoveel tijd om bij mijn CS host te geraken. Ik moet daar toch geen JFK toestanden verwachten he?

  • doddel
    doddel

    Zelf geen ervaring mee, maar schijnt een ramp te zijn...

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Ging gisteren en 2 weken geleden op een donderdag zeer vlot. Denk in beide gevallen in minder dan een half u van vliegtuig tot buiten

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Hebben trouwens deze wandeling gedaan:

    http://wx.toronto.ca/inter/trans/towalktours.nsf/c6aa5b41200ea1758525720d004c5e96/bce4fce01ad7e7d98525775100484337?OpenDocument

    Ondanks dat ons layover hotel maar op 2mijl van de luchthaven lag, was het toch 30mn rijden :( veel tijd mee verloren

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!