Brussels Airlines - Customer Service - oplichterij

Koja78
Koja78
edited oktober 2016 in Algemene discussies

Voor de tweede keer beduveld door de customer service van Brussels Airlines.

Een eerste keer kon ik onmogelijk iets boeken op hun website door "een IT fout" waardoor de booking via customer agent MOEST gebeuren en ze pas na veel vijven en zessen hun service fee lieten vallen... maar me toch de credit card fee aansmeerden. De IT fout was een te lange familienaam overigens die het ding niet kon verwerken. De customer agent had na vijf keer herhalen dan nog een schrijffout gemaakt ook.. en ze vroegen nog centen om die fout te verhelpen. Jammer maar helaas.. Ik heb mijn stem moeten verheffen om dat onrecht uit de wereld te helpen. (waarop ze waarschijnlijk de tapes hebben beluisterd)

En nu probeerde ik 2 adults en 1 infant te boeken... telkens werd het boekingsproces afgesloten met "dit tarief is niet meer voorhanden"... terwijl als je opnieuw probeert zie je dus terug het tarief. Gebeld naar customer service... ah jah dat is een gekend probleem.. gewoon de twee adults boeken en bel ons dan terug... dan wordt de infant fee waived omdat het een IT probleem is.

Goed.. zo gezegd zo gedaan... daarna terug customer service... uitleg gedaan.. ok infant bijboeken.. 31 €? Ok... veel vijven en zessen.. ah onze service fee willen we laten vallen .. 17 €. Euh nope het staat op jullie tapes dat de hele fee ging gewaived worden. Ah ok.. nogmaals één kleine wachtmuziek.... de infant fee is 9 € + kosten. (op mijn scherm stond ondertussen 5€ als infant prijs te blinken) Allez ja impasse.. niet kunnen oplossen.. mail het callcenter.

Mail terug van callcenter.. weer dezelfde zever. "In response to your query, yes what can be waived will be only the administration fees not the price for the ticket".. en wedden dat ik een credit card fee ga moeten dokken. Los misschien eens uw IT rommel op!

Trouwens ... ik zou zonder probleem de geafficheerde 5 euro betalen... maar steeds via andere blahblah toch meer willen aanrekenen terwijl eerst gegarandeerd werd dat alles gewaived werd omdat het hun fout is... BRILJANTE CUSTOMER SERVICE.

Als de post wat ongestructureerd lijkt... I'm slightly pissed.. morgen tijdens de kantooruren op het gemak nog maar eens proberen....

Berichten

  • Glenn
    Glenn

    Heb wat geduld, met EuroWings ga je dat niet meer voor hebben ;)

  • Koja78
    Koja78

    Ik ben er gisteren anderhalf uur van mijn waardevolle tijd mee verloren :p

  • daruda
    daruda
    edited oktober 2016

    @Koja78 het is de customer service in Zuid-Afrika die je contacteert eh?
    Vraag eens achter Veerle :)

    De meest deftige die daar rondloopt. Heeft mij al vaak goed verder geholpen. Haar dochter werkt er ook.

  • Koja78
    Koja78

    Net daarom ging ik morgen eens BE bellen.... Want Zuid Afrika is een ramp. Met alle respect maar soms zijn de mensen moeilijk te verstaan en de slechte lijnen helpen niet echt.

  • daruda
    daruda

    De twitter van SN is ook zeer vlot en hulpvaardig.

  • Koja78
    Koja78

    in het aanbieden van een klachtenformulier wel ja... het aanbieden van een oplossing niet

  • claenen
    claenen

    Inderdaad frustrerend om steeds ander antwoord te moeten krijgen!
    Gewoon vraagje, waarom zou de credit card fee niet aangerekend mogen worden?

  • Koja78
    Koja78
    edited oktober 2016

    Omdat door hun IT fout ik niet met maestro via het web kon betalen natuurlijk.
    Anders is dat een goeie truk om wat extra inkomen binnen te rijven aangezien de credit card fee bij Brussels Airlines zeker hoger is dan de werkelijke kost. (is die EU richtlijn daaromtrend al omgezet in Belgische wet?)

  • Chris
    Chris

    :-D ik zeg: vlieg voortaan KLM. @Koja78 weet het niet zeker maar hun NL talige customer service zit gewoon hier in NL. Ze waiven alles eigenlijk.
    Ik wilde promo awards boeken; die MOETEN online echter moesten er 3 van mijn account en 1 van mijn zoontje. Er waren er 4 beschikbaar maarja je zal zien dat ik er 3 boek en dan die ene net weg is. Even bellen...... alles intikken etc (naam hoef je niet te geven, data ook niet die halen ze alle uit je flying blue account direct). Zegt de dame "oh, ja, er was toch een IT storing?" ik "ja natuurlijk", "oh ok dan kan ik het zo wel boeken". en 5 minuten later klaar.......... 4 tickets toch op 1 PNR.

  • Koja78
    Koja78

    In dit geval moest ze het vragen aan haar verantwoordelijke en ging mij terugbellen.. (9am)
    Still waiting.....

    KLM.. or Ryanair... of whatever... ik vind de crew van Brussels Airlines doet echt wel hun best.. en ik had er vroeger veel sympathie voor omdat ze soms wel met leuke marketing kwamen.. maar hun customer service krijg ik grijze haren van. Soit.. ik blijf het voorlopig rustig uitleggen aan de telefoon tot ik mijn gedacht krijg.

  • claenen
    claenen

    @Koja78 Ah k, dacht dat je online ook met CC betaalde.

  • Koja78
    Koja78

    Drie dagen de ambetanterik uithangen en dankzij de twitter ladies van Brussels Airlines is de oplossing een feit. Enkel het tarief werd betaald zonder enige toeslag.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!