Citytrip Vilnius

bab
bab

Ik ga binnen 2 weken voor 3 dagen naar Vilnius, maar heb geen flauw idee wat er te doen valt. Is 3 dagen te veel? aangezien ik ook graag overal regio's verken zou ik een korte uitstap willen maken ergens in de buurt, iemand tips?

Tagged:

Berichten

  • fbruno
    fbruno

    Als ge eens zot wilt doen: Minsk is maar 2h30 met de trein, nog doenbaar voor een dagtrip opzich. Vond het wel een leuke stad.
    Wel eerst een visum aanvragen ;)

  • doddel
    doddel

    Zorgen dat je single bent voor je naar vilnius vertrekt :open_mouth:

  • bab
    bab

    @fbruno dat zal moeilijk gaan zo kort voor vertrek :/, Riga mss?

    @doddel said:
    Zorgen dat je single bent voor je naar vilnius vertrekt :open_mouth:

    Specifieer? :p

  • doddel
    doddel

    uitgaan in Vilnius is precies alsof je in een Victoria Secret show rond loopt. Nog nooit zoveel absurd mooie vrouwen bij elkaar gezien

  • RubenH
    RubenH

    Ik zou zeggen: leg uw focus op het nachtleven in plaats van op het leven overdag :). Vilnius is echt een leuke stad om uit te gaan.

  • Emile
    Emile

    Ben er zelf vorig jaar geweest, ook voor 3 dagen. In twee dagen hadden we eigenlijk alles gezien (behalve de tv-toren). We hebben dan maar nog een bezoek gebracht aan Trakai. Het kasteel zelf vanbinnen zou ik niet doen. Was voor mijzelf een grote teleurstelling. Gelukkig had ik maar aan de studentenprijs betaald :D . Trakai zelf is ook nog mooi om rond te wandelen. Zoals hierboven al werd gezegd, Vilnius is een stad die ook vooral 's nachts leeft.

  • bab
    bab

    @doddel said:
    uitgaan in Vilnius is precies alsof je in een Victoria Secret show rond loopt. Nog nooit zoveel absurd mooie vrouwen bij elkaar gezien

    Precies al veel ervaring met Litouwse meisjes hahaha

  • Nico1880
    Nico1880

    2 à 3 dagen voor Vilnius is ruim voldoende.
    Het oude centrum waar je ongetwijfeld sowieso al zou belanden is zeker en vast de moeite. Vele restaurants en cafés zijn te vinden in Pilies gatve , Rotuses a. en Vokieciu gatve. Ik raad je aan Cepeliniai te gaan eten. Het ziet er niet uit, maar is best lekker.
    Vanaf Gedimino Pilies heb je een mooi uitzicht over de stad. Vanaf het punt Trys Kryziai wordt het zicht alleen maar mooier, maar je dient er wel een stevige wandeling voor over te hebben.
    Voor het hoogste punt in Vilnius kan je naar de TV tower. Een belangrijke plaats in de recente geschiedenis van het land. De bar op hoogste verdieping draait rond en geeft je een panoramisch overzicht.

    Gedimino prospektas is de hoofdstraat met vele winkels.

    Verder is Uzupis (vlakbij het oude centrum) een zelfverklaarde onafhankelijke staat waar je eventueel een stempel voor in het paspoort kan bemachtigen.

    Voor een daguitstap is Trakai inderdaad een goede optie, maar ik zou zelfs Kaunas durven aanraden.

    Wat betreft het nachtleven, kan ik de vorige commentaren enkel beamen. Hoewel het er al niet meer zo onontdekt is als enkele jaren gelden, is het nachtleven er nog steeds top.
    De vrouwen zijn er waanzinnig knap en ze zijn er in overvloed daar er heel veel Litouwse mannen zijn geëmigreerd.
    Indien je daar nog wat tips over nodig hebt dan zeg je het maar.
    Heb zelf enkele maanden in Litouwen gewoond en heb daar ook mijn partner gevonden ;)

  • bab
    bab

    @Nico1880 bedankt voor alle tips!

    Ik zie nu wel dat er volgende week gaat sneeuwen en vriezen dus Trakai zal waarschijnlijk moeilijk te bereiken zijn :/

  • Koja78
    Koja78

    Ik denk dat ze die omstandigheden wel gewoon zijn.

  • bab
    bab

    @Koja78 dat is ook waar!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!