Upgrade je vlucht met geld op dag van vertrek

Antoine
Antoine

Soms kun je voor relatief weinig geld een upgrade kopen met geld, net voor je lucht vertrekt (24 u voor vertrek). Dit heet een DOD, Day of Departure

Bij welke maatschappijen hebben jullie al gebruik gemaakt van de mogeliijkheid om aan de checkindesk of zelfs tot in het vliegtuig een upgrade te kopen naar een hogere klasse?
En tegen welke prijs?

Bij mij is dit al gelukt bij:

  • Air France Parijs-Antananarivo (Madgagascar) van eco naar premium eco voor 300 EUR
  • Air France Antananarivo-Parijs van premium eco naar Business voor 300 EUR
  • Eurowings Keulen-Varadero (Cuba) van eco naar Business : gratis. Purser is vergeten om te komen afrekenen. Ik ken de prijs ook niet :-)

Berichten

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Bij de meeste is het dacht ik ten laatste 4uur voor vertrek? We hebben het al bij KLM gedaan en hopen dit opnieuw te kunnen doen in November. Kostprijs was rond de 300 euro (AMS-ICN). Bij lufthansa is het via opbieden. Nog nooit geprobeerd, vraag me af of je kan "winnen" bij een belachelijk bod?? MUC-PEK begon op 850 euro voor upgrade om kans te maken volgens LH (enkele leg).

  • daruda
    daruda

    wordt dit dan aangekondigd? Of gewoon vragen tijdens inchecken of er last minute upgrades mogelijk zijn?

  • Nico_T_
    Nico_T_

    SN BRU-JFK
    Indien oversold in eco: 400€
    Indien niet oversold 600€ in hogere boekingsklassen, 800€ in de lagere.
    Zoals meestal bij upgrades blijven de verdiende miles in overeenstemming met originele boekingsklasse.

  • Ivan Belgium
    Ivan Belgium

    klopt
    Bij lufthansa franktfurt - Rio upgrade naar premium 300 Euro bij vertrek ( je krijgt zelfs de mijlen van nieuwe bookingklasse) Ze maken er zelfs promo voor bij de incheck

  • Koja78
    Koja78

    Dit ga ik toch eens in het achterhoofd houden.

  • steeve321
    steeve321

    Bij Emirates werkt dit niet voordelig.
    Op de luchthaven betaal je het verschil in tarief.
    Voor Düsseldorf - Dubai was de upgrade Eco --> Biz 900 euro enkele reis.

  • Antoine
    Antoine

    @daruda said:
    wordt dit dan aangekondigd? Of gewoon vragen tijdens inchecken of er last minute upgrades mogelijk zijn?

    Dit wordt meestal niet aangekondigd. Soms staat er een bordje bij de checkin. Ik kijk de beschikbaarheid na via expertflyer

  • Chris
    Chris

    Bijna gedaan op Etihad SIN-AUH-MIL . Dat was fout tarief. De dame had alles erin gezet bij check-in zou 250 euro pp zijn voor beide legs BIZ-> FIRST. Moest betalen, gaf ik m'n AMEX. Dat kon dus niet met AMEX. stom stom ging ze vragen aan de supervisor of amex wel kom die kijken "oh sorry sir we cannot upgrade you". K*T. had ik m'n Mastercard maar gegeven had niemand wat gemerkt.

    KLM --> vaak bij inchecken online ook kan je 1 longhaul leg vaak rond 250 euro naar bizz doen; dat was altijd zo (mits voldoende plek) weet niet of dat nog kan. binnen Europa verschilt 50-150 euro voor een leg. De vorige keer kreeg ik wél meer mijlen.

  • SanderD
    SanderD

    Heb eind januari een vlucht geboekt met united in economy vanuit Brussel. Ondertussen een upgrade geboekt naar economy plus; zou graag business vliegen. Wachten tot 24u op voorhand? Of op tijd naar Zaventem gaan en daar aan balie united vragen?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!