M&M Status miles cadeau? Piggybacking status requalifying?

xaerts
xaerts

De afgelopen 2 jaar zijn er voor mij al telkens in December 10 a 20K status miles cadeau gedaan, meestal als compensatie voor de Lufthansa stakingen. Ze zijn wel slim genoeg om dat pas in december te communiceren, zodat er nog velen proberen te re-qualifyen.

Heeft er iemand inside info dat dit eventueel terug zou kunnen gebeuren naar aanleiding van de aanslagen in Brussel? Hierdoor heb ik (echt :( ) een 4-tal B.Flex trips niet uitgevoerd en dus (3126 x 4 incl. SEN Bonus) 12504 status miles misgelopen en het gaat krap worden dit jaar de 100K nogmaals te halen, bij M&M leggen ze de lat echt overdreven hoog!

Ook is de requalify heel onduidelijk, je kan het niet zien in het M&M portaal. Mijn huidige status, verkregen Feb 2015 (na 100K te hebben gevlogen in 2014) zit nu in 2e jaar en vervalt Feb 2017.

Maar heb vorig jaar, 2015, tijdens mijn 1ste SEN jaar opnieuw 100K status gevlogen. Dus zou ik principe in Feb 2017 al verlengd zijn voor terug 2 jaar, tot Feb 2019. Dat zie je dus nergens in het portaal en zelfs de customer service agent die ik er eens over aansprak zag dat niet :s .

Nu dit jaar, 2016, mijn 2e SEN jaar kan ik hopelijk nipt terug re-qualifyen en dan hoop ik dat in Feb 2019 er terug vanzelf een SEN verlenging komt tot Feb 2021? Ik ga waarschijnlijk in 2017-2021 heel wat minder vliegen, dus ik hoop dat ik dan gewoon kan genieten van Gold status tijdens kleine reisjes (online award boeking, lounge access, priority boarding & fast track is waar ik graag zo lang mogelijk Gold voor blijf) tot 2021? Misschien dat ik ergens in die 4 jaar nog wel eens een re-qualify kan scoren of ik ga me eens wat op Loops concentreren voor een jaartje. Het thuisfront vliegt liever naar kortbij bestemmingen ;) .

thanks all

Berichten

  • fbruno
    fbruno
    edited oktober 2016

    Ik zou echt eens naar een ander Star Alliance programma gaan kijken, zeker als je vooral Flex&Fast vliegt.
    Er zijn programma's waar je al Star Gold status haalt na 40.000 of 50.000 miles ipv 100.000 miles bij Miles&More.

    Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Asiana Club van Asiana Airlines. Een heel onbekend programma (misschien maar best dat het een beetje op de achtergrond blijft!), maar qua statusvereisten een van de beste als je vaak in hoge boekingsklasses/Business vliegt.

    Je moet maar 40.000 miles verzamelen om Star Gold te halen, en de status is telkens 2 jaar geldig.
    De 2 jaar dat je status geldig is begint pas te lopen vanaf je kwalificatieperiode voorbij is.
    Vanaf je de 40.000 miles haalt binnen je kwalificatieperiode krijg je natuurlijk direct de Star Gold status tot de einddatum van de kwalificatieperiode, en daarna begint de 2 jaar 'echte' geldigheid van de status te lopen.
    Dit betekend dus dat als je bv direct na registratie 40.000 miles haalt de Star Gold status bijna 4 jaar geldig is!

    Na 500.000 miles ben je zelfs 'levenslang' Star Gold (al kan Asiana natuurlijk wel altijd het programma stoppen, failliet gaan of uit Star Alliance stappen).
    De awardticketrates zijn ook zeker niet slecht. Bijvoorbeeld maar 50K one way voor een awardticket in First (!) naar Hawai. YQ wordt wel aangerekend dacht ik.

  • Frosch
    Frosch

    Hoi xaerts, @cnoordz hier van op instagram ;) De wereld is klein...

    Volgens mij betekent:

    quali tot 02/2015 --> SEN tot 02/2017
    requali tot 02/2016 --> SEN tot 02/2019
    requali tot 02/2017 --> SEN tot 02/2019
    requali tot 02/2018 --> SEN tot 02/2020
    requali tot 02/2019 --> SEN tot 02/2021
    requali tot 02/2020 --> SEN tot 02/2021

    Je moet binnen de 2 jaar na het behalen van je status requalifyen. Doe je dat in het eerste jaar, is het tweede jaar een 'dood' jaar.

  • xaerts
    xaerts

    hey cnoords :), wow denk je dat echt? Ik zal morgen eens bellen naar M&M, hopelijk krijg ik iemand aan de lijn die het zelf weet ...

  • xaerts
    xaerts

    Ik heb net even een medewerker van de SEN M&M Hotline bestookt met de ingewikkelde vragen en inderdaad je hebt gelijk Frosh (@cnoordz ). Eerst was de verwarring compleet en zei hij dat ik maar 1 jaar ging bijgeplakt krijgen maar een collega had het gelukkig gehoord en hem kunnen verbeteren. Oef. Maar toch nog teleurgesteld dat men niet kan 'opsparen' net nu ik in de 'flow' van het vliegen zit. Maar dat gaat niet blijven duren...

    Dus ik ga dit jaar niet meer proberen nog 100K status miles te halen bij M&M, het maakt toch niet uit. Emirates zal blij zijn :wink: .

    Het is dus inderdaad zo;
    100K status miles gehaald in 2014
    Beloning: 2 jaar SEN van 1 feb 2015 t.e.m. 1 feb 2017
    Je hebt dan 2 jaar om in één van die twee jaren terug 100K te halen. Dat heb ik dus gedaan in 2015 en ik mag zeker zijn van herqualificatie voor 1 feb 2017 - 1 feb 2019.
    Ik dacht dus dat ik als ik nu dit jaar, 2016, nog eens 100K kon bij elkaar vliegen ik dit kon opsparen voor een 1 feb 2019 - 1 feb 2021 verlenging. Dat is dus niet zo maar vind het wel onfair en commercieel niet slim van M&M, waarom zou men moeite doen voor 2 jaren er vol voor te gaan?

    Het zal er nu dus om gaan om in 2017 of 2018 nog eens ergens 100K bij elkaar te krijgen. Voor dit jaar, ook al ben ik binnen bereik mits wat extra moeite, brengt het niets op ...

  • Frosch
    Frosch

    Gezien je af en toe op USA vliegt kan je altijd overwegen om eens een First trip mee te pikken. Af en toe zijn er wel eens aanbiedingen zoals laatst met LX vanaf LHR, of vorig jaar met LH vanaf OSL. Dan kan je al snel 50k SM bij elkaar sprokkelen.
    Maar je moet natuurlijk zelf bepalen hoeveel moeite je wenst te doen, met een FTL kaart kom je ook in The Loft.
    Voor mij is het belangrijkste de companion award.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!