Deze maand is er een businessclass Meilenschnäppch naar Dubai. De krokus vakantie is ook boekbaar zag ik. Ik dacht met het gezin (2 volw / 2 kinderen ) enkele dagen naar Dubai te gaan gezien ik een heleboel M&M miles heb en SEN status.
De 2e week van de paasvakantie zou echter beter uitkomen, heb nog nooit Meilenschnäppch gebruikt, heb enkele vragen;
De taksen zijn niet van de poes, het is onduidelijk of ik met 15.000 Miles ook de 4x 428 Euro aan taksen kan betalen? Anders ben ik al bijna beter af met een rechtstreekse economy Emirates vlucht. De LH FRA-DXB-FRA heb ik al een aantal maal zakelijk genomen en heb daar al enkele malen in zeer oude oncomfortabele Businessclass gezeten (first world problems, I know ).
Valt Dubai onder Europa voor de optie om de taksen met 15.000 Miles te vereffenen?
Bestaat er zoiets als een Meilenschnäppch archief, zou eens willen zien of er vorig jaar op 1 November, 1 December, 1 Januari, 1 Februari, 1 Maart Businessclass promo’s waren voor een BRU-DXB voor de maand April? Dan denk ik dat de kans groot is dat dit terug zo zal zijn?
Als SEN zou ik in principe ook de companion award kunnen boeken, waar mijn medereiziger aan de helft van de mijlen meekan. Maar het is onduidelijk of ik dat mag toepassen op mijn vrouw én de 2 kinderen (10 en 13 jaar). Dus 70000 Miles + 3x 35000 Miles? Maar een Meilenschnäppch is toch wel voordeliger en hopelijk kunnen ook de taksen met mijlen.
Thanks voor de tips!
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Naar DXB zou ik vast en zeker een paid ticket boeken. Er is redelijk veel concurrentie waardoor je altijd wel een 'batje' vindt. Gebruik je mijlen liever voor korte termijn intra EU awards of longhaul F awards. Andere goeie spendingmogelijkheden zijn awards met lage taksen zoals intra USA awards of awards ex Hongkong, Japan, Zuid-Amerika etc.
DXB valt niet onder de optie om de taksen met miles te betalen. Het verste wat mogelijk is, is mijns inziens IST (maar daar vallen de taksen dan weer mee)
Een Mileagebargains archief bestaat niet - je kan hoogstens enkele fora doorzoeken die dit bijhouden.
Een companion award kan je enkel gebruiken voor 1 medereiziger. In jouw geval dus companion award voor je vrouw of 13 jarig kind, en bijkomend 1 full award en 1 child award (volgens mij wel enkel via hotline te boeken).
Inderdaad, je had gelijk, ook nog eens telefonisch nagevraagd.
Taksen betalen met 15K mijlen (MAMTax noemde hij dat) voor Dubai als eindbestemming ging niet. Wordt niet als Europa gezien.
Een BRU-FRA-DXB-FRA-BRU zou 428 Euro pp aan taks zijn, een FRA-DXB-FRA zou 418 Euro zijn. Dus daar kan je ook al geen voordeel mee doen.
Kinderen in business is wel wat (te) decadent daarom dat ik toch nog vond dat het een goede award zou zijn.
Companion is inderdaad gelimiteerd tot 1 persoon. Voor kinderen zouden er ook nog andere kortingen zijn. We zien wel ...
Klopt, er zijn ook kinderkortingen... maar let daarmee op. Die hebben niet dezelfde annulatievoorwaarden (en dus flexibiliteit) als een gewone redemption voor volwassenen. Het verschil is ook niet heel groot, dus kan je best voor kinderen een gewoon ticket bestellen, tenzij je 100% zeker bent dat je de vlucht zal nemen.
Een beetje offtopic:
Ik zie er precies over, maar waar kan ik het land kiezen? Ik krijg de lijst uit Duitsland alleen.
Rechts heb je een knop 'filters'.
Dat openvouwen en dan kan je bij Flights from een ander land selecteren.