Mogelijke overname Brussels Airlines goede zaak?

pangea
pangea

Het hangt al even in de lucht en ik vroeg me af wat jullie er van denken:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2779882

  • Is de overname een goede zaak?
  • Eurowings hub of niet?

Persoonlijk hoop ik vanuit wat chauvenisme dat Brussels Airlines blijft bestaan al zeg ik niet nee tegen het model van Eurowings met heel goedkope one-way vluchten.

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen
    edited september 2016
  • Koja78
    Koja78

    Er schijnen wat gaten en ogen te zitten aan dat artikel van De Tijd als je de commentaren op luchtzak leest. Maar des al niet te min... ah het is zo moeilijk in de toekomst te kijken...

    Ik vrees dat de gemiddelde belg te weinig chauvinistisch is om het merk te behouden... als de prijzen maar laag genoeg zijn vliegen we straks allemaal Eurowings. De admin en alles wat centraal kan zal dan wel ooit in een lagekostenland terecht komen terwijl het uitvlaggen van piloten nu niet bepaald iets nieuws is. Het rijk van de piloten die zich burggraaf waanden is nu éénmaal voorbij. (op wat stuiptrekkingen bij AF na)

    Aan de andere kant dien je wel toe te geven dat na een periode van zoeken en proberen Brussels Airlines er wel is in geslaagd een goed cross-over concept te bedenken wat goed stand houdt tegen de low-cost concurrentie. Ook het algemene imago is ronduit positief. Misschien moeten we gewoon het management die deze richting gevonden heeft vertrouwen om voldoende te kunnen argumenteren om het merk te laten bestaan.

    En misschien kunnen bepaalde items zelfs geimplementeerd worden bij Eurowings. Er zijn vast tal van leuke liveries te bedenken om de eurowhite éénheidsworst te breken. En ook de pricing structuur lijkt me voor LH toch het bekijken waard.

    Soit als er juridisch geen speld tussen te krijgen is en de overnameprijs inderdaad maar 2.6 mio zou zijn zou ik als LH niet echt twijfelen.... ze kunnen daarna nog genoeg debateren over de te volgen koers...

  • Jelle
    Jelle
    edited september 2016

    Hoe komt het dat die prijs voor de overige 55% zo laag is wanneer ze voor 45% 65 miljoen hebben betaald?

    EDIT: never mind net artikel op redactie gelezen.
    ""Zolang er een openstaande schuld is kunnen zij immers Brussels Airlines overnemen voor 2,6 miljoen. Dat is een prikje en gigantisch weinig tegenover het aanvankelijke bedrag dat rond de 185 miljoen euro lag.""

    Wat ne afrip.

  • Koja78
    Koja78
    edited september 2016

    Dat is wat het artikel schrijft.. of het juridisch klopt is een andere zaak aangezien er iemand op luchtzak de rekeningen heeft gecontroleerd en de openstaande schuld helemaal niet zou zijn wat er in het artikel van De Tijd vermeld wordt...

    Qua afrip indien het klopt.. tjah beide partijen hebben getekend hé

  • fbruno
    fbruno

    Zou imho jammer zijn als SN volledig low cost wordt, vind hun huidige model redelijk goed omdat het zowat iedereen aanspreekt, en het imago is idd ook goed.
    Een lowcost imago zal lastiger te combineren zijn met hun langeafstandsvluchten. Vraag mij dan ook af hoe het met hun deelname aan de TATL JV (met AC,UA,LH,LX,OS) zal zitten.

    Anderzijds is Carsten Spohr ook zeker geen idioot. Een grote kuis daar kan het vast allemaal wel wat winstgevender maken (tenzij er honderden stakingen aankomen natuurlijk, wat niet ondenkbaar is).

  • doddel
    doddel

    laten we ons maar voorbereiden op een uitstap van SN uit M&M. Dit gaan de aandeelhouders nooit laten gebeuren. Rechtzaken. En daardoor ruzie en uiteindelijk boedelscheiding

  • pangea
    pangea

    Ok en nu hopen op sterkere integratie zoals @fbruno aanhaalden. Vaak zie je aanbiedingen van AC,UA,LH naar Amerikaanse bestemmingen. Hopelijk betekent dit dat SN er nu ook bijhoort ;)

  • Christophe
    Christophe

    Ben benieuwd welke de gevolgen gaan zijn voor de brussels airlines credit cards...

  • Jeroen
    Jeroen

    It remains the common objective of Lufthansa and Brussels Airlines to conduct the full acquisition of SN Airholding by Deutsche Lufthansa AG after the final agreement on the modalities of the exercise of the call option with the SN Airholding shareholders by the end of this year, and to conclude the transaction at the beginning of 2017.

    Er is zeker nog ruimte voor onderhandeling en veel aandeelhouders zien een BrusselsWings scenario echt niet graag gebeuren. Dat van die 2,6 miljoen is inderdaad spijtig, vooral omdat ze die andere 50 miljoen van de lening vorig jaar wilden terugbetalen. Het zal vooral nog een paar maanden bang afwachten voor iedereen.

  • Koja78
    Koja78

    Voor het zelfde geld breekt een periode van kansen en grotere mogelijkheden aan. Wait and see

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!