Een vriend van mij moest deze week van Brussel Zuid (ZYR) via Parijs (CDG) naar Antananarivo (TNR) met Air France in Premium Economy
Zijn trein was inbegrepen in zijn ticket, maar helaas had de trein 50 minuten vertraging en hebben ze hem in Brussel gezegd dat het zelfs niet de moeite was om in te stappen , want hij zou de vlucht niet halen.
Hij werd herboekt voor een vlucht in de namiddag : BRU-AMS, AMS-NBO (Nairoibi), 6u wachten en dan NBO-TNR.
Er is geen Premium eco op Kenyan Airways en hij werd zelfs gedowngrade naar Economy.
1 dag verloren, verschillende lange stops in plaats van rechtstreeks vlucht van CDG naar TNR , downgrade naar Economy
Dit lijkt me niet specifiek een mooie case voor Air France.
Waar heeft hij volgens jullie recht op?
Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!
Berichten
Ik heb een link gevonden van KLM waar duidelijke uitleg staat inzake de downgrade, hij kan geld terugvragen.
Zie link.Volgens mij, als ik het goed lees, kan hij 75% terugkrijgen.
https://www.klm.com/travel/nl_nl/images/assist_and_comp_NED_02_12_LR_tcm541-221268.pdf
Hij heeft recht op de europese vergoeding ivm vertragingen. In dit geval zou dat wel 600€ zijn.
Een bijkomende vergoeding zou er moeten zijn wegens downgrade. Het downgraden staat ook vermeld op het formulier om in te vullen ivm vertraging. Hoeveel hij daar recht op heeft weet ik niet, maar minstens het verschil tussen premium economy en economy...
MOD: Ik heb de titel van dit topic aangepast voor meer duidelijkheid.