Kortste Internationale vlucht ter wereld

Antoine
Antoine

Voor mensen die graag een gekke route en een onbekende carier vliegen
St. Gallen in Zwitserland naar Friedrichshafen in Duitsland. 13 Miles :-)

http://www.flyertalk.com/articles/austrian-carrier-debuts-worlds-shortest-international-flight.html

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Is Kinshasa-Brazzaville niet korter?

  • kristof
    kristof

    @disillusionedTM said:
    Is Kinshasa-Brazzaville niet korter?

    Nope! Die is als ik me niet vergis 16 mijlen. Op zich liggen Kinshasa-Brazzaville slecht een dikke kilometer van elkaar, maar Kinshasa haar luchthaven is ten oosten vd stad en Brazzaville heeft haar luchthaven ten noordwesten, vandaar de afstand.

  • fbruno
    fbruno

    Het is wel niet de kortste internationale verbinding met een vluchtnummer, maar dat telt niet mee natuurlijk ;)

    ECair uit Brazaville heeft vluchtnummers voor boten die de Congostroom overvaren tussen Kinshasa en Brazaville, op die manier kunnen ze tickets naar Kinshasa verkopen. Daar zit je echt maar aan een dikke kilometer.
    ("vluchten" LC5312, LC5314, LC5311, LC5313)

  • kristof
    kristof

    @fbruno said:
    Het is wel niet de kortste internationale verbinding met een vluchtnummer, maar dat telt niet mee natuurlijk ;)

    ECair uit Brazaville heeft vluchtnummers voor boten die de Congostroom overvaren tussen Kinshasa en Brazaville, op die manier kunnen ze tickets naar Kinshasa verkopen. Daar zit je echt maar aan een dikke kilometer.
    ("vluchten" LC5312, LC5314, LC5311, LC5313)

    En die boot op zich is een ervaring apart! Je moet aan het station van Kinshasa wachten tot ze je naar "the beach" brengen waar je natuurlijk al de nodige paperassen moet regelen. Daar ga je in een georganiseerde chaos de boot op en eens aangekomen in Brazzaville doe je net hetzelfde in de omgekeerde manier. Het enige verschil is dat ze je afzetten aan de luchthaven ipv aan het station.

    Persoonlijk heb ik de route enkel gedaan met de boot van de Belgische ambassade en ondanks de korte afstand ben je toch al gauw 15 tot 20 minuten ah varen dankzij de sterke stroming van de 'fleuve'.
    Voor de geïnteresseerden, d'r staat een foto ergens in m'n instagram account.

  • Koja78
    Koja78

    Ah onze ambassade heeft daar een boot? Ik voel ruimte voor besparing ;-).

  • kristof
    kristof
    edited september 2016

    Boot(je) aangezien de ambassade van Brazzaville gesloten werd om te besparen en er dus op regelmatige basis van Kinshasa naar de andere kant van de rivier moet gegaan worden.

    Effe ter illustratie om te bewijzen dat die "je" achter boot niet overdreven is ;)

  • Koja78
    Koja78

    Toffe pic... de congostroom was lief tijdens die overtocht als je je selfiestick kon hanteren :)

  • kristof
    kristof

    @Koja78 said:
    Toffe pic... de congostroom was lief tijdens die overtocht als je je selfiestick kon hanteren :)

    Absoluut! Heb 4 jaar zicht op de Fleuve gehad en zelden zo rustig geweten! En weinig natuurafval die stroomafwaarts uit het oerwoud meekwam!

  • Koja78
    Koja78

    Een bevoorrecht leven @kristof :)

  • kristof
    kristof

    @Koja78 said:
    Een bevoorrecht leven kristof :)

    Ik denk niet dat 4 jaar in Kinshasa (over)leven gelijkgesteld kan worden aan een bevoorrecht leven maar het was wel een ervaring, das een feit!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!