Workarround om flying blue om te zetten naar miles and more

batusai
batusai
edited september 2016 in Algemene discussies

Is er enige mogelijkheid of wie kan tips vinden of het al dan niet mogelijk is om via een omweg natuurlijk flying blue punten over te zetten naar miles en more punten.
heb al gezien dat je SPG punten 1:1 kan overzetten naar miles and more. nu nog van Blue naar SPG, lol
of is dit een verloren zaak.
Misschien tof om eens te brainstormen

Berichten

  • Chris
    Chris

    Zover mij bekend kan je FB mijlen nergens anders naar overzetten. Dus ook niet met een tussen weg naar miles and more.

  • Antoine
    Antoine

    Ik denk niet dat dit kan

  • Tdv
    Tdv

    Nope kan niet

  • LTW
    LTW

    Meer in het algemeen zou het niet erg logisch zijn dat je, zelfs met een omweg, mijlen of punten van het ene FFP naar een ander FFP zou kunnen overdragen, laat staan tussen FFP van een verschillende alliantie.

    BA en IB is daarop de welbekende uitzondering en wordt best in het achterhoofd gehouden voor diegenen die een AVIOS award willen boeken omdat BA en IB soms verschillende tarieven hanteren.

    De meest voor de hand liggende omweg, voor zo ver die er zou zijn, lijkt mij een transfer via AMEX rewards of diverse hotel loyalty programma's. Maar bij mijn weten is er geen enkel FFP dat een transfer van mijlen naar hotelpunten toelaat.

    Gisteren heb ik eerder toevallig gelezen dat hierop toch uitzonderingen bestaan, zijnde oa Marriott Rewards. Door de samenwerking met UA, kunnen UA Elites jaarlijks een beperkt aantal mijlen (ik dacht 50k) omzetten in Marriott punten. De conversierate zou niet de beste zijn, maar dit is alleszins al wel 1 mogelijke optie om *A mijlen naar hotelpunten om te zetten, die dan op hun beurt naar mijlen of punten van andere FFP/andere allianties kunnen worden omgezet.

    Een andere uitzondering betreft de zeer recent aangekondigde crossover tussen Krisflyer en Shangri La Golden circle. Transfer ratio's zijn nog niet bekend maar het linken van accounts voorziet alleszins een wederzijdse conversie.

    Voor FB/ST mijlen is er mij niets gelijkaardigs bekend maar het zou best kunnen dat een ST FFP gelijkaardige crossovers voorziet met een hotel partner (zoals Delta en SPG maar daar kan je bij mijn weten geen Delta mijlen/punten naar SPG omzetten).

  • Chris
    Chris

    @LTW klopt; van hotel punten naar airline mijlen is vaak geen probleem. Maar ik zou dat nooit omzetten omdat het vaak ongunstig is.

  • fbruno
    fbruno

    Kwam er overlaatst achter dat GOL Smiles naar Le Club Accor ook kan.
    Slechte koers, maar er bestaat wel een kans dat ik het gebruik omdat ik nog 70K miles heb daar die over een maand vervallen, en totaal geen tijd om ze nog efficiënt te gebruiken binnen het jaar.

  • LTW
    LTW

    @fbruno Inderdaad! Die optie was ik vergeten. En Club Accor punten kan je op hun beurt ook naar verschillende FFP transfereren maar dit zal waarschijnlijk ook wel aan een lousy ratio zijn.

    @Chris Er bestaan wel degelijk uitzonderingen. SPG transfers bijv leveren, een paar uitzonderingen niet te na gesproken, een veel betere value voor de punten op dan hotel award boekingen.

  • Chris
    Chris

    @LTW said:
    Chris Er bestaan wel degelijk uitzonderingen. SPG transfers bijv leveren, een paar uitzonderingen niet te na gesproken, een veel betere value voor de punten op dan hotel award boekingen.

    Zeker....... ik zeg ook "vaak"......niet altijd.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!