Zonnecrème

Stijn_A
Stijn_A

De zomer is zo goed als voorbij, het is de moment om zonnecrème in te slaan.

https://m.drogisterij.net/tag/vakantie

Berichten

  • Dima
    Dima

    Bij AH denk ik ook 1+1 (geen algemene promo: gewoon in veel winkels). Zelf haal ik mijn zonnebrand in Duitsland: is pak goedkoper. Daarbij: naar mijn mening is huismerk van DM eigenlijk nog het beste van allemaal.

  • wimbor
    wimbor

    Kijk wel de vervaldatum na. Zonnecrème verliest na een (paar?) jaar zijn werking.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Klopt, ieder jaar halveert die in graad

  • Emmy
    Emmy
    edited september 2016

    @Dima said:
    Zelf haal ik mijn zonnebrand in Duitsland: is pak goedkoper.

    +1

    wel huismerk van DM nog nooit gekocht. volgende week eens uittesten.

  • Dima
    Dima

    DM Sundance noemt het. De 50 (voor gezicht) koop ik altijd die voor Kids of sport (extra waterbestendig). De 30 (voor lichaam) koop ik de gewone.
    De nieuwe met IR (hitte) bescherming kan ik niet aanraden. Niks bijzonders aan en dus verloren geld.
    Ze hebben ook Alverde (natuurlijk/bio), maar die is duur en ik vind het niet echt iets. Het smeert niet zo goed en is ook niet zo goed waterbestendig.

  • Emmy
    Emmy

    @Dima said:
    DM Sundance noemt het. De 50 (voor gezicht) koop ik altijd die voor Kids of sport (extra waterbestendig).

    Tnx! Ik breng het zeker mee (en kan het meteen testen in Tenerife.)

    Ik koop altijd 50 voor mijn wit babyvelleke (heb al huidschade volgens dermatoloog) :anguished:

  • Leo
    Leo

    @Dima said:

    Daarbij: naar mijn mening is huismerk van DM eigenlijk nog het beste van allemaal.

    Off topic: DM levert idd. zeer goede kwaliteit... voor mijn moeder koop ik daar steeds kleefpasta voor haar tandprothese, veel beter dan A merken.

    En nu ff serieus on topic: laat jullie niet misleiden door de beschermingsfactor in cijfers, er bestaat nog steeds geen internationale normering over. Wat voor het ene merk als 50 verkocht wordt kan bij een ander merk als 20 even goed zijn, het belangrijkse dat er moet op staan voor totale bescherming is "sunblock".

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Iedereen doet wat hij wil maar ik zou iedereen eens aanraden om goed uit te kijken naar wat er allemaal voor stoffen in je zonnecreme zitten voor je die koopt.
    Ze zijn allemaal niet zo onschuldig, hoewel gelukkig de gevaarlijkste stoffen door de meeste fabrikanten al niet meer gebruikt worden. Zeker oxybenzone vermijden maar zoals gezegd deze wordt niet meer zoveel gebruikt.
    Voor wie zich wat wil verdiepen in de materie vind je genoeg artikels hierover(bvb http://jessevandervelde.com/zonnebrandcreme-wat-ze-je-niet-vertellen/
    of
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/56383-zonnebrandcreme-kiezen.html )
    Zoals Wimbor ook zegt, ik zou nu geen zonnecreme kopen die je pas volgende zomer wilt gebruiken.
    Chemische filters verliezen hun werking immers.
    Ik heb me eens wat verdiept in de materie en je wordt er echt niet vrolijk van, eerlijk gezegd.
    Probeer maar gewoon maar eens te lezen wat er op de verpakking staat van stoffen die erin zitten.
    Probleem is dat bij de cremes zonder chemische filters het moeilijker uitsmeerbaar is.
    Neem best ook een creme die tegen UVA ook beschermd want UVA is verantwoordelijk voor 75% van de melanomen.

  • Emmy
    Emmy

    Ik moet van de dermatoloog eigenlijk zelfs factor 100 (of 50+) smeren op mijn armen. Wat nog eens zo veel duurder is en kleiner verpakt.

    Na een heel leven factor 50 smeren was het een schok om te horen dat de plakjes op mijn armen zonneschade waren.

    Mijn vrienden als tiener, die smeerden zich in met olie op strand, ik met factor 50. Als ik al zonneschade heb, dan wil ik niet nadenken over de risico's en straling waaraan mijn ingeöliede vrienden hebben blootgestaan. :worried:

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Niveau zal wel ok zijn zeker?
    Wat is DM?

  • Darrow
    Darrow

    DM is de "Duitse Kruidvat" :smile:

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!