Tips voor Bilbao

mdsmt
mdsmt

In oktober ga ik naar Bilbao, zijn er tips van waar het beste te logeren en wat allemaal zeker te bezichtigen? We zitten er in de week maar naar wat ik weet is het een studentenstad dus er zal zeker wel iets te doen zijn 's avonds.

Berichten

  • mdsmt
    mdsmt

    TIPS GEZOCHT o:)

  • Koja78
    Koja78

    Geniet vooral van de Baskische pinxtos... de grotere en betere versie van de Spaanse tapa.
    Mijn bezoek aan BIO is te lang geleden om verder goeie tips te kunnen geven. Het guggenheim vond je vast al zelf.. en hangt echt af van de tijdelijke tentoonstellingen vind ik.

  • Tim
    Tim

    Volgens mij heeft @Katrien wel tips :) Ik ben ook wel geïnteresseerd.. Wil er al lang naartoe..

  • Katrien
    Katrien

    Ik kan altijd wel wat info geven @Tim ;-)

    Een van de heerlijke Pintxos bars waar wij gegeten hebben was in Diputazio Kalea (een wandelstraat) (die buurt is gekend voor de verschillende goede Pintxos). De bar waar wij waren had heel gevarieerde pintxos. Je zal het wel aanvoelen of het iets voor jullie is of niet. Heel druk, maar veel verloop. De bask eet nl 1 of 2 pintxos per bar. (Je kan er ook buiten eten: restaurant versie).

    Je kan ook naar het dak van Gran hotel Domine gaan (1 lift gaat tot voorlaatste verdiep en dan trap nemen, andere lift kan je helemaal tot boven). Er is daar restaurant en bar, maar je kan daar ook gewoon eens op uitkijk. Zicht op Guggenheim.

    Ik raad je aan om ook eens binnen te gaan in het volledig gemoderniseerde Azkuna Zentroa gebouw. en dan tussen de 2 binnengebouwen lopen en omhoog kijken. (naast het info kantoor).

    Als je naar Mercado de la Ribera gaat, hier ook: kijk omhoog (plafond van het overdekte terras rondom).

    Natuurlijk alle hoeken en kanten van het Guggenheim langs buiten (dag en nacht) (neem ook eens de brugtrap aan de overkant van de rivier).

    De stad is echt niet groot. Je kan er heel goed ronddolen door het oude en nieuwe deel. Ik dacht dat het drukker zou zijn, maar dat was zeker niet het geval. In San Sebastian waren meer toeristen.

    Iemand anders van dit forum was ook daar een paar weken geleden (herinner mij dit precies van social media. Die heeft misschien ook nog tips).

    Luchthaven is vlakbij de stad. Wij hadden een auto, want hebben nog streek daar bezocht. In Bilbao alles te voet gedaan.

  • claenen
    claenen

    Nog een tip die je in heel Spanje meestal wel kunt toepassen: als je tapas of pinxtos wil eten, ga dan naar de zaak waar het meeste vuil op de grond ligt. Is de vloer kraaknet dan komt er weinig volk. Veel servetten en dergelijke op de grond = drukke zaak door goede eten :)

  • Koja78
    Koja78

    En als je blijft rechtstaan is het goedkoper

  • Glenn
    Glenn

    @Katrien said:
    Iemand anders van dit forum was ook daar een paar weken geleden (herinner mij dit precies van social media. Die heeft misschien ook nog tips).

    Aanwezig!

    Ik kan La Viña del Ensanche nog aanraden voor tapas.
    Guggenheim museum niet binnen geweest, het gebouw op zich is wel indrukwekkend zowel overdag als 's avonds.

    Voor de rest was ik meer onder de indruk van de stranden ten noorden van Bilbao (Sopela), perfecte plaats voor parapente.

    Some pics:

  • mdsmt
    mdsmt

    @claenen said:
    Nog een tip die je in heel Spanje meestal wel kunt toepassen: als je tapas of pinxtos wil eten, ga dan naar de zaak waar het meeste vuil op de grond ligt. Is de vloer kraaknet dan komt er weinig volk. Veel servetten en dergelijke op de grond = drukke zaak door goede eten :)

    Deze tip ken ik goe genoeg! Ik ga al 18 jaar naar Spanje, maar altijd naar Catalonië, tijd om eens een andere kant van Spanje te bekijken

  • mdsmt
    mdsmt

    @Glenn said:

    Bedankt voor de tips @Glenn en @Katrien

    Glenn, je foto's zijn niet te bekijken bij mij.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!