Kredietkaarten andere landen

batusai
batusai
edited september 2016 in Algemene discussies
Tagged:

Hoe komt het dat de kredietkaarten van miles en more in andere landen veel betere inschrijvingsbeloningen hebben.

Vb lufthansa 15.000miles mogelijk met mastercard
Brussel airlines maar 2000 miles

Kan je als belg ook een kaart aanvragen van bijvoorbeeld lufthansa.

Ik heb het topic hier gelezen over de kredietkaarten maar deze info kan ik er niet uithalen

Tagged:

Berichten

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Beter in het betreffende topic daarover verder gaan, nee?

    In andere landen is er meer concurrentie, we zijn ook maar een klein landje met 11miljoen inwoners, volgens mij is het de moeite niet voor bedrijven om er hier meer uit te brengen. We zijn ook geen volk dat veel op krediet koopt

  • wimbor
    wimbor

    Klopt, en vergeet ook niet dat ons land innovator was in de jaren '80 met Bancontact. Bovendien is ons banksysteem ook enorm goed elektronisch gekoppeld, dat in tegenstelling tot de USA. Iedereen is de debetkaarten zo gewoon dat concurreren moeilijk is op een al kleine markt.

  • Antoine
    Antoine

    @batusai said:
    Hoe komt het dat de kredietkaarten van miles en more in andere landen veel betere inschrijvingsbeloningen hebben.

    Vb lufthansa 15.000miles mogelijk met mastercard
    Brussel airlines maar 2000 miles

    Kan je als belg ook een kaart aanvragen van bijvoorbeeld lufthansa.

    Ik heb het topic hier gelezen over de kredietkaarten maar deze info kan ik er niet uithalen

    De reden dat de bonussen zo goed als onbestaand zijn in België is omdat bijna alle kredietkaarten (behalve Beobank) in handen zijn van Alpha-Card. Ze hebben in België het beheer van Visa, Mastercard ... en American Express. Waarom zouden ze zichzelf dus concurrentie aandoen :-)?

  • Christophe
    Christophe

    Het is soms toch frustrerend als je Amerikaanse travel sites volgt en ziet welke gigantische bonussen ze daar kunnen krijgen.

  • Jeroen
    Jeroen

    In Berlijn kreeg ik 10.000 mijlen bij inschrijving voor de Mastercard, na een half jaar terug opgezegd, was geen probleem. Daar heb je ook een Hilton Visa voor €49 per jaar waarbij je standaard Gold bent en blijft. Dat mis ik ook wel in België, een kredietkaart voor IHG of Hilton.

  • LTW
    LTW

    @Antoine said:
    De reden dat de bonussen zo goed als onbestaand zijn in België is omdat bijna alle kredietkaarten (behalve Beobank) in handen zijn van Alpha-Card. Ze hebben in België het beheer van Visa, Mastercard ... en American Express. Waarom zouden ze zichzelf dus concurrentie aandoen :-)?

    Het gebrek aan gedegen concurrentie is een probleem en de meest voor de hand liggende reden waarom er zo weinig verschillende kaarten in BE op de markt worden gebracht, maar uw bewering over Alpha Card klopt niet.

    Alpha Card is uitgever van American Express en is een joint venture tussen Amex en BNP Fortis. Meteen ook de reden waarom Fortis de enige bank in België is die een Amex kan uitgeven. Alpha Card biedt bij mijn weten ook MC en Visa, maar dan via Fortis (platform via Alpha maar uitgever van de kaart is wel degelijk Fortis).

    Alle andere MC en Visa op de Belgische markt worden uitgebracht door de bank zelf, via Atos Wordline.

    Juist is juist ;)

  • Dima
    Dima

    @Jeroen said:
    In Berlijn kreeg ik 10.000 mijlen bij inschrijving voor de Mastercard, na een half jaar terug opgezegd, was geen probleem. Daar heb je ook een Hilton Visa voor €49 per jaar waarbij je standaard Gold bent en blijft. Dat mis ik ook wel in België, een kredietkaart voor IHG of Hilton.

    Had je dan een Duits adres?

  • wimbor
    wimbor
    edited september 2016

    @LTW: Ja dat klopt, Alpha Card is inderdaad joint venture met Fortis, maar het is ook de moeder van het tweede kredietkaartenbedrijf in ons land: BCC Corporate. En die doen VISA en MC. Dus de facto hebben ze wel degelijk zowel VISA, MC als Amex in portefeuille.

  • Jeroen
    Jeroen

    @Dima said:
    Had je dan een Duits adres?

    Ja, heb er 8 maanden gewoond.

  • fbruno
    fbruno
    edited september 2016

    Kwam er net achter dat er buiten Alpha/BCCc en worldline nog een 3e kredietkaartuitgever is hier: Europabank.
    Gratis kaarten, maar zonder andere voordelen dus een beetje nutteloos verder.

    Foreign transaction fee valt opzich wel mee (rond de 1% voor de MC), maar dat ze (hoge) kosten aanrekenen voor oa afgekeurde disputes vind ik dan weer wat minder.
    https://www.europabank.be/EubPdfServlet?action=PDF_LOC.BV_KRKAART&lang=nl&show=true

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!