Award vluchten miles en more

batusai
batusai

Heb al via verschillende kanalen opgevangen dat de award vluchten bij miles en more je redelijk wat miles kosten alsook vrij hoge tax en extra charges. Kunnen jullie dit bevestigen?

Is dit bij het flying blue spaarprogramma hetzelfde geval of zijn er duidelijke verschillen?

Of zijn er tips waar ik rekening mee moet houden?

Berichten

  • wimbor
    wimbor

    @batusai zoals @LTW al aangaf (waarvoor dank) hebben we een uitgebreide reeks over Miles & More online staan. Lees deze even door en dan krijg je al een heel goed beeld over het programma. Heb je daarna nog specifieke vragen, stel ze dan gerust hier in ons forum

  • fbruno
    fbruno

    15 september is er een devaluatie van M&M EU awards en wordt het nog slechter.
    Een standard H/T award binnen Europa kost vanaf dan 35K ipv 30K. http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/96/media_2016521896.pdf

  • batusai
    batusai

    Ik heb zo het idee dat die miles en more en dan de extra taxen niet echt meer voordelig is. Bij skyteam heb je minder miles nodig steeds

  • wimbor
    wimbor

    @Batusai Miles & More is interessant om te gebruiken voor complexe routings in Business of First (zie ook de relevante artikels in de reeks) of occasionele promo's of de Meilenschnaeppchen (ook uitgelegd in artikel). Economy is de moeite niet en kan je beter cash betalen. Als je niet veel in C of F vliegt en je dus weinig mijlen verdient door te vliegen, moet je sowieso de mijlen aanvullen of verdienen met een kredietkaart.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Moet je bij Meilenschnaeppchen ook nog taksen bijbetalen?

  • bhermans
    bhermans

    @oldgrumpy said:
    Moet je bij Meilenschnaeppchen ook nog taksen bijbetalen?

    Ja

  • batusai
    batusai

    @wimbor said:
    Batusai Miles & More is interessant om te gebruiken voor complexe routings in Business of First (zie ook de relevante artikels in de reeks) of occasionele promo's of de Meilenschnaeppchen (ook uitgelegd in artikel). Economy is de moeite niet en kan je beter cash betalen. Als je niet veel in C of F vliegt en je dus weinig mijlen verdient door te vliegen, moet je sowieso de mijlen aanvullen of verdienen met een kredietkaart.

    En hoe zit het bij de flying blue punten? Ook voor complexe routings of is het daar anders?

  • Chris
    Chris

    FB voor eco is ook niet handig. Alleen voor promo awards ook bizz erg interessant.
    Verder vanuit de EU is er altijd tax...... beter gebruiken voor awards met origin elders.
    bv brazilie Europa ... geen tax. Europa brazilie wel.

  • doddel
    doddel

    als je telefonisch een award wil boeken via M&M, welk nummer gebruiken jullie? In Belgie is dat een duur 090 nummer. Duitsland via skype out? Of nog een andere trick?

  • flrvt
    flrvt

    @doddel said:
    als je telefonisch een award wil boeken via M&M, welk nummer gebruiken jullie? In Belgie is dat een duur 090 nummer. Duitsland via skype out? Of nog een andere trick?

    Afhankelijk van het tijdstip bel ik naar Duitsland of Amerika met VoIP. De ene is namelijk open als de andere gesloten is.

    Ik heb wel de indruk dat de Duitse agents bekwamer zijn maar kan ook toeval geweest zijn :)

    Amerika is trouwens een +1 800 nummer dus ik denk zelfs gratis voor de meeste VoIP programma's en Skype.

  • Chris
    Chris

    @doddel said:
    als je telefonisch een award wil boeken via M&M, welk nummer gebruiken jullie? In Belgie is dat een duur 090 nummer. Duitsland via skype out? Of nog een andere trick?

    Maakt niet uit voor wat bel ik altijd een nummer dat normale tarieven heeft dus geen 0900 nummers etc. Vaak hebben alle wel een ander nummer online staat wat vanuit buitenland te bereiken is. Via Vodafone bel ik in Europe naar reguliere nummers gratis onbeperkt. Geen VoIP ed nodig.

  • doddel
    doddel

    spreken ze in Duitsland Engels? Krijg enkel een Duitse verwelkoming, en geen vraag tot keuze taal

  • Katrien
    Katrien

    Als ik hen bel, dan vraag ik in mijn beste duits of ze engels kunnen. 95% v d keren is dat geen probleem. I ander geval verbinden ze u door met e collega die wel engels spreekt.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!