Wat was jouw eerste vlucht?

2

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Even arrogant doen but I beat you all :-)

    Eerste vlucht Kortrijk - Kortrijk op flannders fly-inn met een Dutch Dakota Association DC-3.
    Ja, diegene die later crashte in de Waddenzee.
    Flanders fly-inn verhuisde daarna richting Oostende waar het zijn einde vond in de arrogantie van een Saudi stuntvlieger die terecht kwam op een rode kruis post.

    Ik blijf erbij.. Saudi Arabia.. the source of all evil.

  • kristof
    kristof

    @Jelle said:
    you're so old :dizzy:

    staat nergens een geboortedatum bij dus ik negeer even je opmerking :p

  • mdsmt
    mdsmt

    Eerste vlucht was in 1996 naar Amerika (LA) met United Airlines of American Airlines ik was 5 jaar dus ik weet er jammergenoeg niet veel meer van, enkel dat mijn broer ziek was van nootjes te eten en dat we een uur aan de grond zijn gebleven wegens een technisch defect. Ahja ik was ook zo'n ambetant kind dat niet kon slapen dus maar iedereen wakker hield.

  • gregorycop
    gregorycop

    Jetair in 1996, was toen een jaar of zeven.
    Lloret de Mar was dat toen. :D

  • RubenH
    RubenH

    Eerste vlucht: Barcelona, met Ryanair :)

    Eerste heli vlucht: Bierset, met Alouette II (Top!)

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    Eerste vlucht was met Thomas Cook in 2006 richting Kreta. Na 10j center parcs gingen we met het gezin naar Riu of Iberostar in de typische eilanden.

    Maar het echte vliegen begon in 2012 met een vlucht richting JFK met Virgin Atlantic. Sindsdien is de frequentie alleen maar toegenomen en probeer ik zowel Miles te sparen als verschillende Airlines uit te proberen. Wherever they serve G&T, i'm happy ;)

  • Chris
    Chris

    @gregorycop said:
    Jetair in 1996, was toen een jaar of zeven.
    Lloret de Mar was dat toen. :D

    Mag je in Belgie al drinken met zeven?

  • GilsLaura
    GilsLaura

    Israël in '94, maatschappij en alles eigenlijk helaas geen idee van aangezien ik toen nog geen jaar oud was! :)

  • Katrien
    Katrien

    @Jelle said:
    you're so old :dizzy:

    Dan durf ik hier zeker niets te schrijven bij dit topic. ;-)

  • gregorycop
    gregorycop

    @Chris said:
    Mag je in Belgie al drinken met zeven?

    Vroegbloeier hé ;)

  • CXB
    CXB

    Ha, ik ben dus ook oud !
    Eerste vlucht : AIR BELGIUM BRUSSELS-IZMIR met de B757-200 OO-ILI
    Eerste prop : KLM AMSTERDAM-BRUSSEL FOKKER 50
    Eerste helicopter : rondje New York Eurocopter AS350
    Grtz !

  • LTW
    LTW
    edited augustus 2016

    Was niet mijn eerste vlucht, maar wel diegene die het meeste indruk heeft nagelaten: BA LHR-MIA via IAD toen ik 8 was.

    Lach hier maar wat met de oudjes ;)...

    Route in kwestie wordt al sinds 91 niet meer gevlogen door BA, laat staan met DAT vliegtuig.

    Boarding pass is intussen verloren :(

  • fbruno
    fbruno
    edited augustus 2016

    Mijn eerste vlucht was met de familie naar Spanje toen ik een paar jaar oud was. Kan ik me niet veel meer van herinneren.
    Kan me ook nog herinneren dat ik toen ik 5 jaar was al met Ryanair naar Dublin vloog. Was in 1999, toen Ryanair nog niet lang op het Europese vasteland vloog.

    Allereerste vlucht alleen was op mijn 15e, ARN-DBV met Norwegian (tijdens een interrail tour door Europa).
    De dag dat ik 16 werd zat ik ook alleen op een Ryanairvlucht (je mag pas alleen met Ryanair vliegen vanaf 16). Dat ticket was helemaal gratis. Mooie tijd, toen je nog gewoon gratis tickets (of 0,01 EUR) op de Ryanair website kon boeken!

    Eerste intercontinentale vlucht was pas op mijn 19e, de United Wideroe errorfare. Weekendje naar New York tussen de lessen door :D
    Eerste keer First was pas dit jaar in januari. DOH-BKK met QR voor 50 EUR + 20 EUR tax. Denk dat het lastig wordt om ooit nog een betere deal te vinden...

  • Antoine
    Antoine

    1979 Kigali-Brussel, ik vermoed met Sabena . Ik was toen 2

  • Morten
    Morten
    edited augustus 2016

    Eerste echte vlucht was in '96 of '97 denk ik naar Ibiza... maatschappij weet ik niet meer.

    Maar ik heb ooit nog een luchtdoop gekregen met een Cessna vanop Deurne. Ik liep daar samen met een vriend nogal veel rond en mocht eens mee. Ik was toen 11 of 12 denk ik. Dus dat moet ergens rond '86-'87 zijn geweest :smile: (oh ja ik ben ook oud dan)

  • Jos
    Jos

    Mijn eerste vlucht zal ik nooit vergeten.
    Was op 11 augustus 1987, de dag dat ik 25 jaar werd.
    Met Garuda van Brussel naar Jakarta, met een tussenstop in Abu Dhabi.
    De begeleider van VTB had gezien dat ik jarig was en als geschenkje mocht ik in de cockpit, net toen we boven De Bosporus vlogen rond 11u00 uur 's avonds.
    Een prachtig zicht en een moment om nooit te vergeten.
    Op onze vlucht zat ook de toenmalige minister president van Vlaanderen gaston Geens.
    We zaten in Jakarta in hetszelfde hotel, en toen hij hoorde dat er vlamingen waren is hij nog een babbeltje komen maken.
    Om nooit te vergeten.

    Groetjes

    Jos

  • Emmy
    Emmy

    Eerste vlucht toen ik net geen achttien was in 2004. Met een vriendin naar Djerba om ons afstuderen te vieren. Met een touroperator...denk Thomas Cook.

  • yfmaes
    yfmaes

    Ook hier mijn eerste vlucht met AIRBELGIUM. Deze ging richting Kreta. Waar is de tijd.
    Ik herinner het me nog alsof het gisteren was. Er liep toen immerser een wedstrijd waarbij je voor een bepaald bedrag aan inflight shopping kon winnen. Ik was de uitverkozene door de stewardessen. Mocht met mijn 'onschuldige' kinderhand de gelukkige winnaar uitloten...bleek ik de naam van mijn ouders uit de hoop te halen. Die waren op hun beurt uitermate tevreden en kochten nog snel wat extra parfum en overige leuke spulletjes.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @Emmy said:
    Eerste vlucht toen ik net geen achttien was in 2004. Met een vriendin naar Djerba om ons afstuderen te vieren. Met een touroperator...denk Thomas Cook.

    Haha hier ook, in 2007, met Sunjets en jetairfly. Jaar erna met Vueling naar Barcelona

  • Jeroen
    Jeroen

    Mijn allereerste vlucht was al baby met de ouders naar Griekenland, weet ik dus niks meer van. Zal met Sabena geweest zijn, denk dat ons vader er toen nog werkte.

    Eerste 'echte' vlucht was paasvakantie 2012, met een organisatie naar de voetbal in Manchester. Was met Ryanair en in de terugvlucht hadden we 6u vertraging. Ik kende toen mijn rechten nog niet dus heb achteraf ook niets gevraagd. Geen idee of de organisator zijn rechten kende, indien wel heeft hij er een mooie zakcentje aan verdiend :smile:

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!