Eindeloze discussie met Etihad over vertraagde bagage

Chris
Chris
edited augustus 2016 in Reiservaringen

Wilde even melden dat je voor service dus niet bij Etihad hoeft aan te kloppen. Wat waardeloos.

Op de heenweg: 1 bag niet aangekomen. Omdat we direct doorvlogen naar HCMC moest men die bag dus rerouten daarheen. 4 dagen later was hij er. Maar informatie krijgen ho maar van Etihad. Moest steeds bellen met Singapore Baggage Tracing.

Terugweg: 1 bag niet aangekomen op MXP. zelfde verhaal. Uiteindelijk kon MXP bagage tracing vertellen dat hij op een LH vlucht via Frankfurt naar Amsterdam was gegaan maar verder niks. Ik zou even met Etihad bellen. Nederlandse nummer gebeld "nee meneer wij kunnen niks met bagage". huh? Nummer gekregen in de UAE wat ik moest bellen. Die gingen over bagage aldaar niet hier.

Uiteindelijk een tweet naar schiphol gedaan en een direct tel nummer in DM gekregen. Die gingen om 19:00 dicht ik belde om 18:55. Die gingen het nakijken, bellen ze om 19:14 terug dat de bag al bijna 24 uur dus op schiphol staat en dus allang bij mij had kunnen zijn. Of ik het vanavond nog wilde hebben.... na morgenvroeg is wel goed.

Laatste info van Etihad is dat ik LH maar moet bellen want die hadden de bag van MXP naar AMS gevlogen. Naja, ik heb toch geen contract met LH? En die konden die claim niet eens inzien.

Lang verhaal kort: Etihad als het kan vermijden. Nazorg is K*T.

Berichten

  • thom
    thom

    Ik heb ook meer dan een week moeten wachten op men baggage! Heb nu een claim ingediend.
    Ben benieuwd...

  • Darrow
    Darrow
    edited augustus 2016

    Elke keer krijg ik hartkloppingen wanneer ik op m'n baggage wacht en iedereen geleidelijk aan zie afdruipen met z'n baggage :D

    Gelukkig nog nooit voorgehad! Hout vasthouden :#

  • flrvt
    flrvt

    Ik onthou vooral: geen dingen steken in checked luggage die je écht niet kan missen en een goeie reisverzekering hebben die vertraagde bagage dekt.

    Kleding etc zijn allemaal vervangbaar, en mijn verzekering voorziet gewoon vervangende artikels als je pech hebt. Al moet je wel nog naar de winkel om dat te kopen, en afhankelijk van wanneer en waar je bent kan dat op zich al lastig zijn..

  • XMAN
    XMAN

    same here , 6 dagen moeten wachten op bagage (op een reis van 10 dagen) en telkens foutieve info gekregen. Uiteindelijke heeft mijn baas een advocaat ingeschakeld om zijn gemaakte kosten terug te vorderen wat ze uiteindelijk gedaan hebben

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!