Qatar A380 vluchten DOH-BKK geschrapt

Leo
Leo

Vorige week las ik een post op FT waaruit bleek dat iemand zijn traject (AMS)-DOH-BKK zonder melding gewijzigd werd van A380 naar B777. Ik controleerde daarnet mijn reservering voor later dit jaar, en idd mijn A380 vluchten worden nu uitgevoerd door een B777, waarbij mijn stoelnummers gelijk gebleven zijn (rij 15)... en ik nu plaatsen in economy heb gekregen... NOT AMUSED!

Ondertussen telefonisch contact gehad met QR, de A380's zijn idd t.e.m. januari 2017 definitief geschrapt, zonder dat er een verklaring voor gegeven kon worden. QR stelt zich gelukkig wel soepel op.

Zijn hierdoor nog andere JS'ers unhappy?

Berichten

  • Jeroen
    Jeroen

    Ooh wow, gelukkig hebben ze gewacht tot iedereen zijn first class vluchten heeft gehad :)

  • deesistim
    deesistim

    ZIe hiervoor men equipment change topic. Inderdaad ik was ook niet blij, en heb geen enkelte (terechte) compensatie hiervoor gekregen. Desalniettemin was de service tip top inorde en vlieg ik morgen terug naar AMS met de B777 in een ruime en intieme J cabin.

  • claenen
    claenen

    @deesistim je hebt J geboekt en vloog in J dus op zich niet echt recht op compensatie he. Equipment change kan altijd gebeuren. Bummer wel.

    Ook blij dat ik deze in F gevlogen heb. Top product maar service was minder.

  • Gigi2m02
    Gigi2m02

    @claenen said:
    Ook blij dat ik deze in F gevlogen heb. Top product maar service was minder.

    Same same. Al was service precies lotterij. Hier bv tip top, elke vlucht super personal. Terugvlucht helemaal aangezien ik enige op vlucht was. Maar heb van evenveel mensen gehoord dat het minder was.. Luck was on my side this time.

  • Leo
    Leo

    Update:
    Na de aanslagen van vorige week beslist om toch niet naar Thailand te vertrekken.

    Vorige zaterdag online gecancelled en vandaag bevestiging ontvangen dat een full refund werd teruggestort op mijn credit card. Het verliep niet echt vlot, maar na herhaalde telefonische mededelingen dat ik mocht annuleren zonder kosten hebben ze bij QR toch netjes hun woord gehouden.

    Volgens de fare rules van mijn Business Promo zouden er aanzienlijke kosten geweest zijn, maar omdat er vanwege de equipment change geen mogelijkheid meer was om mij op de gewenste dagen in J te laten vliegen (overvol) was dit voor hen waarschijnlijk ook de beste optie.

  • Darrow
    Darrow

    Offtopic: dus behalve Thailand vliegt ge niet meer naar Turkije, Tunesië, US, Spanje, Frankrijk, België, UK, Rusland, Egypte, ... WANT daar worden ook af en toe aanslagen gepleegd :wink: Ge begrijpt m'n punt wel he :#

  • Leo
    Leo

    @Darrow said:
    Offtopic: dus behalve Thailand vliegt ge niet meer naar Turkije, Tunesië, US, Spanje, Frankrijk, België, UK, Rusland, Egypte, ... WANT daar worden ook af en toe aanslagen gepleegd :wink: Ge begrijpt m'n punt wel he :#

    Neen, ik had al langer mijn twijfels over Thailand, het gemis van de A380 en de aanslagen hebben de doorslag gegeven. Sinds de aanslagen van 13/11 heb ik al 9 week-ends in Parijs verbleven, 3 in Londen, 2 x drie weken in de VS, etc...

    Turkije is voor mij wel geschrapt, maar dan eerder vanwege het beleid.

  • Koja78
    Koja78

    Thailand is wel nog altijd een militaire dictatuur... @Darrow Eén waar je zelfs niet mag lachen met de hond van de koning.

  • Jelle
    Jelle

    @Koja78 said:
    Thailand is wel nog altijd een militaire dictatuur... Darrow Eén waar je zelfs niet mag lachen met de hond van de koning.

    Zijn zo van die belachelijke wetten die volgens mij niet veel meer betekenen.

    In België is het ook toegestaan om als individu uit de gevangenis proberen te breken dus ...

  • claenen
    claenen

    In Thailand betekent die wet heel veel. Zo is er een vrouw die waarschijnlijk in de gevangenis vliegt omdat ze op FB post geliked heeft met kritiek op koning... Ze lachen er daar niet mee... En daar wilde echt niet in de gevangenis belanden ;)

  • fbruno
    fbruno

    Dacht dat daar ook al mensen in de shit geraakt zijn door geldbriefjes te scheuren, of erop te staan.
    De koning staat erop...

    In de UAE kun je dan weer strenge straffen krijgen voor te schelden in priveberichten/whatsapps/enz

    In de praktijk zul je er niet snel last van hebben, maar toch iets om in je achterhoofd te houden.

  • Chris
    Chris

    @fbruno said:
    In de UAE kun je dan weer strenge straffen krijgen voor te schelden in priveberichten/whatsapps/enz

    daar kan je door gebruik van een VPN de gevangenis in .... of een goede boete krijgen tegenwoordig.

  • kristof
    kristof

    Thailand kan best wel wat....ga maar een keertje uit in de bekende badplaatsen en je merkt dadelijk dat er voor sommige zaken een oogje dicht geknepen wordt.
    MAAR.........de koning is heilig, en alles wat met hem te maken heeft wordt dan ook als heilig bekeken dus raak dat niet aan want dan heb je problemen! Of het nu zijn hond is, of een comment op SoMe,....just don't!

    Onthou, dit zijn landen waar de wetten geschreven zijn en opgevolgd worden. Er zijn echter en massa landen waar de wetten wel degelijk geschreven zijn maar waar ze ondanks dat toch de wetten op straat maken en waar je bij gevolg veel meer last gaat hebben.

    In Belgie zijn toch ook aanslagen geweest, wil dat dan zeggen dat je er niet meer wil verblijven? Of denk je dat ze al de nodige maatregelen treffen zodat het niet meer zal gebeuren?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!