Kazachstan (Astana, Almaty...)

Glenn
Glenn
edited juli 2016 in Bestemmingen

Volgend jaar overweeg ik een trip naar Kazachstan. Vanaf juni vindt Expo 2017 er plaats in de hoofdstad Astana (onderwerp is toekomstige energie). Ook Almaty lijkt me de moeite.

Met UlA geraak je daar vrij goedkoop. Binnenlandse vluchten met Air Astana zijn ook goedkoop.
Iemand die er al geweest is? Tips?

Berichten

  • Tim
    Tim

    Nog niet geweest, maar dit ga ik ook volgen :) Eventueel combinatie met Tajikistan, Kyrgizië,...

  • Katrien
    Katrien

    @Tim als je inspiratie wil ivm Kyrgizie, ik heb mijn fiets-dagboek van Kyrgizie online staan: prachtige landschappen.
    kdivertravels.files.wordpress.com/2011/08/10082011912.jpg

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Ik ben 3x in Astana geweest (winter wel) en ik vond het helemaal niet leuk daar :smiley: Qua eten, dingen te doen, ... Staan veel gebouwen leeg, wel zeer groots allemaal en goeie koffie! Als ik soms foto's zien van in de zomer (Almaty) dan denk ik moet wel de moeite zijn, maar winter ervaring houdt me tegen...

  • Glenn
    Glenn

    Bedoeling is inderdaad om in de zomer te gaan (juni/juli). Focus zou vooral liggen op Almaty, 2 tal dagen Astana en misschien nog een aangrenzend land zoals Kirgizië.

  • Nico1880
    Nico1880

    Even deze topic terug nieuw leven inblazen.

    Ik weet dat je visumvrij naar Kazachstan kan reizen. Echter wens ik mijn trip te combineren met Kirgizië. Ik zou daarom Kazachstan 2 keer willen inreizen.

    Iemand die er recent geweest is en weet of zo'n visumvrij regime ook geldt als je 2 keer, of meermaals het land inreist?

    Alvast bedankt !

  • Nico1880
    Nico1880

    Ter info: via KLM op dit ogenblik vrij goedkope vluchten te vinden naar Almaty.
    ZWE of ZYR - AMS - ALA voor minder dan 300 EUR.

  • Katrien
    Katrien

    @Nico1880 als je wat inspiratie voor Kirgizie wilt, kan je even mijn site bekijken:
    https://kdivertravels.wordpress.com/2011/08/21/new-portion-of-panoramic-pictures/

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!