Emirates wint 'beste airline' award.

Jelle
Jelle
edited juli 2016 in Nieuws
Tagged:

Emirates has been named the best airline in the world for 2016 by the leading consumer-aviation website Skytrax.

Wat vinden jullie? Terecht?

Top 10 volgens Skytrax ziet er nu zo uit:

Emirates
Qatar Airways
Singapore Airlines
Cathay Pacific
ANA All Nippon Airways
Etihad Airways
Turkish Airlines
EVA Air
Qantas Airways
Lufthansa

Tagged:

Berichten

  • Tim
    Tim

    Belachelijk, zoals al die rangschikkingen. Emirates heeft geeneens full flat seats in veel van zijn business class..

  • claenen
    claenen
    edited juli 2016

    hoe vaak wordt dit gekozen? QR is onlangs toch is genoemd als nummer 1 dacht ik?

  • Dima
    Dima
    edited juli 2016

    Gohja, Skytrax is echt niet geweldig. Het verrast me dat Etihad ertussen staat, want ze doen zelfs niet meer mee in hun ranking systeem. https://skift.com/2014/06/09/etihad-leaves-skytrax-after-expressing-doubts-about-its-ratings-system/
    (al verrast het me niet dat ze in top10 staan, want het is weldegelijk een top10 airline wereldwijd)

    Ivm Emirates: hun A380 is uitstekend, maar hun oudere vliegtuigen zijn inderdaad niet full-flat.

  • Jelle
    Jelle

    @claenen said:
    hoe vaak wordt dit gekozen? QR is onlangs toch os genoemd als nummer 1 dacht ik?

    jaarlijks dacht ik

  • Glenn
    Glenn

    Hun top 10 lijkt me wel goed overeen te komen met de echte top 10 airlines (behalve TK misschien). De ranking binnen de top 10 is gewoon ieder jaar wat anders om elke airline tevreden te stellen :smile:

  • claenen
    claenen

    Damn, time flies :s

  • Dima
    Dima

    @Glenn said:
    Hun top 10 lijkt me wel goed overeen te komen met de echte top 10 airlines (behalve TK misschien). De ranking binnen de top 10 is gewoon ieder jaar wat anders om elke airline tevreden te stellen :smile:

    Volgens mij niks mis met TK en horen ze in veel mensen hun top 10. Misschien heb jij een mindere ervaring met hun gehad?

  • Glenn
    Glenn

    @Dima 2 maand terug naar Jordanië gevlogen met TK en had er meer van verwacht. IFE aanbod basic en werd meermaals herstart tijdens de vlucht, food was povertjes en koud, vlucht was overboekt (wel snel compensatie ontvangen)...

    TK heeft vaak goeie deals en hun customer support is OK, maar of het echt top 10 waard is... Mijn ervaringen met de 3 ME carriers waren toch een heel stuk beter!

  • claenen
    claenen

    @Glenn al in Y EN C gevlogen met TK en ik durf zeker zeggen dat ze in top 10 thuishoren. Al is de klantvriendelijkheid van een aantal onder hen soms wat minder. Maar denk dat dat Turkse mentaliteit is en wij die mss als minder ervaren. Geen excuus maar toch.
    Is de enige airline waar ik eco food lekker vind. Bij andere airlines bedank ik vriendelijk of eet ik nog niet eens de helft :smiley:

  • Glenn
    Glenn

    Voor mij is EK de absolute winnaar voor food in eco!

  • LTW
    LTW

    Wel geen appelen en peren vergelijken. TK naar Jordanië is short haul. Terwijl veel carriers die hier worden aangehaald op long haul beoordeeld worden. TK long haul hoort IMHO zeker in dit lijstje thuis.

    Mis bijv JAL wel? Hun business class is beter dan ANA.

    Alleszins, Skytrax waardering is in het algemeen niet echt objectief te noemen, reden waarom oa EY er zich van distantieert. Opname van EY lijkt mij dan ook niet geheel toevallig ;)

    EK op nummer 1 is IMHO just a bad joke. C op A380 is ok maar op 77W niet om over naar huis te schrijven- angled lie flats en 3 stoelen op een rij in middle row. You get what you pay for en daarmee is heel Skytrax samengevat...

  • Koja78
    Koja78

    Mijn ervaring met Emirates in Y is dat de kwaliteit van de crews toch heel wisselend is.

  • kristof
    kristof

    Emirates is goede all round airline maar echt niet de nummer 1 waardig.
    Hun food is bijvoorbeeld ok, maar zeker niet super. Dikke 2 maanden geleden nog ondervonden.

    Business class met 7 across is echt niet de top zou'k zo stellen.

    En ja, hun douche en bar op de A380 zijn goed, hun inflight entertainment system is bij de betere....maar om ze daarom tot nr 1 te verkiezen is imho een beetje kort door de bocht.

  • Koja78
    Koja78

    Hun inflight entertainment in Y is goed volgens mij op de triple 7 maar op de A330 is het al heel wat minder

  • Chris
    Chris

    Ik vloog vandaag de (nieuwe?) bizz van etihad op de dreamliner, echt top. vind dat wel 1 op 1 met Qatar A350.

    die lijstjes tja..... hangt compleet af wel product je kiest.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!