Triviale weetjes

doddel
doddel

Als jullie dit geen leuke topic vinden, gewoon deleten.

Ik heb heel vaak als ik ergens kom, dat ik me afvraag waarom ze in dat land bepaalde dingen totaal anders doen dan op andere plaatsen. Soms kom je zelf met een verklaring, maar vaak ook niet. Lijkt me leuk dit hier te kunnen delen.

Voorbeeldje:

iedere keer dat ik in de US kom, verbaas ik me erover dat hun vrachtwagens er totaal anders uitzien dan die in Europa. Je weet wel, met zo'n stoere neus, ipv de cabine boven de motor. Dan denk je: waarom?

Ik kom met googlen niet verder dan dat er in de EU een maximum lengte op vrachtwagens staat incl de trekker, dus die moet zo kort mogelijk om de trailer langer te kunnen maken. Maar of dit dan betekent dat de Amerikaanse vrachtwagens inherent beter zijn? Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Berichten

  • Koja78
    Koja78

    Ik zal het eens proberen navragen bij Volvo Trucks... maar ik denk dat het makkelijker is om de motor te koelen als er geen cabine boven zit.

  • Koja78
    Koja78

    Triviaal weetje: de wisseling van de wacht in Praag is totaal fake en op niets gebaseerd. Uitgevonden door Havel als extra toeristenmagneet.

  • doddel
    doddel

    nog eentje: ik kan er met de beste wil van de wereld niet bij waarom twee van de meest ontwikkelde landen ter wereld (dat denken ze toch zelf) nog quasi volledig met handtekening werken voor credit card betalingen, en zelfs vaak nog met cheques: de UK en VS. Hoe moeilijk is het om met een chip te werken??

  • Koja78
    Koja78

    Het is dus puur wegens de size limit in Europa ja. Is ook makkelijker aan een motor werken dan dat je een cabine moet kantelen.

  • Koja78
    Koja78

    @doddel omdat het achterlijke wantrouwige bevolkingen zijn?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!