Cuba road trip 10 dagen

Antoine
Antoine

Ik plan 10 dagen in Cuba in augustus : roadtrip zonder kids

wie heeft er goede plannen voor

  • car rental
  • hotels
Tagged:
«1

Berichten

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Heb je al vlucht?? Ben immers ook nog op zoek naar iets in augustus.... :D

  • Chris
    Chris

    Helaas niet maar lees graag mee; wil dit eventueel doen begin 2017 ergens of tijdens de kerst vakantie.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    auto huren in Cuba werd me afgeraden. als je er iets tegenkomt moet je blijven tot alles afgehandeld is. Bij een ongeval met gewonden zou dat dus wel een paar maand kunnen zijn.

    voor de rest ga ik dat hier wel volgen. Ik ga in november

  • claenen
    claenen
    edited juli 2016

    Als ik me goed herinner was er een aantal jaren terug een Belgische toeriste die een ongeluk had veroorzaakt waarbij iemand gestorven is. Dacht dat die zelfs opgesloten zat.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    De beste manier om Cuba te verkennen is met een huurauto. Er is bijna niemand op dr wegen. Laat je niet afschrikken.

  • claenen
    claenen

    @disillusionedTM goed om te horen. Mss kan je je ervaring delen? Waar gehuurd? Welke route gedaan?

  • kristof
    kristof

    Trinidad is een MUST! Havana eveneens maar probeer de kleine straatje te doen, daar waar de typische Canadezen (en nu ook Amerikanen) niet komen. Regelmatig scooters gehuurd om wat plezier te hebben, maar nooit zelf gereden. Altijd laten rijden wat makkelijker is en hetgeen je zelf meer vrijheid geeft om van de omgeving te genieten.
    Als je een keer wil parachute springen in je leven dan is Varadero best een goede optie. Je vliegt er de lucht in met een oud Russisch toestel (vleugels nog van stof) en ze droppen je boven je hotel waar je verblijft. Tijdens de val heb je een prachtig zicht op het schiereiland en je landt gewoon op het strand waar je dan dadelijk een mojito of cubata kan nuttigen om te vieren dat je het nog kan navertellen;-)

  • Antoine
    Antoine

    @Itachimaru said:
    Heb je al vlucht?? Ben immers ook nog op zoek naar iets in augustus.... :D

    Ik heb al een HEEN vlucht met Eurowings van CGN naar VRA (210EUR pp)
    ik zoek nu naar een mogelijkheid om met miles terug te komen (SN, AC) of ik neem VRA-BRU (Jetairfly) of opnieuw Eurowings naar Keulen, maar de terugvluchten zijn duurder (> 400EUR)

  • Koja78
    Koja78

    Via Cancun zal waarschijnlijk ook niet goedkoper zijn

  • Antoine
    Antoine
    edited juli 2016

    @Koja78 said:
    Via Cancun zal waarschijnlijk ook niet goedkoper zijn

    Wat ik al heb bekeken :smile:
    vluchten van VRA, HAV, SNU, CCC, HOG
    naar : bijna heel europa :-) , mar vergeet vooral sommige kleinere luchthavens niet want charters vliegen soms naar alternatieve luchthavens. opgelet Eurowings bvb komt soms, niet altijd voor in google flights

    Ik heb ook via Canada zitten zoeken, want dit vliegen veel op Cuba.

  • Koja78
    Koja78

    Daarom dat ik Cancun zei.. Ik dacht dat heel vaak mensen uit de states via Cancun toch in cuba geraken.
    Vanuit Cuba is Mexico ook de goedkoopste bestemming.. volgens skyscanner in augustus vanaf 91 € pp.
    HAV-CUN Interjet

  • kristof
    kristof

    @Koja78 said:
    Daarom dat ik Cancun zei.. Ik dacht dat heel vaak mensen uit de states via Cancun toch in cuba geraken.
    Vanuit Cuba is Mexico ook de goedkoopste bestemming.. volgens skyscanner in augustus vanaf 91 € pp.
    HAV-CUN Interjet

    75% vd Amerikanen gingen tot voor kort via Canada naar Cuba.

    @Antoine said:

    Heb je al eens gekeken op ArkeFly and Corsairfly? Beide vliegen als ik me niet vergis ook op VRA.

    Vanuit VRA kan je trouwens makkelijk met openbare bussen naar Havana rijden.

  • bhermans
    bhermans
    edited juli 2016

    @kristof said:
    Vanuit VRA kan je trouwens makkelijk met openbare bussen naar Havana rijden.

    Ik heb daar in 2009 een bus van de De Lijn zien rijden. Zal eens zien of ik de foto's nog ergens vind.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    @disillusionedTM said:
    De beste manier om Cuba te verkennen is met een huurauto. Er is bijna niemand op dr wegen. Laat je niet afschrikken.

    en wat als je iets tegen komt? schouders ophalen?

    Ik heb geboekt met Air Canada. BRU MUC YYZ VRA en terug VRA YYZ YUL BRU. stopover van 17u in YYZ in het heengaan. Had geen zin in een jetairfly en zo krijg ik nog wat mijlen op mijn TK account.
    zijn van plan om vooral in casa particulares te verblijven

  • Stijn_A
    Stijn_A

    was 590pp

  • Koja78
    Koja78

    In veel landen is dat zo dat je in de penarie zit als je iets tegenkomt hoor. Ik heb met huurauto's gereden in Mexico & Turkije.... had ik iets tegengekomen had ik ook eventjes vast gezeten vrees ik. Cuba idem...

  • Koja78
    Koja78

    of omkopen natuurlijk :)

  • Antoine
    Antoine

    Ter info : Een vriend is vorige week teruggekomen van 2 weken rondreis en heeft alles met "Taxi collectivo's" gedaan die overal worden aangeboden.
    Hij heeft geen auto gehuurd om dat hij vond dat het duur was (+- 100 USD/dag) en vooral om dat hij slechte ervaringen had gehoord van SCAM's van mensen die je op straat stoppen als echte of valse politie.

    Hij heeft heel gemakkelijk kunnen reizen van Havana naar Vinales, Cienfuego, Trinidad en de rest van die regio met lokaal vervoer.

  • Jelle
    Jelle
    edited juli 2016

    Hangt af van de auto natuurlijk ook. Een loon is daar 20-30 euro per maand en ne volkswagen polo kost meer dan 250.000 euro. Dus als verhuurbedrijven dit aanbieden dan snap je waar die kost van 100+ per dag vandaan komt.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Je kan heel gemakkelijk reizen met collectivo's, maar het is enorm traag. Je zal een uur later dan afgesproken vertrekken. Ze zullen je zeggen dat van x naar y 3 uur duurt, maar het zal er 6 zijn. De auto is er natuurlijk één van meer dan 60 jaar gelden (geen overdrijving), waarvan de zitbank is doorgesleten, en de binnenkant zich vult met dieseldampen. Nee, dit is geen scam. Zo gaat het in Cuba.

    Een huurauto is duur. Het verschil in comfort en vooral tijd navenant.

    Op de wegen, en vooral tussen de steden is er bijna niemand. Af en toe een checkpoint. Als politie je vraagt te betalen, geen probleem. Vraag een betalingsbewijs, of om te betalen op het bureau. Na 5min rijd je gewoon door.

    Met een huurauto zal je mensen tegenkomen die terecht of onterecht parkinggeld vragen. Vervelend, maar de bedragen zijn nu ook niet iets om aan je hart te laten komen. Occasioneel kom je mss eens een fietser of voetganger tegen die een ongeval wil ensceneren. Hartelijk om lachen, en gewoon doorgaan met wat je bezig was.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!