Membership rewards American Express

Antoine
Antoine

Ik heb een Goldkaart van American Express met toch al een aantal punten.
Ik heb deze kaart gekoppeld aan een aantal frequentflyer programma's om zo vrij te kunnen kiezen waar en wanneer ik de punten omzet. De conversierate is in België dramatisch (3:2 of 2:1) waar je oa in USA een 1:1 krijgt en soms zelfs nog 25% bonus. Niets aan te doen :-) en dat is de vraag ook niet.

Op sommige Engelstalige fora lees ik dat je je Membership rewards punten vrij zou moeten kunnen storten naar een frequentflyer kaart van iemand anders (in dit geval mijn vrouw). Zo zou ik miles kunnen gebruiken uit haar accounts die anders misschien vervallen. Als ik naar Amex bel, zeggen ze dat dit niet mag. Is dit specifiek voor België?
Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen?

Berichten

  • LTW
    LTW

    Voordelen van Amex membership rewards moet je per land bekijken aangezien deze volledig afhankelijk zijn van de uitgever van de kaart. Alpha Card BE scoort op dat punt inderdaad heel erg slecht.

    Indien je de kaart al hebt gekoppeld aan bepaalde accounts (zoals ik toch begrijp uit je post?), dan kan je deze per specifiek FFP/Hotel loyalty membership in principe niet meer wijzigen. Ik weet niet of daar het schoentje al kan wringen?

    Als er nog geen enkele account is gekoppeld, dan zou het in theorie wel mogelijk moeten zijn, hoewel dit afhankelijk is van het programma waarnaar je wilt overdragen. Amex liet mij weten dat bijv voor BAEC er wél een verschil mocht zijn tussen de account holders terwijl dit uiteindelijk werd afgekeurd door BAEC.

    Afhankelijk van de transferpartner zijn er wel omwegen mogelijk.

    Eenvoudigste zijn de FFP met een family account. Zo heb ik het opgelost met BAEC. Idem voor EY.

    SPG kan je dubbel gebruiken via een omweg. Je kan overdragen naar je eigen SPG account om vervolgens verder te transfereren naar je partner (enige voorwaarde is dat beide accounts op hetzelfde adres zijn geregistreerd). Verdere optie met SPG is om de SPG punten van persoon X vervolgens over te dragen naar een FFP van persoon X (met standaard 25% bonus). Nadeel van dit laatste is wel dat de SPG conversie nog dramatischer is (3:1) dus voor FFP mijlen is dit echt wel een last resort. SPG heeft wel erg veel FFP partners dus kan alsnog waardevol zijn ingeval van een transfer naar een non partner van Amex rewards. Indien je dit overweegt, dan doe je dit best op het moment dat er een extra SPG of andere bonus loopt (AAvantage had vorig jaar bijv nog een extra 20% bonus).

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!