Zoeken multi-stop

Itachimaru
Itachimaru

Wanneer ik zoek op multi-stop(city) kan ik dan ook delen van die vlucht kiezen bij een bepaalde maatschappij en de rest vliegen met wat hij/zij (de zoekmachine) voorstelt?

Praktisch voorbeeld:

Ik wil vliegen DUS-->CGQ // CGQ-->TYO // TYO-->BRU. Nu de keuze om via DUS te vertrekken is om met de A350 in business te kunnen vliegen naar Peking. Probleem is dat ik die keuze niet kan maken omdat hij me altijd een geheel aanbied. Als ik deze alleen opzoek zit ik aan een bedrag dat 75% is van wat me de hele reis zou kosten.

Iemand enig idee hoe je dit best oplost? Als dit natuurlijk al op te lossen valt...

Berichten

  • Chris
    Chris

    Om welke maatschappij gaat het?

  • Itachimaru
    Itachimaru
    edited juni 2016

    Eerste segment Cathay Pacific DUS- PEK en dan PEK naar CGQ met China Southern Airlines. Dan vul ik bij advanced routings CX CZ in maar krijg geen vluchten, terwijl ik deze wel vind bij een OTA, daarna is het de bedoeling om de rest in te geven , maar ga bij de eerste stap al de mist in... :blush:

    Als ik de ganse trip book vanuit BRU kom ik er met €2100-€2500 vanaf in business. Nu die A350 vanuit DUS ligt nu dwars. Bij een geen te grote meerprijs wil ik die zeker uitproberen. Alleen moet ik dus aan een prijs geraken...

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Kan het zijn dat, omdat het eerste segment aankomt op een dag later ik het 2e niet eraan kan koppelen in dezelfde vlucht/zoekopdracht?

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Probleem opgelost. Cathay Pacific vlucht was met tussenstop dus codes waren fout...

  • claenen
    claenen

    @Itachimaru said:
    Probleem opgelost. Cathay Pacific vlucht was met tussenstop dus codes waren fout...

    Bij airlines altijd eens checken of ze via hun eigen (of alliance HUB) gaan. Kan inderdaad verschil maken.
    Uit nieuwsgierigheid, wat betaal je voor deze routing?

  • Itachimaru
    Itachimaru

    DUS-->CGQ // CGQ-->TYO // TYO-->DUS is €2166 (Skyteam, via Amsterdam)
    BRU-->CGQ // CGQ-->TYO // TYO-->BRU is €2580 ( *Alliance via Frankfurt)
    DUS-->CGQ // CGQ-->TYO // TYO-->BRU met Cathay Pacific... €7239... deze wordt het :wink:

    De vlucht CGQ-->TYO geeft de OTA 1 segment aan als First? (737-800) Geen business class dan ?

  • claenen
    claenen

    Kan een fout zijn, maar kan perfect. Heb zelf vlucht met 2 legs in C en 1 in F.
    Btw kan het dat je prijs hierboven niet klopt? 7000+ lijkt me wat veel :smiley:

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Die 7000 is via ITA matrix , ik krijg die bepaalde route met een OTA er niet in. Zijn wel 2 segmenten met Cathay in splinternieuwe business A350 vandaar de hogere prijs denk ik dan??

    Doet me eraan denken weet niet of ik die post hier gezien heb. Fan-sale vanaf Dusseldorf cathaypacific.com/cx/de_DE/offers/flight/welcome-a350-fan-sale-hongkong-china.html

  • claenen
    claenen

    Het type vliegtuig bepaalt niet de prijs wel de route. En bij CX is dat een hele dure route ;) wat je kan doen is je route aanpassen als je flexibel bent of gewoon voor de andere opties gaan.

  • Tdv
    Tdv

    5000€ meer betalen om in eenA350 te kunnen meevliegen , you got some green bro!

  • Chris
    Chris

    @Itachimaru
    waarom neem je niet een KLM aanbieding naar China in business (volgens mij uit praag werkt nog?). heen en weer. En dan vanuit china even apart nog naar tokyo gewoon in eco?
    kan je voor 1500 klaar zijn?

  • Itachimaru
    Itachimaru
    edited juni 2016

    Haha @Tdv die knipoog was sarcastisch :) die €5000 meer gaan we er zeker niet aan geven!

    @Chris De reden van die vluchten is om een sportprestatie te leveren op topniveau, dus is het moeilijk om daar heel flexibel in te zijn. Een dag of 2 speling qua vertrek zou in het slechtste geval nog lukken, maar we gaan zeker niet van Changsung (CGQ) naar Tokio vliegen in Economy . Zeker niet als het betaalbaar is. Moest het 7000 euro zijn dan gingen we ook braafjes in economy zitten hoor. Afhankelijk van welke vlucht je neemt is het toch 7 tot 9u reistijd CGQ-TYO gaat iets vlotter in business als je die mogelijkheid hebt.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!