Goedkoop naar CDG

doddel
doddel

Geen idee of dit algemeen gekend is, maar je kan tegenwoordig met een TGV voor 10 euro rechtstreeks van Tourcoign naar CDG. Gezien dat station vlak over de grens ligt, voor sommigen wellicht een handige manier om op CDG te geraken. Service heet Ouigo, en voor zover ik kan zien, kan je vanuit Tourcoign voor gelijkaardige prijzen ook naar andere plaatsen in Frankrijk.
Ik test dit woensdag uit.

Berichten

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Ik ben vorige week zo naar Lyon geweest voor de match België-Italië. Dit is perfect verlopen. Let op dat je bagage binnen de normen blijft en wil je elektriciteit aan boord is dat 2 euro extra. Er is ook geen restauratiewagon. Maar voor de rest prima service.

  • doddel
    doddel

    @oldgrumpy said:
    Ik ben vorige week zo naar Lyon geweest voor de match België-Italië. Dit is perfect verlopen. Let op dat je bagage binnen de normen blijft en wil je elektriciteit aan boord is dat 2 euro extra. Er is ook geen restauratiewagon. Maar voor de rest prima service.

    moet je idd een half uur op voorhand zijn? Dit is toch een gewoon trainstation zonder security of zo, niet? Hoe is de bereikbaarheid met de wagen van het station (ik word met de auto afgezet)

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    In theorie ja, in de praktijk blijkbaar niet. Ik was wel 30 minuten op voorhand daar en was niet echt nodig maar minder dan 10 minuten op voorhand zou ik niet aankomen. Er rijdt ook maar 1 trein/dag naar Lyon dus ik kon me niet veroorloven die te missen. Bereikbaarheid met de wagen is prima. Je kan vlak voor station afgezet worden. Ik weet niet uit welke richting je zal komen maar hou rekening met file indien je vanuit richting Brugge komt(wegenwerken vanaf Torhout). Er is niet speciaal een security check in die zin dat je bagage wordt gecontroleerd maar je moet je ticket en identiteitskaart laten zien. Er is trouwens een OUIGO app waar je je tickets kan opvragen. Werkt perfect.

  • claenen
    claenen

    Jammer dat ik er wat veraf woon. Voor mensen uit W en O VL handig, ik zelf ben van het Leuvense. Denk dat het voor mij nog steeds voordeliger is om via Brussel-Zuid Thalys te nemen. Via promo's vaak aan 29 EUR.

  • Emile
    Emile

    Wel grappig dat het voor ik goedkoper is om met de trein naar CDG te gaan, dan met de trein naar BRU te gaan...

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    10 euro is one-way. en je moet er wel op tijd bijzijn want hoe later je boekt, hoe duurder de prijs.
    Maar is idd wel een goedkope reis

  • Emile
    Emile

    @oldgrumpy said:
    10 euro is one-way. en je moet er wel op tijd bijzijn want hoe later je boekt, hoe duurder de prijs.
    Maar is idd wel een goedkope reis

    Een standaardbiljet naar BRU kost vanuit Kortrijk voor een +26 jarige H&T €39 (voor mij iets goedkoper aangezien ik onder de 26 ben). Als de prijs van de vlucht nu enkele euro's scheelt ga ik wel naar BRU. Maar mocht het nu wel veel schelen zou ik het toch overwegen. Nuja als je low-cost wil vliegen zal je Ryanair ook niet op CDG aantreffen. Het is gewoon even wikken en wegen wat de goedkoopste/efficiëntste optie is.
    De reden waardoor een ticket naar BRU zo duur is is natuurlijk die diabolotoeslag...

  • doddel
    doddel

    ik heb zondag geboekt voor een trein woensdagmorgen, dat is toch redelijk last minute, en toch gewoon 10 euro

    en je kan gemakkelijk vanuit Kortrijk met de trein naar Tourcoign, dus voor iedereen die ten Westen van Brussel woont, niet oninteressant, zeker gezien de frequente goedkope TATL tarieven in business met AA vanuit CDG

  • claenen
    claenen

    Net zelfs 10 EUR tot Lyon gevonden...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!