Welk hotel loyalty programma verkies jij?

kristof
kristof
edited juni 2016 in Hotel loyalty
Tagged:

Iedereen heeft wel 1 of meerdere statussen bij hotelketens. Ik veronderstel dat de meesten hier zeker wel een IHG en/of Hilton status hebben. Maar zijn andere programma's niet interessanter (omdat ze bijvoorbeeld makkelijker of goedkoper te verkrijgen zijn, of omdat ze meer voordelen geven tijdens een verblijf)?

Persoonlijk heb ik geen status bij IHG maar toen ik deze nog wel had vond ik niet dat deze steeds veel extra opleverde.
Hilton heeft me tot nu toe nog niet teleurgesteld met z'n diamond status.
Accor geeft me steeds leuke extra's voor m'n gold status die je trouwens relatief makkelijk kan bekomen als aandeelhouder.
GHA is voor mij persoonlijk diegene die me het meeste heeft opgeleverd, echter heb ik hem nog maar getest in 2 hotels. Status is makkelijk te verkrijgen zoals reeds vermeld hier op het forum.

Wat is jullie opinie over dit alles? Lijkt me fijn te horen hoe jullie verschillende statussen ervaren.

Tagged:

Berichten

  • oldgrumpy
    oldgrumpy

    Voor mij IHG omdat het daar makkelijkst is om punten te sparen vind ik(door accelarate promo's)
    Accor op 2e plaats.

  • kristof
    kristof

    Punten zijn idd waardevoller en makkelijker te verzamelen bij IHG, maar bij Accor doen ze meer moeite voor je status en is een BRG makkelijker te verkrijgen.

  • Chris
    Chris

    Momenteel echt IHG maar dat is puur voor de Royal status bij IC's. Als men die status niet zou hebben / moeilijker maken (zie nieuwe regels die gaan komen) ga ik mogelijk verder kijken.

    Als er geen IHG hotel is, of te duur op bepaalde nachten, dan kijk ik altijd naar Accor of SPG. Accor omdat ik door aandeel status heb (kreeg dit jaar trouwens 3.18 euro uitgekeerd ;-) en SPG omdat ik daar wel wat puntjes kan gebruiken later een keer omdat er een paar sweetspots zijn.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    ihg voor de punten, Hilton voor de status (gold).

  • Christophe
    Christophe

    Gebruik vooral ihg (ambassador) en radisson (na status match). Ga bij ihg blijven omdat ik vooral daar veel punten kan verzamelen voor overnachtingen achteraf. Status voordelen zijn bij beiden beperkt en niet echt het nastreven waard vind ik. Ben dan ook aan het twijfelen om ambassador te verlengen.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    gratis ontbijt en lounge bij Hilton vind ik echt de moeite. Weet alleen niet hoe ik ga hetkwalificeren. gold geworden na 3 stays. Kan wel eens status matchen naar best Western en dan terug naar Hilton Diamond, maar dan is die kaart ook gespeeld..

  • claenen
    claenen

    @kristof said:
    Punten zijn idd waardevoller en makkelijker te verzamelen bij IHG, maar bij Accor doen ze meer moeite voor je status en is een BRG makkelijker te verkrijgen.

    Maar BRG is slechts 10% korting. IHG heeft eerste nacht gratis. Best wel voordeel vind ik.

    Ik voor de punten bij IHG en omdat Spire Ambassador toch wel verschil maakt. Hilton voor de upgrades en lounge. Als Gold is Club Carlson ook wel goed. 2-4-1 en 4-4-2 en de occasionele upgrade zijn leuk. Alleen jammer dat je slechts 1x kan statusmatchen... Terug Silver nu :(

  • kristof
    kristof

    True, maar Accor doet eerst PricewaterhouseCoopers en dan 10% korting. En voor mensen die niet veel tijd willen/kunnen spenderen om een BRG te vinden is Accor een goeie oplossing. Die doen niet moeilijk over een lettertje verschil t&c's. En de korting is voor het ganse verblijf wat ook een groot verschil maakt als ik bijvoorbeeld een gezin ben die 1 of 2 weken ergens in een Novotel of Sofitel wil gaan relaxen.
    Of kijk naar een verblijf in HKG en dergelijke , daar is een BRG met IHG zelfs niet meer mogelijk.

  • claenen
    claenen
    edited juni 2016

    PWC = prijsmatch? ;)
    Dan nog is het maar pover he. Elke BRG doet een prijsmatch en vaak nog meer korting. Denk dat er ook geen enkel programma zo mieren***t als IHG... Dus daar winnen ze inderdaad. Maar dan is SPG op BRG gebied net iets beter. Club Carlson was ook niet slecht (geen recente ervaring maar vorig jaar eens 88 EUR voor 2 nachten ipv 180. Match en 25% korting)

  • Kim
    Kim
    edited juni 2016

    Nog een tip als je het geluk hebt dat je iemand kent bij de radisson keten kan je de friends en family rate gebruiken, ik heb zo de radisson blu aan de luchthaven in Oslo geboekt voor €70 ipv €150. :-)
    @claenen kan je bij club carlson ook online claimen?

  • kristof
    kristof

    Sorry, was idd een typo

  • Chris
    Chris

    @kristof said:
    Sorry, was idd een typo

    wel een lange typo ;-)

  • claenen
    claenen

    @Kim geen idee eigenlijk. Dacht dat die goed verstopt was. Ik heb het nog via een document eraan dat moest gemaild/gefaxt worden.

  • Kim
    Kim

    @claenen said:
    Kim geen idee eigenlijk. Dacht dat die goed verstopt was. Ik heb het nog via een document eraan dat moest gemaild/gefaxt worden.

    ahzo :D faxen the old fashion way hehe. Thx.

  • Jeroen
    Jeroen
    edited juni 2016

    Ik heb Platinum bij IHG, Gold bij Accor en Diamond bij Hilton. Bijna al mijn aandacht ging/gaat naar IHG, dankzij hun leuke promo's en brg's. Maar enkel de IC's en de CP's zijn de moeite, een Holiday Inn is echt niks speciaal en oubollig. Nu dat ik al eens op business trip moet betaalt mijn bedrijf mijn stays terug, dus kan ik al eens kiezen tussen IHG en Hilton, hangt vaak af van de prijs. Deze week slaap ik bijvoorbeeld in een Hilton Garden Inn en volgende maand in een Crowne Plaza. Mijn laatste Club Carlson stay was maart 2015, enkel de F&F daar is handig.

    Wel in de Sofitel Bangkok mijn beste hotelervaring ooit gehad, supervriendelijk personeel en geweldige lounge. De 30% + ontbijt promo's van Accor zijn vaak de moeite, maar voor de punten moet je het niet doen heb ik de indruk.

  • TimT
    TimT

    Ik bind ihg ambassador we'll goed als je in de intercontinentals blijft verder ben ik te spreken van Hilton gold door lounge access soms en altijd gratis ontbijt , accor heb ik helaas niet meer :( weet er iemand nog hoe je die aandelen koopt ?

  • RubenH
    RubenH

    IHG voor de punten. Hilton voor het ontbijt (&upgrades) wegens Gold. Ik ben Accor gold (aandeelhouder), en ben daar tevreden over (al bij al boek ik het meeste bij Accor).

  • bodemvisser
    bodemvisser

    Hier platinum Accor, zeer tevreden over prijs-kwaliteit.
    IHG basic , vooral gebruik ik de pointbreaks.
    Hilton Diamond, gebruik ik af en toe, maar niet veel.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!