ChatSim

Jelle
Jelle
edited juni 2016 in Reisbenodigdheden

Ik had er nog niet van gehoord maar was hier deze morgen op het werk aan het rondgaan: https://www.chatsim.com/

"How it Works
Chat with your friends wherever you are: put ChatSim in your smartphone and send unlimited messages with your favorite apps, like WhatsApp and Messenger."

Voor slechts 10 euro per jaar. Facebook checken bijvoorbeeld gaat niet het is dus puur chat-only.

Berichten

  • daruda
    daruda

    nice! dus een simkaart die voor €10 de functies van uw smartphone beperkt tot een Nokia 3310 ;)

  • Jelle
    Jelle

    De holy grail van alle gsm's hé ;)

    ik zette het er maar op, mss handig voor sommigen.

  • Itachimaru
    Itachimaru

    Probleem is dat je tegenwoordig zoveel meer nodig hebt dan alleen maar de chatfuncties, al kan het wel van pas komen op momenten...

  • daruda
    daruda

    wel nuttig in een dualsim gsm. Nieuwe oneplus3 bvb

  • fbruno
    fbruno

    Wel handig als je op korte tijd veel exotische landen doorkruist, en niet altijd de tijd hebt om een lokale simkaart te regelen!
    Er zou eigelijk nog een soort whatsapp botje moeten komen dat inhoud van websites terugstuurt in txt formaat, zodat je ook heel beperkt websites kunt raadplegen.

    Ook handig in China om toch messenger te kunnen gebruiken nu de Mobistar travel data daily pakketjes er niet meer zijn.
    Geen censuur op buitenlandse simkaarten :smile:
    VPN is tegenwoordig op veel openbare wifinetwerken geblokkeerd, en aan een lokale simkaart geraken is ook niet makkelijk.

  • Chris
    Chris

    @fbruno hoezo is in china een lokale simkaart moeilijk? je stapt een de beste telecom winkel binnen en voila klaar.... VPN; openbaar mogelijk ja. maar lokale simkaart werkt er gewoon mee.
    Ik gebruik expressVPN (7.95 per maand) werkt perfect overal. zelfs in Nederland soms als ik even vanuit elders wil surfen.

  • fbruno
    fbruno

    Dan heb je geluk gehad, in Beijing vond ik 1,5 jaar geleden amper een China Unicumwinkel waar men uberhaupt iet of wat Engels sprak, en Shengyang+Harbin waren al helemaal hopenloos. Men ging er gewoon telkens van uit dat buitenlanders geen simkaarten mogen kopen.

    In Shanghai is het uiteindelijk toch nog gelukt.

  • Chris
    Chris

    Hmmm beetje Chinees praten helpt misschien :-) Wel paspoort meenemen! Heb nog nooit problemen gehad in China en kom er regelmatig.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!