SQ :: SCL - BCN - SIN - Nepal/India business aan circa 1000 euro

Chris
Chris

http://www.flyertalk.com/forum/premium-fare-deals/1771416-sq-scl-gru-bcn-sin-ktm-cok-trv-hyd-2-000-rt-1-200-ow-business-2-rtw-8.html#post26766627

Heb zelf net geboekt.

SCL-GRU-BCN (4 maanden stop) BCN-SIN (5 dagen) naar KTM nepal.

gecombineerd met dat ik toch al die kanten op moest.

Berichten

  • claenen
    claenen

    Weet niet of dit echt gepost moest worden. Denk dat er buiten jou echt niemand deze boekt ;) Ff positioneren naar Chili zit er niet goedkoop in he ;)

  • Chris
    Chris
    edited juni 2016

    Waarom niet? Je kan dit combineren met de MAD-EZE deal van 1395 euro in business en dan voor nog geen 3000 euro 2x richting zuid Amerika en 1x Singapore alles in business. (je moet dan nog 1 leg extra boeken OW wat ik via mijlen deed).

    Je hoeft niet een positie te doen... als je het kan gebruiken.

    OF: als onderdeel van een RTW

  • claenen
    claenen

    Niet iedereen kan zijn travel op de zaak inbrengen he ;)
    Je moet toegeven dat dit voor ons BE/NL geen deal is aangezien je echt wel moet positioneren. Denk dat er zo goed als niemand toevallig daar in de buurt is. Zo kunnen we hier eigenlijk alle deals van alle continenten plaatsen omdat er toch maar iemand eens in de buurt kan zijn :)

    Just my 5 cents :)

  • Chris
    Chris

    Blijft een super goedkope manier op SQ business te proberen. en een super interessante route ivm de stops die je erin kan zetten.

  • LTW
    LTW
    edited juni 2016

    Voor zo ver ik weet hebben er nog minstens 2 Belgen deze geboekt.

    Als deze deal je niet interesseert, move on!

    Er zijn mensen genoeg die wél weten hoe ze dit in andere plannen kunnen inpassen of awards boeken om hier 2 reizen van te maken.

    Reacties spreken weer boekdelen over niveau van dit forum ;)

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Liever een deal teveel dan eentje te weinig. Lees er dan gewoon over he

  • Koja78
    Koja78

    Reacties spreken weer boekdelen over niveau van dit forum ;)

    Ik heb er geen probleem mee dit gepost te zien worden.. zoals al gesteld.. als het je niet interesseert.. lees er gewoon voorbij maar een opmerking als bovenstaande hoeft ook echt niet. Als het niveau van het forum je te laag is... lees er gewoon voorbij ...

  • Chris
    Chris
    edited juni 2016

    Als je flexibel was (ik helaas niet) had je 2x een RT kunnen nesten + 1 RT extra naar zuid Amerika. En je had dus voor circa 5500 euro dan echter super trips gehad voor echt weinig geld.
    Met de 1 RT extra via mijlen geboekt was je met 4500 euro klaar. Voor 5 (!!) long haul business class eigenlijk bijna 6 als je SIN-India/Nepal ook nog rekent. Reken ook de mijlen die je krijgt. Ook wel goed voor nog 1 extra RT in business.

    Het was te plannen t/m de data dat je überhaupt kon boeken. Je moet alleen nu het geld ophoesten dat wel.
    Je kon dan voor het hele jaar direct alles plannen en een keer een andere regio zien dan het Thailand wat zo vaak langskomt.

    Business class voor 900 euro ex EU komt hier wel langs. Dit is 5x in 1x ex EU. Zie het verschil niet.

  • claenen
    claenen

    Volg je redenering maar is wel vereenvoudigd uitgelegd :) Lijkt makkelijk en goedkoop maar voor de meesten hier echt wel veel geld (good value absoluut, maar wie kan er hier in 1x 3000-5000 euro ophoesten?) en niet zo eenvoudig qua positionering. Je kan als zelfstandige heel wat inbrengen als je dit voor werk kan inbrengen, maar als hobbyist is dat al iets moeilijker.

    Indeed handig voor de gevorderden hier.

  • LTW
    LTW

    Ik heb nergens vermeld dat het niveau van dit forum "laag" zou zijn. Indien iemand dat uit mijn post meent te moeten afleiden, mijn excuses dan.

    OP bewijst zelfs het tegendeel en getuigt van creativiteit.

    Precies daarom vind ik het jammer dat dergelijke kortzichtige reactie geplaatst wordt en dat was het voorwerp van mijn kritiek. Dit forum kan mi. zeker en vast wat meer "out of the box" input gebruiken. De beste deals vertrekken immers vaak niet uit Europa en dit hoeft geen nadeel te zijn. Deze deal is daar een perfect voorbeeld van, zeker als je hem als 1way boekt.

    De verdere argumentaties die ik hier lees, raken kant noch wal.

    Stellen dat je onmiddellijk 3 tot 5k moet ophoesten om van deze deal gebruik te kunnen maken? De 1way kost 1200 USD. De rest maak je zo duur of zo goedkoop als je zelf wilt.

    En de redenering op niveau van de FF met een zelfstandig statuut is helemaal van de pot gerukt, sorry. Ik heb geen idee hoe het met de controles in Nederland zit maar hier in België wordt iedere reiskost bij een controle onder het vergrootglas gehouden en bij de minste link naar een element dat als een privé uitgave gecatalogeerd kan worden, vliegt de hele mikmak er gewoon uit en heb je worst case nog een serieuze belasting op een voordeel in natura aan je been.

    Ik kan mij bovendien niet van de indruk ontdoen dat uit dergelijke argumentaties, misschien onbewust, nog een andere motivatie blijkt, nl afgunst. Dikke proficiat daarvoor!

  • Chris
    Chris

    @LTW klopt hier ook. Zakelijk is zakelijk, prive is prive. Ik moet elk jaar voor conferenties in Buenos Aires zijn, in Sao Paulo en in Singapore. Ik vlieg business class. Hoe ik vlieg bepaal ik. Als mijn bedrijf het kan ophoesten mag ik ook Etihad Apartment of whatever boeken. De fiscus mag niet op de stoel van de ondernemer zitten.
    Of ik via SCL of via KTM vlieg ... dat mag. Als ik daar blijf privé... ja ok dat is dan privé.

    Kwestie van kosten besparen. En inderdaad je zou nu 1200 USD moeten ophoesten niet meer.
    als je dat boek voor in Maart heb je nog maanden om de rest te boeken. Ik ben niet flexibel dus in mijn voorbeeld boekte ik direct MAD-EZE-MAD erbij omdat 1395 daarvoor echt goedkoop is en ik wil op de terugweg via GRU de TAM A350 proberen.

    FF en ondernemer gaat zeker samen. Maar er zijn idd regels. En die respecteren we.

    Iedereen moet het zelf weten. En het leek mij interessant te laten zien hoe ik iets boek. Dat was het enige.

  • claenen
    claenen

    Even verduidelijken. Je kan perfect een business flight inbrengen bij je belastingen als zelfstandige wat je als privé-persoon niet kan doen. Heb ook nooit beweerd dat de vlucht voor privé gebruikt moest worden. Ik weet bv. dat Chris voor zijn werk de hele wereld rondreist en weet dat hij dit in theorie kan ingeven als work expenses. Fiscaal kan (en ik zeg echt wel kan) dit goed uitkomen. Is zeker geen aanval op Chris. Als dit zo overkwam, excuses.

    Als je mijn post las en die van Chris ervoor, dan zou je ook weten vanwaar die hoge bedragen komen :) Die gingen over het nesten van een vluchten. 1 RT was via deze deal 2000K. Komt dus op 4000K + nog eens vlucht naar Chili. Ook zonder nesting is het 1000 + positionering + vlucht terug naar EU, wat niet goedkoop is. Wat voor sommigen value for money is, is dat voor een ander bv niet. Uiteraard kan dit met mijlen.

    Er is van mijn kant absoluut geen afgunst. Ik gun het iedereen om de wereld te ontdekken :) Als je bekijkt wat de overgrote meerderheid boekt, zijn dit basic trips die zo goedkoop mogelijk zijn. Vandaar dat ik vond dat de post hier wat verloren ging. Jij vind 1395 voor C goedkoop en dat is het best ook wel, maar 90% vindt dit nog steeds ****duur ;)
    Heb ergens ook een vermoeden dat de echt ervaren FF standaard ook op FT en dergelijke kijken. Persoonlijk had ik niet moeten zeggen dat deze niet gepost moet worden. Wat ik voor de rest gezegd heb in mijn eerste reactie blijft mijn mening. Ben nog steeds overtuigd dat zo goed als niemand deze geboekt heeft. Maar kan inderdaad leerrijk zijn hoe je leuke trips kan maken :)

  • Chris
    Chris
    edited juni 2016

    Dank voor je uitleg @claenen
    Klopt 1 RT was 2000K (USD dan wel).

    Maar je kan natuurlijk je positie doen met mijlen, maar ook zeker in eco ;-) Niet alles hoeft in business. En het is ideaal (niet voor mij) om bv met PPT/IPC te combineren. rond de wereld. Zoveel leuke dingen mee te doen. Je zou zelfs de KTM vlucht kunnen skippen op een enkele. en uit SIN dus door naar NZ/IPC/PPT/SCL en dan weer in BCN eruit op een 2de OW en dan heb je nog een OW naar SIN/KTM over.

    LAST: of het nu business of eco is.... het "idee" van plannen kan natuurlijk voor iedereen interessant zijn. Wat nu als deze vlucht voor 150 euro in eco was? Of misschien komt of iets vergelijkbaars. Dan heb je al inspiratie uit deze post.

  • Katrien
    Katrien

    Die K achter jullie getallen vind ik wel leuk.

  • Chris
    Chris

    @Katrien said:
    Die K achter jullie getallen vind ik wel leuk.

    Lol ik neem het ook zo over van @claenen :-)
    2K of 4K natuurlijk ;-) hehe

  • LTW
    LTW
    edited juni 2016

    @Katrien said:
    Die K achter jullie getallen vind ik wel leuk.

    Beroepsmisvorming, guilty as charged :blush:

    En wat de assumpties voor beroepskosten betreft: sorry maar dit zijn de klassieke aannames van Jan met de Pet die even zeer veronderstelt dat een zelfstandige geen belastingen betaalt ;).

    Uw theorie toont voldoende aan dat je er geen idee van hebt hoe dit in de praktijk werkt en hoe de fiscus hiermee omspringt. Er zijn ook verschillen tussen een louter zelfstandig statuut en een zelfstandig statuut dat gekoppeld is aan een vennootschap. Bovendien is er dan ook nog een verschil tussen het inbrengen van kosten en de fiscale aftrekbaarheid er van.

    In de praktijk is één en ander een pak minder eenvoudig dan je denkt. In mijn persoonlijk geval werden er bijv al reiskosten verworpen voor een klantentrip naar een professionele vastgoedbeurs. 5 kamers, 2 nachten (woensdag en donderdag!), vliegtickets, verplaatsingsonkosten, restaurantkosten, ... alles werd verworpen. Controle vond dat ik het professioneel karakter onvoldoende kon aantonen, zelfs met voorlegging van uitnodigingen van leveranciers en klanten. Uit ervaring weet ik dat dit vooral nog lukt voor georganiseerde reizen zoals VOKA, VKW, Unzio, prinselijke missies, trips van erkende vakorganisaties waarbij er een programma wordt vastgelegd van A tot Z door derden.

    Natuurlijk kan ik in theorie nog reiskosten maken voor rekening van mijn vennootschap. Maar denk je nu echt dat dit soort deal zich daar toe leent, de uitzondering van Chris niet te na gesproken?

  • Emmy
    Emmy

    we wijken af...... :sweat_smile:

  • Chris
    Chris

    @LTW werkelijk? restaurantkosten: ja eten en drinken is sowieso niet 100% aftrekbaar. btw erop sowieso niet (binnen Europa). Er is een drempel voor waaronder het niet aftrekbaar is en erboven wel. Tenminste in Nederland.

    Conferenties als ik niet ga, geen verkoop, geen bedrijf. Ik heb ook geen 5 kamers ofzo, 1 kamer. Natuurlijk als ik een week naar PPT ga, natuurlijk kan ik dat niet aftrekken. Als ik de suggestie heb gewekt dat alles aftrekbaar is: nee natuurlijk niet.

    HOE ik vlieg naar die conferenties bepaal ikzelf. Als via een omweg het goedkoper is: minder af te trekken, dus betaal ik meer belasting. alleen maar mooi toch?

    Maar goed; realiseer me net dat ik de leg SIN-KTM niet eens hoef te nemen omdat ik geen RT geboekt heb. Denk dat ik in SIN dan terug ga wat veel makkelijker is.

  • Chris
    Chris

    Oops... Na 20 October geen SQ vlucht meer GRU-BCN .... gelukkig vlieg ik ervoor.

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2016/06/15/new-singapore-airlines-us-routes/

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!