overstaptijd in CDG

doddel
doddel

zou ik dit durven riskeren?
ik kom op een maandagmorgen om 8u35 aan met AA in CDG
moet doorvliegen naar TXL, en zou dit liefst doen met vlucht om 9u50 (met Swiss)
heb checkin bagage en zijn aparte boekings dus bagage zal ik zelf moeten ophalen en terug inchecken
ken CDG niet goed, dus geen idee of dit in verschillende terminals is
*A Gold dus inchecken op Swiss zou snel moeten gaan

Berichten

  • Aaron
    Aaron

    Dat lijkt me wel heel nipt hoor:
    "Minimum transfer time recommended by ″easyCDG″ :
    • 60 minutes intra terminal 1/2/3
    • 75 minutes between terminals 1 and 2
    • 90 minutes between terminals 1/2 and terminal 3

    If you booked your flights separately (you have arranged your own flight connection or you need to pick up baggage at CDG) these minimum connection times don’t apply.
    You should allow extra time to clear baggage reclaim and passport control, transfer between terminals,
    then check in and clear security for your outbound flight."

    Aangezien AA en LX niet tot dezelfde alliantie behoren, lijkt het me ook moeilijk om de bagage te laten doorchecken vanuit de VS... In CDG kan het daarbovenop nogal lang duren voor de bagage op de band ligt.

  • Antoine
    Antoine

    Theoretisch misschien mogelijk, in de praktijk weet ik uit ervaring dat dit heel moeilijk wordt in CDG. Ik zou het niet doen

  • Chris
    Chris

    Niet doen. Ga je niet halen. Zelfs met alleen handbagage is het nipt maar wel te doen.

  • doddel
    doddel

    ga een vlucht een half uur later nemen (weliswaar LH ipv LX), en geen bagage inchecken

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!