Itinerary Vietnam (Ho Chi Min, Da Nang, Hue) suggesties

Chris
Chris

Iemand in deze steden en omgeving geweest?

Heb nu onderstaande itinerary. Mis ik iets belangrijks? Suggesties om anders te doen? (of compleet andere bestemming)? Ik snap dat Juli MOGELIJK orkaan seizoen is daar, maar wat ik lees is dat vooral pas later in September.

Thursday 14 July 2016: train from home 16:00 / AMS-LIN 20:15 – 21:50
Friday 15 July 2016: MXP-AUH 22:10 – 06:15
Saterday 16 July 2016: AUH-SIN 22:05 – 09:55
Sunday 17 July 2016: arrival SIN 09:55 to SGN Ho Chi min at 13:00, arrival 15:00
Monday 18 July 2016: Ho Chi Min: city tour 1
Tuesday 19 July 2016: Ho Chi Min: city tour 2
Wednesday 20 July 2016: To Da Nang: rest of day relax
Thursday 21 July 2016: Da Nang: My Son Temples + Cham Museum + other Da Nang sights
Friday 22 July 2016: Da Nang: morning Hoi An, if time resort
Saterday 23 July 2016: Da Nang: resort day
Sunday 24 July 2016: Da Nang to Hue by car: explore Hue a bit
Monday 25 July 2016: Hue: day trip to DMZ
Tuesday 26 July 2016: Hue: day trip to Phong Nha grottoes + DMZ what not day before
Wednesday 27 July 2016: Hue: day in Hue (tombs and others)
Thursday 28 July 2016: Hue to SGN, Ho Chi Min arrival afternoon
Friday 29 July 2016: Ho Chi Min: day trip outside city? Does city have garbagebelt/poverty?
Saterday 30 July 2016: afternoon to Singapore
Sunday 31 July 2016: Singapore: free day
Monday 1 August 2016: SIN-AUH 20:10 – 23:35
Tuesday 2 August 2016: AUH-MXP 02:45 – 07:40 / MXP – AMS 13:05 – 14:55 / train home 18:00 home

Tagged:
«1

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Veel armoede in HCMC.

    Het Noorden van VN is eigenlijk interessanter, maar daar is het nu wrs te laat voor?

    DMZ is niet veel te zien. Beetje overhyped. Als je er voorbij komt, en een uurtje stopt heb je het wel gezien. Niet de moeite er veel tijd in te steken. Phong Nha Khe Bang caves en natuurpark zijn wel de moeite. Zou hier nacht blijven als dat kan.

    In Da Nang is er niet zoveel te doen. Mss aangenamer om in Hoi An te verblijven, of dat minstens een halve dag en avond te bezoeken. (1u van Da Nang, 2u van Hue).

    Als je iets wil doen buiten HCMC wil doen kan je Mekong 'cruise' doen en rice farming village bezoeken.

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM

    Euhm alles is open nog :-) Ik heb alleen tickets naar SIN en van daar terug momenteel. Noorden: ik ben reeds in Hanoi en Halong geweest. Da Nang zelf niet, maar Hoi An en My Son zijn twee leuke dag trips denk ik? Verder heb ik de IC Da Nang op punten geboekt (50k punten, revenue was circa 400 usd/nacht). Dus wilde ook wat genieten van just de luxe :-)

    Het idee is de auto te nemen naar Hue, en vliegen uit Hue terug naar SNG. (geen dubbel rijden, is maar 2 uur maar toch). Phong Nha Khe Bang: ik ga kijken voor 1 nacht daar. in combi met de DMZ misschien, zelfde richting. Scheelt rijden?

    Dank voor de tips!

    HCMC: mekong cruise is een optie, dank! Rice farming village ga ik kijken ook. heb zelf wel gezien maar rest van gezin niet.

  • kristof
    kristof

    Ik zou al zeker het tunnelcomplex van Cu Chi gaan bezoeken! Vond dit echt indrukwekkend en als je graag met zware geweren wil schieten is de gun range zeker een leuke optie.

    De tempel van cao dai is ook de moeite. Zorg wel dat je gaat tijdens het gebed. Zeer kleurrijke klederdracht en best fijne ervaring. Kun je ook makkelijk combineren vanuit Ho Chi Minh.

    Zou ik Hanoi zeker een nachtje verblijven in Sofitel Legend Metropole! Beetje een verblijf zoals in de tijd van de kolonialen, maar dan wel met alle luxe! De Club floor is super! Truffel omelet id ochtend is niet te versmaden!

    Ho Chi Minh vond ik hotel Nikko zeker in orde! Mooie stijl, lekker eten en zeer goede spa (die van Sofitel Metropole ook trouwens)

  • Chris
    Chris

    @kristof Hanoi ga ik niet heen deze keer.

    Cu Chi & Cao Dai ga ik checken!! dank voor de tips.
    HCMC weet ik hotel nog niet; denk de IC (reward stay).
    kom om in punten en dit is een privé reis dus moet ze eens opmaken. Da Nang kostte me 400k voor 2 kamers 4 nachten. maar ben tevreden met de redemption :-)

    Voor mij moet hotel OF heel modern zijn OF wat je zegt coloniaal etc maar wel met luxe

  • Koja78
    Koja78

    My Son is zeker de moeite.. ook gedaan met prive transport dan kan je dichter bij Da nang nog een tempeltje links of rechts meepakken.

    Hue waren we uitgeregend maar de keizerlijke stad vond ik zeker de moeite.

  • XMAN
    XMAN

    Dag Chris,

    Ik vond Phu Quoc island zeker ook de moeite en toen (3,4 jaar geleden) nog niet superdruk, wel in aanbouw . Superleuk familierestaurantje op 1,5 meter van het water met zeer lekker eten knal onder de palmbome. Met brommerke over island is goed te doen.

  • Jelle
    Jelle

    Ik dacht ik zet het hier maar.

    Iemand al naar Vietnam getrokken zonder VISA op voorhand te regelen en dus VISA on arrival? Wat waren de kosten? Mij zou het 60 pond kosten om via de ambassade te regelen en ik vind dat persies toch een beetje veel.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    On arrival is het goedkoopste. Moet wel op voorhand via internet registeren. En enkel mogelijk indien arrival via bepaalde luchthavens. Niet over land. Totale kost was iets van 15usd op voorhand voor de registratie. 50 USD ter plekke voor het visum. Ging heel vlot.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    On arrival is het goedkoopste. Moet wel op voorhand via internet registeren. En enkel mogelijk indien arrival via bepaalde luchthavens. Niet over land. Totale kost was iets van 15usd op voorhand voor de registratie. 50 USD ter plekke voor het visum. Ging heel vlot.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    http://vietnamvisapro.net/ destijds gebruik aan 10 USD per persoon.

  • Koja78
    Koja78

    Ik gebruikte http://cheapvietnamvisa.net/ en super tevreden van

  • Jelle
    Jelle
    edited september 2016

    Thanks guys. Die 2 sites dat jullie net gaven zijn echt 2x dezelfde haha qua design.

    En ge moest ni nog is apart pasfoto's meenemen?

    Extra vraagje: als je enkel binnenlandse vluchten neemt is single entry visa dan voldoende of telt dit als multiple entries?

  • Koja78
    Koja78
    edited september 2016

    Je moet apart pasfoto's meenemen.. maar ik was niet rap genoeg om ze te geven aan de runner op het vliegveld en het lukte toch.. Maar ik zou er niet op rekenen ;-)

    In Vietnam is het de gewoonte dat succesvolle websites gekopieerd worden door malafide figuren.

    binnenlands is binnenlands... single entry. (wij hebben verschillende vluchten genomen)

  • Chris
    Chris

    Ik gebruikte Vietnam-visa.com

    je moet inderdaad online een soort invitation letter aanvragen. Dat gaat echt snel.
    je kan dan uit mijn hoofd ho chi min, da nang en ha noi bij aankomst krijgen. Niet elders.
    die letter vroegen ze bij mij in Singapore bij inchecken.

    ik had geen USD mee. alleen EUR. ik ben even de prijs kwijt maar ze waren niet happy met euro's. ik heb ze dat gewoon gegeven (het was iets van 5% te veel dat wel geen wisselgeld) en '" dankje - see you". verder geen probleem mee gehad.

  • Jelle
    Jelle
    edited september 2016

    jouwe is wel dubbel zo duur, Chris :)

    On site stamping fee zou maar 25 dollar zijn voor single entry, iemand die kan bevestigen?

  • Chris
    Chris

    @Jelle said:
    jouwe is wel dubbel zo duur, Chris :)

    On site stamping fee zou maar 25 dollar zijn voor single entry, iemand die kan bevestigen?

    25 dollar kan ja. volgens mij gaf ik idd iets van 95 euro voor 4 pax.

    geen idee wat ik betaalde maar viel wel mee vond ikzelf.

  • Jelle
    Jelle
    edited september 2016

    No worries hoor haha t'is maar 20 USD ivm 10 USD.

    Ok I know what to do, thanks peeps.

  • oldgrumpy
    oldgrumpy
    edited september 2016

    Is Vietnam geschikt eigenlijk om met kinderen te doen( 7+)
    Zou eventueel dit ook overwegen aangezien Vietnam nog zelf op mijn verlanglijstje staat

  • kristof
    kristof

    @oldgrumpy said:
    Is Vietnam geschikt eigenlijk om met kinderen te doen( 7+)
    Zou eventueel dit ook overwegen aangezien Vietnam nog zelf op mijn verlanglijstje staat

    ik vind van wel. Je kan perfect paar leuke dingen inplannen die de kids ook leuk vinden; ritje met de riksja, 2 of 3 dagen op de boot in Halong Bay, Cu Chi tunnels zijn best impressionant voor jong en oud, food markets,.... Het staat alvast terug op mijn planning eens m'n zoon wat ouder is.

  • Chris
    Chris

    @oldgrumpy said:
    Is Vietnam geschikt eigenlijk om met kinderen te doen( 7+)
    Zou eventueel dit ook overwegen aangezien Vietnam nog zelf op mijn verlanglijstje staat

    jazeker geen probleem! Mijn kids eeerste keer 10 jaar. 7 lukt ook zeker!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!