MCT - Minimum Connection Time PRG

Koja78
Koja78

Ik heb een vluchtcombinatie Ostrava-Prague-Brussel op het oog op een maandagmorgen. (zodat we nog kunnen werken)
OSR-PRG 5:30 - 6:30
PRG-BRU 6:55

25 minuten connectie tijd...... MCT T2-T2 = 30 minuten.. maar ze bieden het wel aan via hun eigen (OK) boekingsengine....

What to do?

Berichten

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Als je de flexibiliteit hebt om later in BRU zijn gewoon kopen, en compensatie claimen indien vertraging. Mooie opportuniteit als je de tijd hebt. MTC is niet jouw verantwoordelijkheid.

  • Dima
    Dima
    edited mei 2016

    In principe als je vlucht boekt onder de MCT is het op eigen risico. Je zou waarschijnlijk dan ook geen recht hebben op een compensatie. In prinipe is de persoon die zo'n ticket boekt verantwoordelijk voor zo'n ticket. Als je zelf boekt, staat er wel ergens in algemene voorwaarden dan het op eigen risico is.
    Probleem is dat volgende vlucht om 17u40 is (van OK).

    Ik zou het risico niet nemen iig. Beter misschien in airport hotel overnachten en met late bus toekomen.

  • Koja78
    Koja78

    Ik denk niet dat de MCT vermeld wordt bij boeken. Ik heb die zelf moeten opsnorren.
    Soit ik heb hun service center een mailtje gestuurd.. als ze zeggen go... dan doe ik het...

    Anders vlieg ik gewoon heen en terug op Praag met FR en neem ik de trein naar Ostrava.

  • Koja78
    Koja78

    Het was boekbaar.. en 't is dus geboekt... we gaan zien wat het wordt. In het slechtste geval heb ik nog een extra dag in PRG en misschien compensatie...

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!