Ander FFP opgeven bij het inchecken

VDW
VDW

Als je tijdens het boeken met een OTA een FFP opgegeven hebt maar dit achteraf nog wil veranderen, volstaat het dan om tijdens het inchecken een andere FFP op te geven? Ik vind hier niet onmiddellijk iets over terug.

Berichten

  • wimbor
    wimbor

    Ja, dat kan. In theorie kan je zelfs aan de gate dat nummer nog laten aanpassen.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Don't be that guy.

    In de meeste gevallen kan je zelf je FFP online wijzigen op eendert welk moment. Wees creatief.

    Je hoeft niet te creditten bij diegene die je gebruikt voor status perks.

  • Darrow
    Darrow
    edited mei 2016

    Don't be that guy?

    Had afgelopen zaterdag hetzelfde voor bij een EVA Air vlucht vanuit BKK. Bij het boeken M&M ingevuld maar wou uiteindelijk crediten naar A3. Wijzigen online niet meer mogelijk, ook niet bij online inchecken. Aan de bagage drop-off gevraagd en dit was geen probleem, zo gefixt en mijlen stonden zondag op account :-)

  • VDW
    VDW

    Bij het on-line beheren van mijn boeking kan ik het niet wijzigen.

    Ik zou dit kalenderjaar OW Sapphire halen maar mijn membership year bij BAEC ( waar ik mijn eerste vluchten crediteer) loopt tot begin november, terwijl ik midden November nog 2 vluchten heb. Zou het jammer vinden mocht ik dit laten liggen.

  • claenen
    claenen

    @disillusionedTM said:
    Don't be that guy.

    In de meeste gevallen kan je zelf je FFP online wijzigen op eendert welk moment. Wees creatief.

    Je hoeft niet te creditten bij diegene die je gebruikt voor status perks.

    Zoals je zegt kan het in de meeste gevallen, maar niet allemaal ;) Heb iets vergelijkbaars meegemaakt tijdje terug dat ik FFP niet kon aanpassen bij inchecken en heb toen gewoon aan gate gevraagd.

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Het zou echt raar zijn moest dat niet lukken online mijns inziens, ik denk dat deze vraag al extreem veel online beantwoord is:

    Google "change frequent flyer number after booking M&M" en dan deze 2 links:

    http://www.flyertalk.com/forum/lufthansa-austrian-swiss-brussels-lot-other-partners-miles-more/1193912-changing-frequent-flyer-number-after-booking-lufthansa-website.html

    http://www.flyertalk.com/forum/lufthansa-austrian-swiss-brussels-lot-other-partners-miles-more/1361317-not-allowed-change-frequent-flyer-number-m-m-award-ticket.html

    Check eerst eens dit vooraleer aan de gate

  • claenen
    claenen

    Was niet M&M. En dan nog is het toch meer dan ok om dit gewoon aan check-in balie om dit te vragen? Ben het eens vergeten op voorhand te doen en bij layover gewoon gevraagd. Was geen enkel probleem.
    Die mensen zijn er ook om je te helpen you know ;)

  • wimbor
    wimbor

    Heb het toch ook al gehad dat ik online niet meer kon veranderen. Ik meen me te herinneren dat er Flyertalk ook Comments staan dat M&M-nummers meer 'sticky' zijn dan andere. Geen idee waarom...

  • claenen
    claenen

    @wimbor said:
    Ik meen me te herinneren dat er Flyertalk ook Comments staan dat M&M-nummers meer 'sticky' zijn dan andere. Geen idee waarom...

    Hoe bedoel je? Dat ze FFP nummer automatisch bij M&M registreren? Want dat had ik bij laatste reservatie. Bij online inchecken op SN kon ik geen FFP ingeven of had ik het gemist. In lounge checkt de dame of er iets gelinkt is en er staat mijn M&M nummer (gebruik TK status om lounge binnen te geraken). Mss ahv e-mailadres?

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Er zijn echt wel meer mogelijkheden om je FFP zelf in te geven.

  • claenen
    claenen

    @disillusionedTM said:
    Er zijn echt wel meer mogelijkheden om je FFP zelf in te geven.

    Sorry dat ik zo blunt ben, maar who cares welke manier iemand gebruikt?
    Als het resultaat er is... Wat maakt het dan uit hoe je het doet? Vind het nogal raar dat er op neergekeken wordt als je het zelf niet online ingeeft / update :s

    De TS vraagt hoe het kan en eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel oplossingen voor gehoord. Je zegt dat je creatief moet zijn. Deel gerust je ervaringen en help de community :) wordt altijd geapprecieerd

  • wimbor
    wimbor

    @claenen said:

    Hoe bedoel je? Dat ze FFP nummer automatisch bij M&M registreren? Want dat had ik bij laatste reservatie. Bij online inchecken op SN kon ik geen FFP ingeven of had ik het gemist. In lounge checkt de dame of er iets gelinkt is en er staat mijn M&M nummer (gebruik TK status om lounge binnen te geraken). Mss ahv e-mailadres?

    Nee, niet helemaal. Mensen die hun M&M nummer opgeven voor een vlucht, en die nadien willen wijzigen maar dat niet kunnen. Maar, bij dezelfde maatschappij voor gelijkaardige vlucht kunnen ze op dezelfde manier een ander FFP-nummer wel wijzigen. Het lijkt wel of bij M&M iets geblokkeerd wordt in het record.

    Een beetje off-topic: bij Aegean had ik ook zoiets toen ik van Silver naar Gold ging. Ik had al een paar vluchten geboekt toen ik nog Silver was, en toen ik incheckte als Gold bleef die Silver gewoon hangen aan de boarding pass. Ik heb toen online mijn nummer verwijderd en er terug aangehangen maar ik kreeg foutmeldingen of zo. Enfin toen niet gedaan gekregen.

    Uiteindelijk hebben ze mijn nummer aan de balie er ook echt moeten afhalen, opslaan en weer ingeven om de overgang naar Gold te krijgen. Zijn ze toen paar minuten mee bezig geweest.

    Kortom, ik wil maar zeggen dat er 'iets' in de procedures is waarbij een FFP-nummer blijkbaar iets meer 'sticky' kan zijn dan op andere momenten.

  • Dima
    Dima

    Ik heb eigenlijk een gok waarom het zo is. Heeft mogelijk een technische reden. Met enkel theoretische kennis (en geen praktische ervaring), is dit slecht een gok.

    Standaard wanneer een FF nummer toegevoegd wordt, wordt er "FFN" commando gebruikt (bv. in Amadeus). Dit is een standaard SSR element van een boeking en kan dus vrij veranderd worden zonder enige bijzondere kennis van personeel.
    Nu, wat ik denk dat er gebeurt: ipv "FFN" commando, wordt er soms "FFA" commando gebruikt, die gebruik maakt van de Amadeus frequent flyer database (maar enkel mogelijk bij FFP's die onderdeel zijn van de DB). En mogelijk zorgt het ervoor dat de FF-nummer meer sticky is, aangezien personeel eerst dit moet loskoppelen om FF-nummer te wijzigen met standaard FFN commando.

    Een andere theorie: Amadeus staat bv. toe om tickets te boeken en alle gegevens uit de FF database te halen (naam, adres, ...) via etix. En dus is je ticket gewoon gekoppeld aan je FF-nummer.
    Hier een site hierover: http://www.lufthansa-usa.com/etix/Amadeus.html

    Dit is slechts een wilde gok en mogelijk totaal niks mee te maken.

  • wimbor
    wimbor

    @Dima Dat lijkt me toch een plausibele verklaring inderdaad. Het zal er op een of andere manier toch mee te maken hebben.

  • mgo72
    mgo72

    @VDW said:
    Bij het on-line beheren van mijn boeking kan ik het niet wijzigen.

    Ik zou dit kalenderjaar OW Sapphire halen maar mijn membership year bij BAEC ( waar ik mijn eerste vluchten crediteer) loopt tot begin november, terwijl ik midden November nog 2 vluchten heb. Zou het jammer vinden mocht ik dit laten liggen.

    Als je baec belt kunnen ze uw jaar 14 dagen verlengen.

  • Emmy
    Emmy

    De tool van Lot om aan te passen bestaat blijkbaar niet meer.

    Ik heb bij Lot online ingechecked maar nergens meer FF nummer kunnen invullen.

    Omdat ik in de luchthaven geen stress wil hebben heb ik via FB gevraagd om het nummer toe te voegen.

    Binnen uurtje was het geregeld.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!