Maak je Emirates vlucht aangenamer

kristof
kristof

Effe korte tip vd dag; indien je een vlucht op de planning hebt staan met Emirates dan kan je hen altijd contacteren om te vragen om een taart te laten leveren tijdens je vlucht.

Het is namelijk zo dat je (ongeacht de reisklasse) dit steeds gratis kan vragen op 1 van je vluchten. Zeg hen gewoon dat je ervan gehoord hebt en dat je een speciale gelegenheid viert. Dat is zogezegd de enigste vereiste. Ik had vermeld dat ik 10 jaar samen was met m'n vrouw maar er wordt niets verder gevraagd (behalve op welke stretch je de taart wil).

Heb het vorig weekend getest en idd, na de maaktijdservice kwam de crew langs met een taart, twee glazen champagne (die je anders in eco 15 USD/glas kosten) en pralines. Ze nemen eveneens snel nog een polaroid pic die je dan in een leuke kaart mee krijgt. Allemaal een beetje over the top maar wel leuk om je vriend of vriendin eens te verrassen!


Berichten

  • fbruno
    fbruno

    Daarnet kreeg er op mijn Turkish Airlines vlucht ook iemand een taart!
    De onboard chef kwam die zelfs speciaal brengen.
    Kan dus bij meerdere airlines werken :smile:

  • kristof
    kristof

    Ik zou zeggen, laten we bij deze overal eens proberen en hier laten weten welke Airlines meewerken en welke niet! :p

  • Jenss
    Jenss

    Wat fantastisch!

    Het zou nog extra in je voordeel kunnen werken ook, als dit namelijk al meteen ergens in het systeem staat vergroot het misschien zelfs je kansen op een upgrade.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Ben ik de enige die dit een beetje lame vind?

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Als je een doosje pralines of een ander cadeautje aan de crew geeft krijg je bij SN ook extra aandacht.
    1e x kreeg ik een glas champagne en een amenity kit plus de hele crew kwam me bedanken :tongue:
    2e keer kregen mijn vriendin en ik meerdere glazen plus amenity kit.

    Bij Lufthansa kreeg alleen ik een amenity kit (mijn vriendin was ook mee)
    In den Aldi of Lidl heb je tegenwoordig al een doosje pralines voor 4 a 5 euro.

    Bij die eerste SN vlucht had de atco in BRU aan de piloot verteld dat ik jarig was, terwijl dit niet zo was, en kwam de purser mij een gelukkige verjaardag wensen. Meer niet.

    Die mens naast mij moet het ook vreemd gevonden hebben dat de hele crew mij kwam groeten :')

  • kristof
    kristof

    Die doosjes pralines komt voort uit de traditie van crew die vroeger (en nog steeds) partners/vrienden/familie mee namen op vluchten waar ze een paar dagen op bestemming verbleven. Het is dan de traditie dat je voor de crew iets meeneemt aan boord zoals pralines en dergelijke.

    Als crew leden zelf in hun vrije tijd meevliegen dan geven deze ook geregeld zulke zaken aan de crew maar eerder uit sympathie voor hen en niet per sé om iets te krijgen. Dan wordt er eveneens duidelijk gemaakt dat in geval het nodig is de crew op hen kan rekenen aangezien deze de nodige safety regulations reeds kennen en gelijkaardige trainingen hebben doorlopen.

    Heden ten dage proberen meerdere mensen dit te doen. Echter is dit een beetje het een foutieve instelling want meestal gaat het nu om avgeeks of "freeloaders" die daarmee proberen extra dingen gratis te verkrijgen(wat imho wel lame is). Resultaat is dat op den duur de crew niets meer gaat doen want iedereen doet het.....(even verduidelijken dat ik hier niemand met de vinger wil wijzen maar gewoon even de situatie probeer te schetsen)

    Daarom dat ik het wel een goed initiatief vindt van Emirates (en blijkbaar nog andere maatschappijen) om de passagiers de kans te geven om hun vlucht toch een beetje extra "fun" te geven.

  • disillusionedTM
    disillusionedTM

    Welja, versta me niet verkeerd. Mooie geste van de airline. En goed om weten voor wnr er echt een gelegenheid zou zijn, mr...

  • Jeroen
    Jeroen

    Mr wt?

  • Chris
    Chris

    @disillusionedTM said:
    Ben ik de enige die dit een beetje lame vind?

    nee

  • Chrismeister
    Chrismeister

    Ik vind het inderdaad leuk voor een speciale gelegenheid, richting huwelijksreis / zoveel jaar samen reisje of 'overgangsverjaardagen' zoals 18j oud, 30j, 40j, diploma,

    Om dit nu te veinzen of elke keer dat je jarig bent een taart vragen vind ik persoonlijk freeloaden. Het is alsof je elk hotel zou binnenstappen en zeggen dat je op huwelijksreis bent om upgrades en extra's te krijgen .

    Omtrent het geven van pralines aan de crew. Het kan inderdaad zijn dat traditie is, toch vind ik dit dan the way to go. Behandel de andere zoals je zelf behandelt wil worden. Het maakt die mensen hun dag om te weten dat hun service geapprecieerd wordt. Win-win voor beiden. Als je de parallellen trekt, je geeft toch ook een fooi aan de concierge in het hotel of aan de opdien(st)er op een terras, als bedanking voor de goede persoonlijke service.

    Anyways iedereen heeft hier wel zijn gedacht over en over wat moreel acceptabel is, maar bij deze toch eens een andere invalshoek.

  • Stijn_A
    Stijn_A

    Thx Chrismeister, zo dacht ik er ook over. Ik vraag niets van de crew :)

  • Jeroen
    Jeroen

    Om nu elke vlucht een doos chocolade aan de crew te geven is inderdaad wat gek, maar ik doe het altijd als ik standby vlieg op de lange afstand, dan lijkt het me niet meer dan logisch (aangezien dat business is ;) ) Zo gaf ik eens op een vlucht naar Washington een doos goedkope Carrefour truffels terwijl ik van hen een dure doos Neuhaus chocolade kreeg, maar die mogen ze zelf enkel uitdelen.

  • Dima
    Dima

    Ik geef ook regelmatig iets aan de crew, zeker aan een goede crew. Soms is het 1-2 flessen drank (bv. bij vluchten naar Midden-Oosten), soms doosje pralines of plaatselijke snoepjes. Ik geef het wel altijd tegen het einde van de vlucht (vlak voor landing). Zo heb ik eens aan een uitstekende RyanAir crew een fles drank gegeven dat ik voor mezelf in duty free gekocht had. Ze konden het zeker appreciëren en ze gingen het met veel plezier die avond nog uitdrinken.

    Op voorhand geven, voordat je weet of het een goede crew is of niet, is veel moeilijker. Want dan denken ze dat je ofwel een nonrev bent, ofwel iets "extra" van hun wilt.

  • Klingsor
    Klingsor

    Is dit eigenlijk nog steeds mogelijk/gangbaar?
    Nooit life gezien, maar wel al van gehoord, vroeger dan!

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!