tricks voor autohuur?

doddel
doddel

zijn er bepaalde tricks die je kan toepassen om serieuze kortingen te krijgen bij autohuur bij de grotere maatschappijen?

Tagged:

Berichten

  • Dima
    Dima
    edited mei 2016

    1) Kijk regelmatig naar promoties. Zeker bij global sales. Hertz doet op regelmatige basis 40-50% korting en het brengt vaak wel op.
    2) Heb je (via je werkgever) speciale codes? Soms is dat echt een gigantisch verschil! Zeker bij Hertz (en last-minute boeking) kan de korting tot wel 80% oplopen dan. Dit omdat corporate rates vaak een vaste prijs zijn per locatie. En standaard rates gekoppeld zijn aan vraag/aanbod.
    3) Vroeger boeken geeft vaak betere prijzen bij populaire bestemmingen.
    4) Vergelijk verschillende sites: VIpcars.com, rentalcars.com, billiger-mietwagen.de (vaak zeer goede prijzen op duitse sites)
    5) Na het boeken van je vlucht, heb je soms uitzonderlijk goede prijzen voor autohuur. Zo hebben we recent 14 dagen in PMI via Ryanair tegen 320€ geboekt tov 500€ goedkoopste alternatief bij dezelfde maatschappij. Al is het bij Ryanair goedkoper om te boeken nadat je het geboekt hebt, en niet tijdens je boeking. Spaart je nog een 15€ uit.
    6) Neem een aparte verzekering (soms inclusief bij sommige kredietkaarten) ipv SuperCDW te nemen. Voorbeeldje: https://www.icarhireinsurance.com/ Je kan ook riskeren door via Amerikaanse site te boeken (bv. Expedia), waar absoluut geen CDW inzit (als je die verzekering incl. CDW neemt), en dan bij oppikken proberen geforceerd CDW te weigeren. In Europa is dat vaak moeilijk, maar niet onmogelijk. Buiten EU is het vaak makkelijker om dat te doen. Zeker als je bewijs hebt dat je een eigen CDW hebt.

  • Chris
    Chris

    Zoek ook via aggregators in buiteland, bijvoorbeeld spanje/portugal.
    Zo heb ik reeds een auto geboekt in Jordanie voor 2 weken via Portugese OTA voor 350 euro ofzo (een 4x4) wat bij de verhuurder zelf 1200 was.

  • Emmy
    Emmy

    I second @chris hierboven.

    Zelfde maatschappij maar ander land kan pak goedkoper zijn.

    Ik had voor USA vaak succes met de duitse sites.

  • Jelle
    Jelle

    @Chris said:
    Zoek ook via aggregators in buiteland, bijvoorbeeld spanje/portugal.
    Zo heb ik reeds een auto geboekt in Jordanie voor 2 weken via Portugese OTA voor 350 euro ofzo (een 4x4) wat bij de verhuurder zelf 1200 was.

    Bij welke OTA's had je gekeken?

  • Chris
    Chris
    edited mei 2016

    @jelle geen idee. wat ik vaak doe ik de bijvoorbeeld ".NL" veranderen na zoek opdracht in bv ".PT"

    kayak, skyscanner, momondo, weet ff niet meer welke dat kunnen en ook werken. maar je krijgt dan de lokale variant te zien. vaak zet ik mijn IP via VPN dan ook nog lokaal voor de zekerheid. En dan incognito.
    en dan worstel ik me wel even door de taalbarrière heen :-)

    Oh, en dan doorklikken naar een OTA.... weet echt niet meer welke dat was toen.

  • Dima
    Dima

    Trouwens, ook aan te raden voor vliegtickets, en zelfs soms hotels om dezelfde strategie toe te passen. Vorig jaar 140€ ipv 245€ betaald voor vluchtje naar Moskou door via Franse site te boeken (en Franse VPN), was ook door een of andere aggregator opeens tevoorschijn gekomen. En bij doorklikken werkte die prijs niet, met VPN werkte die wel :)

  • daruda
    daruda

    ik vind skyscanner wel vrij goed voor auto's.

    En inderdaad daar .de/.es/.pt etc gebruiken.

    Gisteren nog 4x4 voor ijsland aan helft van de prijs kunnen boeken zo!

  • Emmy
    Emmy

    Klein beetje off topic. Welk VPN programma gebruiken jullie? Is dat betalend?

  • Dima
    Dima

    Ik gebruik IPVanish, is inderdaad betalend, maar ik heb het gratis bij mijn Usenet abo.
    Je kan ook Tunnerbear gebruiken, Voor zo'n gebrik ideaal, je krijgt 500MB/maand gratis. Ruim voldoende eigenlijk.

  • Emmy
    Emmy

    interessant @Dima bestaat dat pakket nog steeds voor nieuwe abo's? Hoe heet het?

  • Dima
    Dima

    Welk pakket bedoel je? Tunnerbear is gratis voor iedereen bestaat nog steeds :) Het noemt Tunnelbear Little.

  • Emmy
    Emmy

    ik heb gezocht naar usenet abo's waarbij je ipvanish gratis krijgt, maar dat vind ik niet :blush:

    ook bedankt voor de gratis tip, die kan ik ook eens uittesten dan.

  • Dima
    Dima

    Oh, usenet: Eweka. Als je minstens 3 maand vooruit betaalt of een automatische paypal betaling instelt, krijg je gratis IPVanish.
    Er is ook een gratis upgrade naar 100Mbit via verschillende links (bv. http://www.eweka.nl/partners/)

  • Chris
    Chris

    Ik gebruik expressVPN. kost dacht ik 7 dollar per maand.
    die werkt ook in china, tibet ook. eerst kreeg ik niet aan de praat support gestuurd binnen 30 minuten antwoord met de oplossing.

    oh, iets anders, als je op je telefoon VPN aan hebt, en je connect je phone met bv een camera/gopro zet dan je VPN uit. anders krijg je geen verbinding, tenminste expressVPN blijft dan proberen VPN op te zetten via de camera. heeft met echt uren gekost daar achter de komen. ik had dat probleem ook alleen maar in china :-)

  • kristof
    kristof

    En stond daarvan iets vermeld in de T&C's?

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!