Automated checkin desks bij Holiday Inn Brussels Airport

Morten
Morten

oftewel bij SKOJ zoals ze het liever horen.
Zo'n checkin desks zijn niet nieuw voor mij. De eerste had ik 4 jaar geleden in Yotel NYC, maar toch de eerste keer dat ik zoiets in België zie.

De vorige checkin desk heeft plaats gemaakt voor lounge / zithoek met o.a. een kickertafel voor 10 man! (not kidding) Vooraan rechts waar vroeger een zithoek was, althans dat dacht ik toch, staan nu 6 automated checkin desks, waarvan 1 voor IHG members. Op de kop staat ook nog een desk voor een agent.

Normaal geeft een aanwezige agent uitleg en biedt hulp waar nodig, maar tegen de tijd dat die terug was van het toilet, was ik al ingecheckt. Het is dus vrij eenvoudig en werkt volledig op touchscreen. Je kan zoeken op naam, reservatie nummer en dacht zelfs op IHG nummer (weet het niet exact) Ik had gezocht op reservatie nummer.

De rest van de checkin verloopt heel eenvoudig. Je krijgt je reservering te zien en bevestigt die. Dan vraagt men een pre-autorisatie van 50 euro op je CC. De terminal is ook verwerkt in het meubel. Eenmaal dat in orde komt de vraag hoeveel keycards je wil (1of 2). Deze komen dan uit de terminal onderaan samen met een briefje met je kamernummer en wat uitleg over het hotel.

Checkout was ook eenvoudig, alhoewel ik daar toch de hulp van de agent heb moeten inroepen.
Er wordt namelijk zowel bij checkin als checkout niet gevraagd of je met de wagen bent. De agent moet dit blijkbaar apart toevoegen en geeft je daarna een gevalideerd parking ticket. Dus keycard(s) erin en je krijgt een gedetailleerd overzicht van je rekening. De desk checkt je pre-autorisatie en betaalt de rekening ermee. Daarna kies je of je die wil printen of via mail wil ontvangen. Ik heb het laatste gekozen. .. en dat was het.

Nu persoonlijk had ik toch nog een keyboard gewild. Je moet nogal stevig duwen op het scherm wanneer je bvb. je e-mail wil intikken. Misschien nog een klein minpuntje is dat je ook geen keuze krijgt voor drinkvoucher of IHG punten. Er worden automatisch punten gestort.

Berichten

  • daruda
    daruda

    hoe vraag je een upgrade aan zo een automated checkin desk? ;)

  • Morten
    Morten

    idd ... dat vroeg ik me ook af. Lastig, niet? :smile:

    Nu bij mij was die vooraf al doorgevoerd in de reservatie, maar ik vermoed dat de agent je enigste aanspreekpunt is dan.

  • Jelle
    Jelle

    Same here. Was automatisch in het systeem al opgegeven.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!