Gelukkig is het voorlopig "volgens HLN", maar ik vrees ervoor.
Wat een maffia, die taxi-chauffeurs.
Wat is er oneerlijk aan UberX behalve de redelijke prijzen?
Ik ken paar mensen die met 5 waren en dus 2 taxi's moesten nemen van BRU-centraal -> BRU-luchthaven. Een ervan was een UberX.
Die in de Uber hebben 25€ betaald (eigenlijk minder wegens MV actie). Die met de taxi mochten 42€ ophoesten. En die met de taxi waren er een kwartier later, terwijl ze tegelijkertijd vertrokken zijn.
En nog niet gesproken over rijgedrag van taxi<>Uber.
Ze zouden eigenlijk eens de taxi's mogen verbieden wegens oplichting, weggedrag, ...
Lijkt mij wel logisch wat er oneerlijk is , neen ?
Ik ben nooit een fan geweest van Uber. Niet omwille van het concept , want dat op zich is wel leuk. Maar omwille van de oneerlijke concurrentie.
Iedereen klaagt dat er moet bespaard worden e.d. maar om onze sociale zekerheid betaalbaar te houden is dat nu éénmaal nodig.
Net zoals het nodig is dat iedereen sociale zekerheidsbijdragen/belasting betaalt waar het nodig is. En dat is bij Uber niet het geval.(verbeter me indien ik verkeerd ben)
Ik kan kritiek op huidige taxi bedrijven begrijpen maar zij moeten wel voldoen aan heel wat wetten/regels. Daarom dat taxi's ook duurder zijn. Ik zeg niet dat taxi's fantastisch zijn en dat de prijzen misschien niet beter kunnen(of hun gedrag) maar als je wil concurreren moet je dat wel onder dezelfde regels doen. Uber chauffeurs geven bvb hun inkomsten niet aan de fiscus aan.(nogmaals verbeter me indien ik verkeerd ben)
Uber chauffeurs zijn verplicht om hun inkomsten aan te geven! Als ze dat niet doen, kunnen ze fiscaal (en zelfs strafrechtelijk) vervolgd worden.
Qua regelgeving: de nieuwe UberX voldoen aan alle wetten en regels. Dus om die te verbieden is eigenlijk best erg. UberPOP daarentegen is nog in een zekere zin begrijpelijk. (want dat zijn particulieren en geen professionele chauffeurs)
UberPOP wordt inderdaad stopgezet vanaf woensdag, UberX blijft beschikbaar, al geeft Uber ook zelf toe dat de beschikbaarheid beperkt is momenteel. Ze werken eraan om de beschikbaarheid van UberX-chauffeurs te verhogen door nieuwe contracten te sluiten met onderaannemers. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
In Nederland doen de taxi chauffeurs er wat mee. Ik nam er voor het werk één en kwam gewoon een taxi aangereden, deed zijn taxi bordje in de koffer en zette die er terug op bij het einde van de rit. Echt warm lopen ze er ook niet voor maar ze zien er toch een kans in ipv een bedreiging.
Een socialist aan de mach in Brussel bevoegd hiervoor zou echt wel beter moeten weten.
Berichten
Gelukkig is het voorlopig "volgens HLN", maar ik vrees ervoor.
Wat een maffia, die taxi-chauffeurs.
Wat is er oneerlijk aan UberX behalve de redelijke prijzen?
Ik ken paar mensen die met 5 waren en dus 2 taxi's moesten nemen van BRU-centraal -> BRU-luchthaven. Een ervan was een UberX.
Die in de Uber hebben 25€ betaald (eigenlijk minder wegens MV actie). Die met de taxi mochten 42€ ophoesten. En die met de taxi waren er een kwartier later, terwijl ze tegelijkertijd vertrokken zijn.
En nog niet gesproken over rijgedrag van taxi<>Uber.
Ze zouden eigenlijk eens de taxi's mogen verbieden wegens oplichting, weggedrag, ...
Lijkt mij wel logisch wat er oneerlijk is , neen ?
Ik ben nooit een fan geweest van Uber. Niet omwille van het concept , want dat op zich is wel leuk. Maar omwille van de oneerlijke concurrentie.
Iedereen klaagt dat er moet bespaard worden e.d. maar om onze sociale zekerheid betaalbaar te houden is dat nu éénmaal nodig.
Net zoals het nodig is dat iedereen sociale zekerheidsbijdragen/belasting betaalt waar het nodig is. En dat is bij Uber niet het geval.(verbeter me indien ik verkeerd ben)
Ik kan kritiek op huidige taxi bedrijven begrijpen maar zij moeten wel voldoen aan heel wat wetten/regels. Daarom dat taxi's ook duurder zijn. Ik zeg niet dat taxi's fantastisch zijn en dat de prijzen misschien niet beter kunnen(of hun gedrag) maar als je wil concurreren moet je dat wel onder dezelfde regels doen. Uber chauffeurs geven bvb hun inkomsten niet aan de fiscus aan.(nogmaals verbeter me indien ik verkeerd ben)
Uber chauffeurs zijn verplicht om hun inkomsten aan te geven! Als ze dat niet doen, kunnen ze fiscaal (en zelfs strafrechtelijk) vervolgd worden.
Qua regelgeving: de nieuwe UberX voldoen aan alle wetten en regels. Dus om die te verbieden is eigenlijk best erg. UberPOP daarentegen is nog in een zekere zin begrijpelijk. (want dat zijn particulieren en geen professionele chauffeurs)
Het is toch enkel UberPOP dat verboden werd?
UberPOP wordt inderdaad stopgezet vanaf woensdag, UberX blijft beschikbaar, al geeft Uber ook zelf toe dat de beschikbaarheid beperkt is momenteel. Ze werken eraan om de beschikbaarheid van UberX-chauffeurs te verhogen door nieuwe contracten te sluiten met onderaannemers. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
In Nederland doen de taxi chauffeurs er wat mee. Ik nam er voor het werk één en kwam gewoon een taxi aangereden, deed zijn taxi bordje in de koffer en zette die er terug op bij het einde van de rit. Echt warm lopen ze er ook niet voor maar ze zien er toch een kans in ipv een bedreiging.
Een socialist aan de mach in Brussel bevoegd hiervoor zou echt wel beter moeten weten.
Ik heb vandaag de uber app gechecked op Brussel en er komt inderdaad een melding geen auto's beschikbaar! Dus momenteel geen Uber meer in Brussel
Onderaan het scherm kan je switchen van UberPOP naar UberX, als je dan geluk hebt zijn er wel wagens.
Heb gisteren middag rond 13u gechecked en ik kreeg ook die melding idd. UberX geprobeerd, maar geen wagens beschikbaar.
Ik was woensdag in Amsterdam en nu in Warsaw en op beide plaatsen krioelt het gewoon van de beschikbare wagens. Groot verschil met Brussel.