Lufthansa First Class award boeken

flrvt
flrvt
edited april 2016 in Airline loyalty

Ik heb jarenlang gespaard, honderden euro's aan credit card fees betaald, verschillende sign-up bonussen geïncasseerd, en nu is het zo ver: ik kan mijn Lufthansa First Class award gaan boeken!

Dit is wat ik wil gaan doen:
BRU-FRA-SHA-TYO
of
BRU-FRA-SIN-DPS

Tokyo heeft mijn voorkeur omdat de retour goedkoper is, en ik ken iemand die er woont. Ook al is Singapore een uur verder vliegen in First ;)

Ik zou een lange layover in Frankfurt doen voor de First Class Terminal en om een Porche te huren. In Shanghai of Singapore zou ik dan een stopover van enkele dagen doen.

Nu begint het: availability vinden is een ramp. Ik wil eind september of begin oktober gaan en ben voor de rest redelijk flexibel. Maar zo ver op voorhand ben je beperkt tot het zoeken naar availability op de M&M site zelf, of via telefoon.

Ik heb daarnet voor de eerste keer gebeld, ik had eindelijk een dag gevonden met beschikbaarheid op de website. Tot mijn grote verbazing zag de operator die dag geen availability, en zag ze wel mogelijkheden op totaal andere dagen.... Vreemd! Per slot van rekening werd de lijn verbroken na een paar minuten, dus nu moet ik nog eens terugbellen.

Wat zijn jullie ervaringen met het boekeken van LH F awards? Hebben jullie praktische tips?

Berichten

  • steeve321
    steeve321

    De LH First Class beschikbaarheid is per loyaliteitsprogramma verschillend.
    LH F kan beschikbaar zijn voor M&M-gebruikers maar niet voor Asiana Club of United.
    Waar heb je de mijlen gespaard?

    Ik heb meestal 2 weken voor vertrek geluk.

  • flrvt
    flrvt

    Ik heb de mijlen bij Miles & More gespaard, om natuurlijk maximale availability te hebben, ook ver op voorhand. Alleen is het een beetje een PITA om die te vinden/te boeken precies.

    Net nog eens gebeld, en ik krijg te horen dat stopovers niet mogelijk zijn op een one-way award! Lap, dat had ik niet begrepen uit de informatie op het internet. Tenzij haar informatie fout was natuurlijk..

  • daruda
    daruda

    Vraagje, over hoeveel miles spreek je dan? :)

  • flrvt
    flrvt

    105k enkel, zonder stopover dus want dat gaat niet.

  • steeve321
    steeve321

    Je kan beter wachten met boeken.
    Het is nog erg vroeg als je pas in september zou willen vliegen.

  • Christophe
    Christophe

    Ik ben momenteel ook aan het sparen voor een LH first trip. Maar ik zou ook op voorhand willen boeken. Is er dan geen mogelijkheid om als m&m lid lang op voorhand te reserveren?

  • flrvt
    flrvt

    Die mogelijkheid is er wel, het is gewoon nogal lastig, want availability blijft beperkt..

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    Het is moeilijk om een award seat te vinden op een A380 in vergelijking met een A340, via MUC ga je dus bvb meer kans hebben op een F seat.

    Heb HKG FRA BRU 1 dag op voorhand vastgelegd, had eerst HKG MUC BRU geboekt en dan gewoon af & toe eens gaan checken of er een seat vrij gekomen was

  • flrvt
    flrvt

    Is A380 dan zo veel beter, of is dat vooral het gevoel dat speelt? :p

    Wel een goeie strategie. Was het duur om die award te rebooken?

  • claenen
    claenen

    Als ik me niet vergis zijn de seats op beide vliegtuigen hetzelfde. Dus zou zeggen, is voornamelijk gevoel dat speelt :)

  • SvenLuckermans
    SvenLuckermans

    Cabin is ruimer, toiletten zijn veel groter, A380 is aangenamer (minder noise) ..

  • Frosch
    Frosch

    F award space vinden bij LH is dan wel makkelijker dan bij LX (enkel voor HON/SEN), maar het blijft vaak zoeken naar een speld in een hooiberg.
    Voor vele bestemmingen is het erg moeilijk tot zelfs onmogelijk zonder status. Op populaire bestemmingen (LAX, SFO) boeken velen immers in I (business) en laten zich op de waitlist zetten.
    Op andere bestemmingen is het dan weer een stuk makkelijker, zoals bvb zuid-amerika. Ik heb zelf net nog 2 F awards geboekt in december naar GIG en er was ruimschoots beschikbaarheid, niet altijd evident voor 2 pax.
    Ten slotte heb je de beste beschikbaarheid op zeer korte termijn gezien ze de vliegtuigen dan nog wat willen opvullen. Als je bereid bent de volgende dag te reizen zie ik vaak zelfs nog beschikbaarheid naar LAX.

    Naar Singapore zie ik doorgaans weinig beschikbaarheid, op Tokyo zal je mijns inziens betere kansen hebben.

    KVStool is zeer handig als je niet datum per datum wil zoeken. Je kan batch-searchen, specifiek de FRA F vluchten zoeken (wegens FCT) etc.

  • Frosch
    Frosch

    Overigens....de LH F vlucht (winterschedule) met de minste mijlen per uur vlucht is ADD ;)
    9:55 F vliegen voor 125.000 mijlen.

  • fbruno
    fbruno
    edited oktober 2016

    En da's dan nog heen en terug!
    One way is het "maar" 62,5K M&M en 220-250 EUR tax.

    Voeg daar een vlucht van ongeveer 4h in A350 J aan toe, en de taksen zullen halveren + de route wordt veel interessanter, terwijl de hoeveelheid M&M niet veranderd ;)
    Wel niet online boekbaar (gelukkig!)

    Natuurlijk zijn er wel beter programma's dan M&M voor LH F, maar altijd handig voor wie M&M op overschot heeft of niet binnen de 14 dagen voor vertrek kan boeken.

  • Frosch
    Frosch

    Wat bedoel je precies met dat toevoegen van die J vlucht, @fbruno ? Ik volg even niet.

  • fbruno
    fbruno

    Dat de taksen voor de FRA-ADD (of vv) normaal ongeveer 220-250 EUR zijn, maar dat deze gehalveerd kunnen worden wanneer je niet alleen FRA-ADD (of vv) in die award boekt, maar er nog een andere vlucht bijhangt (zonder dat de hoeveelheid miles veranderd).
    In een M&M award mag je tot 3 vluchten hebben.
    Tip voor die vlucht staat in die post, iedereen kan dit met wat moeite wel ontcijferen, maar niet in het openbaar doen natuurlijk :smile:

  • Frosch
    Frosch

    Genoteerd.

    Het enige wat ik doe op dat vlak is 2 oneway's boeken ipv een return. Net BRU-FRA-GIG geboekt in F op die manier en dat scheelt toch al snel 300 EUR.

Sign In or Register to comment.

Hoi!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!